NiPzyyZ
Well-known member
- Liittynyt
- 3.12.2004
- Viestit
- 663
http://youtu.be/sRz8kZp-A28?t=1m1s Tossa aika hyvin Martin Brundlen selittämänä.Miten jarruista voisi saada lämpöä renkaisiin?
http://youtu.be/sRz8kZp-A28?t=1m1s Tossa aika hyvin Martin Brundlen selittämänä.Miten jarruista voisi saada lämpöä renkaisiin?
Oliskohan jonkun kolmen pennin firman sponsorisoppari?Lotus F1 Team
Ladies and gentlemen, boys and girls... we have some rather exciting news for you today; any guesses what it might be? #F1
mitähän siä ny julkastaan?
heh .. tais olla reenikerta nro 1200 ja jotain.Lotarin pojat on netissä pyörivän videon mukaan reenannut vähän pit stoppia. Viime aikoinahan ne on kyllä kisoissa saaneetkin renkaat vaihdettua alle 3 sekunnissa, mutta tehtaalla meni 1,2 sekuntiin!
Ei se nyt kisatilanteessa tule ihan tuohon menemään, mutta mukava nähdä Kimin kannalta että asiaan on panostettu.
Pitstop practice No. 1,237... we'll reach 2,000 by the end of the year. #BehindTheScenes
https://www.facebook.com/LotusF1Team/posts/633610099990497
Ei näköjään. VMP... :wall:Ei edes sitä.
Kupissa näyttäis olevan jotain töhryä. Joku öljy/rasva- tai maalisekoitus? :alppu:Oiskohan Kimin jarrulevyn tutkintaa varten etupyörien systeemit tutkinnan alla. Kupissa vois olla latte tai capuccino (iso lusikka nääs).
Näyttäis L-kirjain menevän vielä "pystypilarin" yli. Kyllähän tuo kulma huijaa, ku toinen setti näyttää iha julmetun paljon pidemmältäTässä kuvassa näyttäs, että Kimillä on myös pidempi keula kuin Grosjeanilla akselivälin lisäksi. En ole varma huijaako kuvakulma, mutta Grossun keulissa näyttäs Richar Mille -tekstin jälkeen olevan lyhyempi väli liitokseen.
http://img3.auto-motor-und-sport.de/Lotus-Formel-1-GP-Italien-Monza-5-September-2013-fotoshowImage-62d11564-716388.jpg
Noita kinnteistöfirmoja ei ole tainnut sponsoreina pahemmin Leyton Housen jälkeen näkyä. No toivottavasti Monzassa ei ole taas luvassa Vettel-show alusta loppuun vaan Kimilläkin olisi painava sanottavansa sanottavana tulojärjestyksen suhteen.Lotukselle uusi yhteistyökumppani:
http://www.lotusf1team.com/new-heights-with-emaar-properties.html
Oli tuolla jonkun twiitissä mainittuna jo, että Kimillä on pitempi kaara käytössään tänä viikonloppuna. Varmaankin tarkoittaa, että huomenna Kimi testaa sitä ja päättää onko siitä mihinkään.Näyttäis L-kirjain menevän vielä "pystypilarin" yli. Kyllähän tuo kulma huijaa, ku toinen setti näyttää iha julmetun paljon pidemmältä
Juu sehän oli tiedossa jo. Pidempi akseliväli. 10 cm? Mut, että keulapalaki ois pidempi.Oli tuolla jonkun twiitissä mainittuna jo, että Kimillä on pitempi kaara käytössään tänä viikonloppuna. Varmaankin tarkoittaa, että huomenna Kimi testaa sitä ja päättää onko siitä mihinkään.
En todellakaan ole mikään tekniikan (enkä minkään muunkaan) asiantuntija, mutta mielestäni pidempi akseliväli aiheuttaa sen, että auto käyttäytyy rauhallisemmin ja lisätilan (10cm) ansiosta aerodynamiikka saa lisää toiminta-aluetta.---> Lisää suoranopeutta.Juu sehän oli tiedossa jo. Pidempi akseliväli. 10 cm? Mut, että keulapalaki ois pidempi.
Osaako joku tekniikkasta perillä oleva sanoa tai edes arvailla, mitä tuollainen tekee autolle? Kuullostaa maallikolta mitättömän pieneltä muutokselta, mut ku f1-autosta kyse, nii kyseessä on aika ison kokoinen muutos.
edit:
oikealla on siis Räikkösen keulat ja vasemmalla Grosjeanin:
-Räikkösellä ylemmässä keulassa "-mille" loppuu myöhemmin kuin alemmassa. Alempi näyttäis samalta ku noissa Grosjeanin keuloissa.
Auton kokonaispituus on varmaankin määritelty, mutta akselivälin kanssa on pelivaraa. Ja niinhän Lotus on ilmoittanut, että pyörän ripustuksilla tuon muutoksen toteuttavat.Eikös ne autot sitten nyt ole tarkalleen sääntöjen määrämissä rajoissa? Vai onko tuossa pituudessa pelivaraa talleilla?