Sama kokemus mulla. Itseasiassa itte ihmettelen selostajien tapaan, miksi Rosberg tuli varikolle - oli mulle päivän selvää että tippuu ja kauas, mutta eipäs tippunutkaan.
Itse en nähnyt mihin väliin turva-auto tuli ja missä kärki ajoi tuona ajankohtana. Mutta se videofeedien määrä ja datan määrän mikä varikkomuurilla on käytettävissä olisi pitänyt riittää oikean päätöksen tekemiseen. Riitti ainakin Mercedeksellä, Red bullilla ja Ferrarilla - eli kaikilla kärkitalleilla Lotusta lukuunottamatta.
Alonsosta ja Rosbergista puheen ollen, tulivatkohan varikolle vain hakemaan tuoreemmat renkaat, vai tuliko tuossa vaiheessa renkaaseen vuoto? Ainakin Maikkarilla oltiin tietävinään että Rosbergilla, Alonsolla ja Hülkenbergilla olisi ollut rengasrikko mutta he ehtivät varikolle ennen kuin rengas räjähti?
http://mtv3.mobi/uutiset/f1/2013/06/1775550
http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=901&graf=3&dr1=Nico Rosberg&dr2=Mark Webber#.UdK48LTyW6o
Alonsohan oli tosiaan käsketty varikolle jo ennen Vettelin ongelmaa, kun alla oli 11 kierrosta ajetut kovat (käytetyt) ja loppuun mentiin 11 kierrosta pehmeillä (käytetyt). Tosin toisessa haastattelussa Alonso taisi sanoa että tiimi ennusti että Kimin ja Webberin renkaat alkaa loppua.
Nicolla olli 8 kierrosta ajetut kovat, ja loppuun vaihdettiin kovat joilla mentiin 10 kierrosta. Olisihan nuo 18 kierrosta ajanut sammoillakin kovilla, toki uusilla renkailla pystyi runnomaan lopussa enemmän. Ennen turva autoa Nico ajoi ~1.34~1.35 aikoja paitsi sisääntulokierros 1.36 vaikka varikkotiellä voittaa 2..3s... Eli kyllä varmaan jotain häikkää oli? Samoin turva-auton poistuttua ajoi 1.36...1.35 aikoja kunnes Webber ohitti Kimin jolloin Nico nakutti loput kierrokset 1.33 aikuisia aikoja.
Webber taas oli viimeisen pysähdyksen tehtyään ajanut 11 kierrosta käytetyillä pehmeillä ja vaihtoi viimeisille 10 kierrokselle uudet käytetyt pehmeät. Lopussakin 21 kierrosta olis voinut olla aika kova setti pehmeillä...
Eli ehkä muutkaan tallit eivät niin särmästi osanneet varsinaiseen turva-autoon reagoida, vaikka itsekin olin lopputuloksesta varma heti kun sanottiin että "...mutta Kimi jatkaa radalla."
Tietty esim. Webberillä oli sikäli "helpompaa" että pystyi katsomaan mitä Kimi tekee ja vielä siinä reagoida tulenko sittenkään.