Tiedotus Lotukselle! Chuck Norris vitsit ei toimi enää.
http://www.lotusf1team.com/who-should-we-blame-for-the-sudden.html?lang=en
http://www.lotusf1team.com/who-should-we-blame-for-the-sudden.html?lang=en
Juu ja ennen kaikkea näkyy Kimin kohdalla, ei niinkään Grosjeanin.Kyllä Lotuksella edelleen näyttäisi olevan rengasetu vaikka monet sitä epäilivätkin.
Det vörkkade \o/Mitä ihmettä oikeasti? Noilla setupuilla vielä kisaan. Sommoro!
En kyl kovin todennäköisenä näkis Massaa Kimin edellä...Täytyy muistaa kaiken tän hehkutuksen keskellä, et jos Ferrarit olis ajellu normaalisti, ni tulos olis ollut 4. sija.
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1288559135209.htmlRäikkösen ja Romain Grosjeanin ajaman Lotuksen rengasetu on paljolti ns. Fric-systeemin ansiota. Se on nerokas jousitusjärjestelmä, jossa auton jokaisen kulman iskunvaimentimet on yhdistetty hydraulisesti toisiinsa.
Fric tulee sanoista front and rear interactive control (etu- ja takapään vuorovaikutuksen hallinta). Jos systeemin saa toimimaan todella hyvin, se toimii melkein kuin aktiivijousitus. Silloin auto pysyy jarrutuksissa ja mutkissa koko ajan aerodynaamisesti ihanteellisessa asennossa.
Keksintö ei ole mikään aivan uusi, mutta sitä ei ole helppo saada toimimaan. Mercedes on kehittänyt sitä jo kolme vuotta. Myös Red Bull, Ferrari, McLaren, Williams ja Sauber yrittävät kehittää samantapaista tekniikkaa, mutta nekin ovat Lotusta jäljessä.
- Lotuksessa se systeemi on yksinkertaisin, mutta paras, Mercedeksen tallipäällikkö Ross Brawn sanoi Auto Motor und Sport -lehdessä.
Voi varmaan viime vuodesta ottaa vähän vertailukohtaa, Australiassa kulki hyvin, Bahrainissa kulki hyvin, Barcelonassa kulki ok. Eiköhän tänäkin vuonna sovi samalla tapaa tuo rata jos mitään isoja kehityshyppyjä tule kenelläkään.Mites tietääkö kukaan minkälaiset radat ne nyt oikeen sopii lotukselle? Tässähän on nyt ollu puhetta että loutkselta puuttuu downforcea mikä tekee sen että pitkät mutkat ovat lotukselle vaikeita, mutta kun toi auto on suorillakin hidas ni kuin ihmeessä toi sitte kulkee noin kovaa. Jotenkin nyt enakkoon tuntuis että barcelona tulee olemaan myrkkyä lotukselle on niin pitkälle aero rata, osaakos joku tästä sanoa mitään?
tulevista kisoista oma mutu on että kaks seuraavaa ei tule olemaan lotukselle helppoja. Barcelona taitaa olla red bullin heiniä ja monacossa lotus ei taida saada renkaitaan toimimaan riittävän hyvin kun on niin hidasvauhtinen rata että lämmöt jää uupumaan.
Näytti Kimi olevan vahva jarrutuksissa. Nättejä ohituksia teki juur jarrutuksissa.Tämmöistä oli näköjään Iltalehden sivuilla
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1288559135209.html
höpö höpö !! Jos ja jos. Todistasivat edes kerran et kumpikii pystyy Kimin edelle. Fanien unelmia tollaset. Kimi on vaan jäätävän tasainen ja osaa hyödyntää renkaat paremmin kuin kukaan muu.Täytyy muistaa kaiken tän hehkutuksen keskellä, et jos Ferrarit olis ajellu normaalisti, ni tulos olis ollut 4. sija. Kyllä aika-ajo on iso ongelma, vaikka kisassa oliski nopee. Jos kyse on kisa säätöjen suosimisesta, niin parempi olis olla kisassa vähän huonompi ja aika-ajossa 4 joukossa.
eikai viime vuonna ajaettu Barcelonassa?Voi varmaan viime vuodesta ottaa vähän vertailukohtaa, Australiassa kulki hyvin, Bahrainissa kulki hyvin, Barcelonassa kulki ok. Eiköhän tänäkin vuonna sovi samalla tapaa tuo rata jos mitään isoja kehityshyppyjä tule kenelläkään.
Ajettiin. Eräs Pastori voitti.eikai viime vuonna ajaettu Barcelonassa?
http://www.formula1.com/results/season/2012/868/eikai viime vuonna ajaettu Barcelonassa?
Ja eräs Kimi oli kolmas.Ajettiin. Eräs Pastori voitti.
Ei se oo mikää jos ja jos, että tämän kisan onnistuminen johtui suurehkolta osin Ferrarin ongelmista. Toki taktiikka toimi hyvin myös.höpö höpö !! Jos ja jos. Todistasivat edes kerran et kumpikii pystyy Kimin edelle. Fanien unelmia tollaset. Kimi on vaan jäätävän tasainen ja osaa hyödyntää renkaat paremmin kuin kukaan muu.
Tekisivät luotettavan auton ? Kyllä toi oli ihan puhdasta jossittelua mitä teit. Sama olisi väittää Kimin voittaneen Ferrarit ylivoimaisesti ilman heidän ongelmia. Kai katsoit kuinka järkyttävän paljon nopeampi Kimi oli nopeimmissa kieroksissa ? Kimi oli kakkonen ja sillä selvä. Olisi voittanut JOS Sebastianilla olisi ollut ongelmia ja ja ja. Turhaa jossittelua. Tulokset on mitkä ratkaiseeEi se oo mikää jos ja jos, että tämän kisan onnistuminen johtui suurehkolta osin Ferrarin ongelmista. Toki taktiikka toimi hyvin myös.