Singaporessa ei ole nopeita mutkia oikeastaan ollenkaan. Siinä kai syy.Monzassa ajetaan niin pienellä siivellä muutenki ja singapore muuten vaan paska rata?
Singaporessa ei ole nopeita mutkia oikeastaan ollenkaan. Siinä kai syy.Monzassa ajetaan niin pienellä siivellä muutenki ja singapore muuten vaan paska rata?
Ainakin sen tullessa Lotukselle pääsi osallistumaan vasta viimeisiin testeihin...Eiköhän nuo puutarhalomat koske vain avainsuunnittelijoita.
Täytyy sanoa että melkoisen erikoinen teoriaMitään en ole ehtinyt seurata, mutta luin että Kimin jarrut pettivät.
Epäilykseni on, että parantunut aika-ajo vauhti johtuu tästä. Kimillä on joku systeemi, mikä lämmittää etujarruilla eturenkaat kuumaksi aika-ajoja varten. Nyt tämä systeemi kytkeytyi päälle kisassa ja aiheutti keskeytyksen.
Kokeneemmat Forumistit voivat kertoa onko ajatukseni yhtä metsässä kuin Kimin jarrut Spassa.
Ja miksi sitä ei sit muka voisi kytkeä pois päältä? Ihan hauska spekulointia joka tapauksessa, mutta eiköhän metsään mennyt ja pahasti.Mitään en ole ehtinyt seurata, mutta luin että Kimin jarrut pettivät.
Epäilykseni on, että parantunut aika-ajo vauhti johtuu tästä. Kimillä on joku systeemi, mikä lämmittää etujarruilla eturenkaat kuumaksi aika-ajoja varten. Nyt tämä systeemi kytkeytyi päälle kisassa ja aiheutti keskeytyksen.
Kokeneemmat Forumistit voivat kertoa onko ajatukseni yhtä metsässä kuin Kimin jarrut Spassa.
Oliskohan vähän loogisempi teoria, että vasemman etujarrun ilmanoton olisi tukkinut joku viearas esine, joka sitten poistettiin ensimmäisellä varikkokäynnillä? Vaikea uskoa, että jos tuollainen vekotin olisikin, se vaikuttaisi vain toisenpuolen etujarruun.Mitään en ole ehtinyt seurata, mutta luin että Kimin jarrut pettivät.
Epäilykseni on, että parantunut aika-ajo vauhti johtuu tästä. Kimillä on joku systeemi, mikä lämmittää etujarruilla eturenkaat kuumaksi aika-ajoja varten. Nyt tämä systeemi kytkeytyi päälle kisassa ja aiheutti keskeytyksen.
Kokeneemmat Forumistit voivat kertoa onko ajatukseni yhtä metsässä kuin Kimin jarrut Spassa.
Kenen heittämä visiirikalvo se oli? Vaadin laajaa tutkintaa ja massiivisia rangaistuksia. Myös salaliittoteoria on mahdollinen. No, joo...noo mahdollista,mahdollista.
http://www.suomif1.com/2013/08/kimi-raikkosen-jarruvialla-todella-erikoinen-syy/
Taisi olla kuitenkin Buttonin McLaren?Mutta oikeasti... Katselin jo siinä vaiheessa, kun autot odotteli punaisten sammumista, että kenen auton kohdalta tuli jotain mustia pölypilviä tai vastaavaa, siinä kimin auton tienoilla.
jepTaisi olla kuitenkin Buttonin McLaren?
Mutta oikeasti... Katselin jo siinä vaiheessa, kun autot odotteli punaisten sammumista, että kenen auton kohdalta tuli jotain mustia pölypilviä tai vastaavaa, siinä kimin auton tienoilla.
Eikä savukaan ollu edes kovin mustaa...Taisi olla kuitenkin Buttonin McLaren?
Niin, miksi tekninen vika tai häiriö ylipäätään ilmaantuu, edes sinne toiselle puolelle. Mitä olen ymmärtänyt, niin esimerkiksi moottoririkko voi tapahtua siten, että yksi venttiili rikkoutuu ja savut tulevat ulos. Kaikki venttiilit eivät siis hajoaa samanaikaisesti ja samalla tavalla.Oliskohan vähän loogisempi teoria, että vasemman etujarrun ilmanoton olisi tukkinut joku viearas esine, joka sitten poistettiin ensimmäisellä varikkokäynnillä? Vaikea uskoa, että jos tuollainen vekotin olisikin, se vaikuttaisi vain toisenpuolen etujarruun.
Miten jarruista voisi saada lämpöä renkaisiin?Tässä kun tätä asiaa fiilistelen, niin entistä enemmän tuntuu siltä että jarruista voisi melko yksinkertaisestikin saada aika-ajoihin puuttuvan lämmön eturenkaisiin. Rengaslämmöt ei pitäisi olla ongelma.
Langaton yhteys:ahem:Miten jarruista voisi saada lämpöä renkaisiin?
Sanohan Salokin sen lähetyksessä, jarru kuumenee -> rengas kuumenee (välittynee vanteen kautta). Myös rengaspaine nousee tietysti ja todennäköisesti enemmän kuin pelkän renkaan pinnan lämmetessä ajossa, eli ei ihan ongelmaton tuo lämmitysjärjestelmä olisi.Miten jarruista voisi saada lämpöä renkaisiin?
Taitava kuljettaja.Kimiltä yllättävän nopee stoppi siihen nähen että putsasivat jarrutorvia..
Tämän takiahan kuskit jarruttelee paljon lämmittelykierroksella tai SC takana ajettaessa. Eli jarrujen lämmetellä vanne pysyy lämpimänä ja sitä kautta renkaan ilma pysyy lämpimänä eli rengaspaine on halutunlainen. Ja se olennaisesti vaikuttaa renkaan kulumiseen.Miten jarruista voisi saada lämpöä renkaisiin?