Lotus F1 Team kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
toisin kun ferrarilla jolla nyt on teknisiä murheita ollut joten sillä perusteella voisi pitää ferrarin teknistä kestävyyttä riskinä jatkossakin.
Yhden kisan otanta on liian pieni. Eihän Ferrarilla noin yleisesti ottaen ole teknisiä murheita ollut. Esim. Webberillä on paljon usemmin ollut vikaa KERSissä kuin Ferrarilla missään.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Älä jankuta. Sattuma ja tuuri ei ole samoja asioita. Sattumaakaan ei ole täysin pois luettu tieteen kannalta. Onnekkaita ja epäonnekkaita tapahtumia tapahtuu kokoajan ja ne on täysin subjektiivisia asioita. Olet varmaan kuullut sellaisenkin sanonnan, että toisen onni on toisen epäonni? jne. Kyllä se kuskin kannalta on epäonnekasta esim. tuollainen siivekkeen vika. Silkkaa saivartelua koittaa vääntää, että "tuuria ei ole olemassa", ku se on jokaisen päässä.

Sun mielestä esim Alonsolla ei ollut huonoa tuuria viimevuonna ku Grosjean tuli takaa niskaan täysin yllättäen? Koska tilanne johtui ihmisen virheestä? Toki puhuttiin vain vioista, mut mihin vedät rajasi? Sekin voidaan ajatella jonkun puolesta surkeaksi tuuriksi, että ei ole huomannut vikaa ennen kisaa. Tai virheeksi.. riippuu ihan miten kukainenkin asian mieltää.

Filosofisista kysymyksistä voi jauhaa vaikka vapaan puolella.
Affen käy lämpimänä.
Kylmästi tieteellisest ajateltuna mikään ei ole tuuria.
Valitettavasti vain joku aina hyötyy siitä, että toinen teke virhee ja joku ei.
Ja Grosejan teki virheen, kylmä tosiasia, se vain oli sattumankauppaa että juuri tämä Mr.Alfonso, tunteidenkuumentaja oli siinä edellä.
Mielestäni Grosejan mokasi, Alonso jäi alle, Grosejanin virhe.
Ei ollut huonoa tuuria Alonsolta, se vain sattu oleen siinä.
Tottakai se on aina helepompi nimenomaan sanoo että oli huonoa tuuria, kuin se että ihan menee ja miettii mikä meni pieleen.
Ja tuossa tapauksessa, sanoisin Alonsolle että shit happens.
Joa nyt lopettaisi tämän paskanjauhannan ja Ahven ei huomauttaisi sitä, että "huono onni" on oikeasti olemassa, se on vain tiivistelmä monelle virheelle.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ja Grosejan teki virheen, kylmä tosiasia, se vain oli sattumankauppaa että juuri tämä Mr.Alfonso, tunteidenkuumentaja oli siinä edellä.
Mielestäni Grosejan mokasi, Alonso jäi alle, Grosejanin virhe.
Ei ollut huonoa tuuria Alonsolta, se vain sattu oleen siinä.
Tottakai se on aina helepompi nimenomaan sanoo että oli huonoa tuuria, kuin se että ihan menee ja miettii mikä meni pieleen.
Ja tuossa tapauksessa, sanoisin Alonsolle että shit happens.
No se "shit happens" on nimenomaan sitä huonoa tuuria. Jos vika ei ole kuskin eikä tallin itsensä, niin se on vain huonoa tuuria, että jonkun toisen virhe johtaa keskeytykseen. Asia, jota ei omalla tekemisellään voi välttää (koska muiden virheitä ei voi ennustaa).

Kovin montaa asiaa F1:ssä en kutsuisi hyväksi tai huonoksi tuuriksi, mutta tuon tyyppiset jutut kyllä siihen minun kategoriassani lankeavat. Asiat, joihin ei pysty itse lainkaan vaikuttamaan. Tottakai kaikki on fysiikan lakien mukaista, mutta tässä nyt katsotaankin asioita aina tietyn kuskin/tallin näkökulmasta.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
No se "shit happens" on nimenomaan sitä huonoa tuuria. Jos vika ei ole kuskin eikä tallin itsensä, niin se on vain huonoa tuuria, että jonkun toisen virhe johtaa keskeytykseen. Asia, jota ei omalla tekemisellään voi välttää (koska muiden virheitä ei voi ennustaa).

Kovin montaa asiaa F1:ssä en kutsuisi hyväksi tai huonoksi tuuriksi, mutta tuon tyyppiset jutut kyllä siihen minun kategoriassani lankeavat. Asiat, joihin ei pysty itse lainkaan vaikuttamaan. Tottakai kaikki on fysiikan lakien mukaista, mutta tässä nyt katsotaankin asioita aina tietyn kuskin/tallin näkökulmasta.
Useinmiten ihmise määrittelevät paljon siihen kategoriaan kuulumattomia asioita siihen huonoon tuuriin, turhaan.
Joa nyt kuitenki jätettäis tää jahkanta niin ei eksyttäis enempää off-topicin puolelle.
Eiks jeah?
Tai sit moderaattorit siivoo tästä omansa tojikin vapaalle...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
No se "shit happens" on nimenomaan sitä huonoa tuuria. Jos vika ei ole kuskin eikä tallin itsensä, niin se on vain huonoa tuuria, että jonkun toisen virhe johtaa keskeytykseen. Asia, jota ei omalla tekemisellään voi välttää (koska muiden virheitä ei voi ennustaa).

Kovin montaa asiaa F1:ssä en kutsuisi hyväksi tai huonoksi tuuriksi, mutta tuon tyyppiset jutut kyllä siihen minun kategoriassani lankeavat. Asiat, joihin ei pysty itse lainkaan vaikuttamaan.
Näinpä. Muuten koko sana menettää jo merkityksensä. Tai jotain.
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Yhden kisan otanta on liian pieni. Eihän Ferrarilla noin yleisesti ottaen ole teknisiä murheita ollut. Esim. Webberillä on paljon usemmin ollut vikaa KERSissä kuin Ferrarilla missään.
Tosiaan Ferrarilta voidaan odottaa hyvää luotettavuutta, koska se on viimevuosina kestävimpiä autoja rakentanut. Tiimin päätöksentekokyvyn voidaan kuitenkin todeta olevan heikko kisoissa. Kahdesta Alonson ongelmasta on syntynyt suuri pisteiden menetys, kun talli ei osannut reagoida oikein kummassakaan tilanteessa. On siis todennäköistä, että Ferrarin virheet varikkomuurilla tulevat jatkumaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tosiaan Ferrarilta voidaan odottaa hyvää luotettavuutta, koska se on viimevuosina kestävimpiä autoja rakentanut.
No nimenomaan.
Tiimin päätöksentekokyvyn voidaan kuitenkin todeta olevan heikko kisoissa. Kahdesta Alonson ongelmasta on syntynyt suuri pisteiden menetys, kun talli ei osannut reagoida oikein kummassakaan tilanteessa. On siis todennäköistä, että Ferrarin virheet varikkomuurilla tulevat jatkumaan.
Kimin aikanahan varikkomuurin kädettömyys oli hyvinkin tapetilla, mutta Alonson aikana sitä on nähty harvemmin. Ei Alonson hyvät suoritukset pelkästään kuskista ole olleet kiinni. Toki pallon pudottamiset ovat olleet sitten varsin näyttäviä (kuten Abu Dhabin MM-taistelussa), mutta ei niitä nyt loppujen lopuksi mitenkään säännöllisesti ole tapahtunut. Päin vastoin, Ferrari on pikemminkin enimmäkseen onnistunut (jos nyt verrataan vaikka tämän ketjun aiheeseen, eli Lotukseen, joka on mokannut taktiikoissa useammin kuin Ferrari).

Ja ennen kuin kukaan ehtii pointata aiheesta, en pidä parannusta vaihtuneen kuskin ansiona.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Lotuksen taktiikat on viime aikoina osuneet ihan hyvin. Bahrainissa muista poikkeavalla varikkostoppien ajoituksella pääsivät näppärästi ison trafiikin ohi Kimin kanssa. Ekaa stinttiä venytettiin vaikka ajat oli jo hitaita, ja toiselle ajoissa että päästiin turvallisesti pois Sutilin uhasta. Toki nopea auto auttaa taktiikan toteuttamista.
 

FinnishTifoso

Well-known member
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
335
Sijainti
Finland
Yhden kisan otanta on liian pieni. Eihän Ferrarilla noin yleisesti ottaen ole teknisiä murheita ollut. Esim. Webberillä on paljon usemmin ollut vikaa KERSissä kuin Ferrarilla missään.
Samaa mietin, että miten yhtäkkiä puhutaan Ferrarilla olevan teknisiä murheita. :wall:
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Liittyyköhän moottorikatteessa oleva patti DRD:hen? Ehkä joku uusi ilma-aukko, jotta virtausventtiili saataisiin toimimaan.

 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Samaa mietin, että miten yhtäkkiä puhutaan Ferrarilla olevan teknisiä murheita. :wall:
Allekirjoittanu ei ainakaan yhtä takasiiven stopparin murtumista/hajoamista pidä teknisenä murheena, vaan Maanantai kappaleena. Eli valmistevikana. Tuskin tulee tapahtumaan uudestaan.

Liittyyköhän moottorikatteessa oleva patti DRD:hen? Ehkä joku uusi ilma-aukko, jotta virtausventtiili saataisiin toimimaan.

Kuva Lotuksesta
Sitähän ne on. DRD:n ilma-aukot.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Sitähän ne on. DRD:n ilma-aukot.
Ei tuo RENAULT-tekstin yläpuolella oleva patti kyllä ole monikossa kun toista puolta ei näe, ja toisekseen se näyttää olevan vain patti eikä mikään ilmaskuuppi toisin kuin nuo airboxin reunoilla olevat...
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Rake tarkoittaa eroa perän ja keulan maavaroissa. Eli kuinka paljon perä on keulaa korkeammalla.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Ei ollut DRD:tä käytössä mutta uusi lattia/pohja ja 'rake', kuten englanniksi tuota kutsutaan. Haravako se on suomeksi?
Kyseisessä kuvassa ei ole DRD käytössä, mutta suoratestin tarkoitus oli testata sitä, joten eiköhän niin myös olla tehty.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
OK. Toivottavasti saavat DRD:n toimimaan, ettei osottaudu sudeksi ja vuoden hukka-ajaksi.
Toivottavasti alkaa toimimaan jo Epsanjassa! Jotain tarttis Red Bullin ja Ferrarin nopeuden haastamiseksi.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
Kun Allisonin James muille maille läks, sanoo huhupuhelin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös