Eihän toi nyt samantien kai ole aloittamassa uudessa tallissa. Teknisillä avainhenkilöillä on varmasti kilpailukieltosopimukset, joiden sisältö määrittelee karenssiajat ennenkuin saa aloittaa uuden työnantajan palveluksessa vastaavissa tehtävissä.
Juu, niinhän se Macilta lähtenyt on "puutarhanhoitolomalla" ja aloittelee sen jälkeen MersullaPapat jupisi maxin lähetyksessä 6kk karenssiajasta.. Tiedä sitten.. Papat jupisee niin paljon kaikkea
Olen itsekin tätä pohtinut. Ferrari on tällaista taktiikkaa välillä käyttänyt aika menestyksekkäästi. Manasin tätä eilen kisatoikissa, mutta siinä vaiheessa en vielä tajunnut että Kimi aikoo pysähtyä kerran vähemmän kuin muut kärkikuskit. Joka tapauksessa voisi olla ihan kokeilunarvoinen taktiikka Lotukselle. Välillä tulee sellainen olo, että vetävät vähän liikaa varman päälle ja reagoivat muiden tekemisiin sen sijaan, että tekisivät itse aloitteen.Eikös sitä parempaa rengaskulutusta voisi käyttää hyväkseen myös niin että tulee muita aiemmin ekaan renkaanvaihtoon, ehkä tokaankin ja ohittaa sillä tavalla. Venyttää sitten vikaa, tai kahta vikaa stinttiä pidemmäksi, kun se ei näytä olevan ongelma. Nyt kun ajavat joka stintin hivenen pidempänä niin ollaan varikkopysähdyksen jälkeen taas saman auton perässä, joka viime stintillä jo ohitettiin ajamalla.
E: Tarkoittaen tällä sitä että nykyään ajetaan liikaa toisten perässä ja tyhjä rata avautuu vasta kun renkaista on paras pito jo loppunut. Saisi lisää tyhjää rataa ja lisää tyhjää rataa tuoreil gummeil.
Jää helposti ruuhkaan, kun pakka on alkuvaiheessa niin tiivis.Eikös sitä parempaa rengaskulutusta voisi käyttää hyväkseen myös niin että tulee muita aiemmin ekaan renkaanvaihtoon, ehkä tokaankin ja ohittaa sillä tavalla. Venyttää sitten vikaa, tai kahta vikaa stinttiä pidemmäksi, kun se ei näytä olevan ongelma. Nyt kun ajavat joka stintin hivenen pidempänä niin ollaan varikkopysähdyksen jälkeen taas saman auton perässä, joka viime stintillä jo ohitettiin ajamalla.
E: Tarkoittaen tällä sitä että nykyään ajetaan liikaa toisten perässä ja tyhjä rata avautuu vasta kun renkaista on paras pito jo loppunut. Saisi lisää tyhjää rataa ja lisää tyhjää rataa tuoreil gummeil.
Minusta ne vois kokeilla ajaa koko kisa "täysillä", mutta tehdä yhtä monta pysähdystä kuin muut. Todennäköisesti vauhtia voisi pitää enemmän ajamalla yhtä pitkiä vetoja kuin muut. Kimi tais vähän tähän suuntaan vihjatakin. Näyttää, että muut joutuu säästämään renkaita, noissa niiden lyhyemmissä vedoissakin, joten tässä voisi saada etua myös tekemällä enemmän pysähdyksiä.Eikös sitä parempaa rengaskulutusta voisi käyttää hyväkseen myös niin että tulee muita aiemmin ekaan renkaanvaihtoon, ehkä tokaankin ja ohittaa sillä tavalla. Venyttää sitten vikaa, tai kahta vikaa stinttiä pidemmäksi, kun se ei näytä olevan ongelma. Nyt kun ajavat joka stintin hivenen pidempänä niin ollaan varikkopysähdyksen jälkeen taas saman auton perässä, joka viime stintillä jo ohitettiin ajamalla.
E: Tarkoittaen tällä sitä että nykyään ajetaan liikaa toisten perässä ja tyhjä rata avautuu vasta kun renkaista on paras pito jo loppunut. Saisi lisää tyhjää rataa ja lisää tyhjää rataa tuoreil gummeil.
Eikös ne Kimin kanssa sitä vähän viime kisassa kokeilleet? Ero Alonsoon oli kyllä niin suuri vauhdissa, että aivan sama millä taktiikalla olisivat kisan läpi ajaneet niin voittoon se ei olisi riittänyt. Mielenkiintoista nähdä onko vauhdissa yhtä suuri ero myös seuraavassa kilpailussa.Jos ajatellaan että Lotus hyödyntäisi samaa stoppimäärää kuin kilpailijat niin mielestäni järkevintä olisi tehdä ensimmäinen stoppi aiemmin (mikäli radalle paluu vapaaseen väliin). Tällöin hyödyntää uudet renkaat ja nostaa sijoituksia. Viimeiselle stintille sitte muutama kierros enemmän kuin muille, jolloin taktiikka olisi kokoajan agressiivinen muita vastaan. Jos joku "paikkaa" seuraavalla kierroksella tulemalla varikolle, kärsivät he seuraavalla tai viimeistään viimeisellä stintillä kun renkaat loppuu ja lotuksella ei.
Eivät kokeilleet, vaan menivät yhdellä pysähdyksellä vähemmän.Eikös ne Kimin kanssa sitä vähän viime kisassa kokeilleet?
Ei liity ketjun aiheeseen, mutta McLarenilla tietysti vastaavasti ovat ajaneet Rosberg, Häkkinen, Räikkönen ja Kovalainen. Ja JJ Lehto voitti McLarenilla Le Mansin.Tämähän on todennäköisesti huomattu jo kauan sitten mutta itselleni tuli tänään ahaa-elämys, että Lotuksen F1-autolla ovat ajaneet niin Räikkönen, Kovalainen, Salo kuin Häkkinenkin. Ja juu, tiedän kyllä, että eivät teknisesti ottaen samassa tallissa mutta tiedätte kyllä, mitä tarkoitan. Aika hauska juttu tavallaan. Ja ehkä nimenomaan juuri siksi, että Lotus on tullut ja mennyt hyvin erikoisesti F1-historiassa. Eri asia olisi joku jatkuvasti mukana ollut talli, vaikka olisihan sekin tietysti hauska sattuma.
Kas, niinpä onkin. Jänniä "kasaantumia". McLarenin kohdalla voisi kyllä aika turvallisesti sanoa, että siellä on kyllä varmasti vuosien saatossa syntynyt vahva luotto suomalaisiin. Otetaan tuohon vielä mukaan Hintsa vaikkei kuski olekaan.Ei liity ketjun aiheeseen, mutta McLarenilla tietysti vastaavasti ovat ajaneet Rosberg, Häkkinen, Räikkönen ja Kovalainen. Ja JJ Lehto voitti McLarenilla Le Mansin.
http://postimg.org/image/6yhazo6ft/full/Joku taitavampi voisi tehdä kuvakollaasin, jossa olisi nuo edellämainitut miehet Lotuksen haalareissa.
Ja Keke oli...
Eihän tuossa ole Mikko Kozarowitzkyä ja Leo Kinnustakaan.Ja Keke oli...