Lotus F1 Team kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Eihän toi nyt samantien kai ole aloittamassa uudessa tallissa. Teknisillä avainhenkilöillä on varmasti kilpailukieltosopimukset, joiden sisältö määrittelee karenssiajat ennenkuin saa aloittaa uuden työnantajan palveluksessa vastaavissa tehtävissä.
 

harzi

Well-known member
Liittynyt
6.11.2012
Viestit
189
Niin, ja mahtaako olla edes kovin helppoa saada yhden tallin innovaatioita toimimaan eri tallin autossa.
 

Boomcity

Member
Liittynyt
15.3.2013
Viestit
17
Papat jupisi maxin lähetyksessä 6kk karenssiajasta.. Tiedä sitten.. Papat jupisee niin paljon kaikkea :(
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Papat jupisi maxin lähetyksessä 6kk karenssiajasta.. Tiedä sitten.. Papat jupisee niin paljon kaikkea :(
Juu, niinhän se Macilta lähtenyt on "puutarhanhoitolomalla" ja aloittelee sen jälkeen Mersulla
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Juuri karenssin takia Allison lähti nyt, kerkeää aloittaa työt ennen ensikauden alkua missä sitten aloittaakin. Jos lopettaisi vasta kauden jälkeen niin seuraava vuosi/kausi menisi pipariksi...
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Eikös sitä parempaa rengaskulutusta voisi käyttää hyväkseen myös niin että tulee muita aiemmin ekaan renkaanvaihtoon, ehkä tokaankin ja ohittaa sillä tavalla. Venyttää sitten vikaa, tai kahta vikaa stinttiä pidemmäksi, kun se ei näytä olevan ongelma. Nyt kun ajavat joka stintin hivenen pidempänä niin ollaan varikkopysähdyksen jälkeen taas saman auton perässä, joka viime stintillä jo ohitettiin ajamalla.

E: Tarkoittaen tällä sitä että nykyään ajetaan liikaa toisten perässä ja tyhjä rata avautuu vasta kun renkaista on paras pito jo loppunut. Saisi lisää tyhjää rataa ja lisää tyhjää rataa tuoreil gummeil.
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Eikös sitä parempaa rengaskulutusta voisi käyttää hyväkseen myös niin että tulee muita aiemmin ekaan renkaanvaihtoon, ehkä tokaankin ja ohittaa sillä tavalla. Venyttää sitten vikaa, tai kahta vikaa stinttiä pidemmäksi, kun se ei näytä olevan ongelma. Nyt kun ajavat joka stintin hivenen pidempänä niin ollaan varikkopysähdyksen jälkeen taas saman auton perässä, joka viime stintillä jo ohitettiin ajamalla.

E: Tarkoittaen tällä sitä että nykyään ajetaan liikaa toisten perässä ja tyhjä rata avautuu vasta kun renkaista on paras pito jo loppunut. Saisi lisää tyhjää rataa ja lisää tyhjää rataa tuoreil gummeil.
Olen itsekin tätä pohtinut. Ferrari on tällaista taktiikkaa välillä käyttänyt aika menestyksekkäästi. Manasin tätä eilen kisatoikissa, mutta siinä vaiheessa en vielä tajunnut että Kimi aikoo pysähtyä kerran vähemmän kuin muut kärkikuskit. Joka tapauksessa voisi olla ihan kokeilunarvoinen taktiikka Lotukselle. Välillä tulee sellainen olo, että vetävät vähän liikaa varman päälle ja reagoivat muiden tekemisiin sen sijaan, että tekisivät itse aloitteen.
 

hevonen

Well-known member
Liittynyt
16.4.2013
Viestit
152
Eikös sitä parempaa rengaskulutusta voisi käyttää hyväkseen myös niin että tulee muita aiemmin ekaan renkaanvaihtoon, ehkä tokaankin ja ohittaa sillä tavalla. Venyttää sitten vikaa, tai kahta vikaa stinttiä pidemmäksi, kun se ei näytä olevan ongelma. Nyt kun ajavat joka stintin hivenen pidempänä niin ollaan varikkopysähdyksen jälkeen taas saman auton perässä, joka viime stintillä jo ohitettiin ajamalla.

E: Tarkoittaen tällä sitä että nykyään ajetaan liikaa toisten perässä ja tyhjä rata avautuu vasta kun renkaista on paras pito jo loppunut. Saisi lisää tyhjää rataa ja lisää tyhjää rataa tuoreil gummeil.
Jää helposti ruuhkaan, kun pakka on alkuvaiheessa niin tiivis.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
@turso: juuri noinhan Lotus tais tehda oliko se nyt Kiinassa vai missa Kimin autolla. Tuli varikolle niin aikaisin ettei rengasrajoittuneet voineet yksinkertaisesti reagoida.
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Kyllä 4 stoppia olisi ollut nopeampi mutta tuskin olisi riittänyt voittoon Alonson päästyä edelle.

Jos renkaita ei muuteta niin paljon että muutkin selviävät 1 stopilla helposti niin tuskin renkaiden muutos suuresti haittaa. Lotus voi aina ajaa nopeampia aikoja kisassa kauemmin kuin muut. Lotus häviää Ferrarille keskimäärin sekunnin varikkokäynnillä joten 4 stopin kisat eivät edes ole hyvä juttu
 
Viimeksi muokattu:

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Eikös sitä parempaa rengaskulutusta voisi käyttää hyväkseen myös niin että tulee muita aiemmin ekaan renkaanvaihtoon, ehkä tokaankin ja ohittaa sillä tavalla. Venyttää sitten vikaa, tai kahta vikaa stinttiä pidemmäksi, kun se ei näytä olevan ongelma. Nyt kun ajavat joka stintin hivenen pidempänä niin ollaan varikkopysähdyksen jälkeen taas saman auton perässä, joka viime stintillä jo ohitettiin ajamalla.

E: Tarkoittaen tällä sitä että nykyään ajetaan liikaa toisten perässä ja tyhjä rata avautuu vasta kun renkaista on paras pito jo loppunut. Saisi lisää tyhjää rataa ja lisää tyhjää rataa tuoreil gummeil.
Minusta ne vois kokeilla ajaa koko kisa "täysillä", mutta tehdä yhtä monta pysähdystä kuin muut. Todennäköisesti vauhtia voisi pitää enemmän ajamalla yhtä pitkiä vetoja kuin muut. Kimi tais vähän tähän suuntaan vihjatakin. Näyttää, että muut joutuu säästämään renkaita, noissa niiden lyhyemmissä vedoissakin, joten tässä voisi saada etua myös tekemällä enemmän pysähdyksiä.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1087
Jos ajatellaan että Lotus hyödyntäisi samaa stoppimäärää kuin kilpailijat niin mielestäni järkevintä olisi tehdä ensimmäinen stoppi aiemmin (mikäli radalle paluu vapaaseen väliin). Tällöin hyödyntää uudet renkaat ja nostaa sijoituksia. Viimeiselle stintille sitte muutama kierros enemmän kuin muille, jolloin taktiikka olisi kokoajan agressiivinen muita vastaan. Jos joku "paikkaa" seuraavalla kierroksella tulemalla varikolle, kärsivät he seuraavalla tai viimeistään viimeisellä stintillä kun renkaat loppuu ja lotuksella ei.
 

FinnishTifoso

Well-known member
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
335
Sijainti
Finland
Jos ajatellaan että Lotus hyödyntäisi samaa stoppimäärää kuin kilpailijat niin mielestäni järkevintä olisi tehdä ensimmäinen stoppi aiemmin (mikäli radalle paluu vapaaseen väliin). Tällöin hyödyntää uudet renkaat ja nostaa sijoituksia. Viimeiselle stintille sitte muutama kierros enemmän kuin muille, jolloin taktiikka olisi kokoajan agressiivinen muita vastaan. Jos joku "paikkaa" seuraavalla kierroksella tulemalla varikolle, kärsivät he seuraavalla tai viimeistään viimeisellä stintillä kun renkaat loppuu ja lotuksella ei.
Eikös ne Kimin kanssa sitä vähän viime kisassa kokeilleet? Ero Alonsoon oli kyllä niin suuri vauhdissa, että aivan sama millä taktiikalla olisivat kisan läpi ajaneet niin voittoon se ei olisi riittänyt. Mielenkiintoista nähdä onko vauhdissa yhtä suuri ero myös seuraavassa kilpailussa.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Tämähän on todennäköisesti huomattu jo kauan sitten mutta itselleni tuli tänään ahaa-elämys, että Lotuksen F1-autolla ovat ajaneet niin Räikkönen, Kovalainen, Salo kuin Häkkinenkin. Ja juu, tiedän kyllä, että eivät teknisesti ottaen samassa tallissa mutta tiedätte kyllä, mitä tarkoitan. Aika hauska juttu tavallaan. Ja ehkä nimenomaan juuri siksi, että Lotus on tullut ja mennyt hyvin erikoisesti F1-historiassa. Eri asia olisi joku jatkuvasti mukana ollut talli, vaikka olisihan sekin tietysti hauska sattuma.

Joku taitavampi voisi tehdä kuvakollaasin, jossa olisi nuo edellämainitut miehet Lotuksen haalareissa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tämähän on todennäköisesti huomattu jo kauan sitten mutta itselleni tuli tänään ahaa-elämys, että Lotuksen F1-autolla ovat ajaneet niin Räikkönen, Kovalainen, Salo kuin Häkkinenkin. Ja juu, tiedän kyllä, että eivät teknisesti ottaen samassa tallissa mutta tiedätte kyllä, mitä tarkoitan. Aika hauska juttu tavallaan. Ja ehkä nimenomaan juuri siksi, että Lotus on tullut ja mennyt hyvin erikoisesti F1-historiassa. Eri asia olisi joku jatkuvasti mukana ollut talli, vaikka olisihan sekin tietysti hauska sattuma.
Ei liity ketjun aiheeseen, mutta McLarenilla tietysti vastaavasti ovat ajaneet Rosberg, Häkkinen, Räikkönen ja Kovalainen. Ja JJ Lehto voitti McLarenilla Le Mansin.

-Edit- Sitten vielä Mikko Kozarowizky ajoi Dennisin tallissa F2-tasolla.
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ei liity ketjun aiheeseen, mutta McLarenilla tietysti vastaavasti ovat ajaneet Rosberg, Häkkinen, Räikkönen ja Kovalainen. Ja JJ Lehto voitti McLarenilla Le Mansin.
Kas, niinpä onkin. Jänniä "kasaantumia". McLarenin kohdalla voisi kyllä aika turvallisesti sanoa, että siellä on kyllä varmasti vuosien saatossa syntynyt vahva luotto suomalaisiin. Otetaan tuohon vielä mukaan Hintsa vaikkei kuski olekaan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös