Lotus F1 Team kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Mitään en ole ehtinyt seurata, mutta luin että Kimin jarrut pettivät.

Epäilykseni on, että parantunut aika-ajo vauhti johtuu tästä. Kimillä on joku systeemi, mikä lämmittää etujarruilla eturenkaat kuumaksi aika-ajoja varten. Nyt tämä systeemi kytkeytyi päälle kisassa ja aiheutti keskeytyksen.

Kokeneemmat Forumistit voivat kertoa onko ajatukseni yhtä metsässä kuin Kimin jarrut Spassa.
 

Gollum

Well-known member
Liittynyt
5.10.2012
Viestit
179
Sijainti
Pjongjang
Mitään en ole ehtinyt seurata, mutta luin että Kimin jarrut pettivät.

Epäilykseni on, että parantunut aika-ajo vauhti johtuu tästä. Kimillä on joku systeemi, mikä lämmittää etujarruilla eturenkaat kuumaksi aika-ajoja varten. Nyt tämä systeemi kytkeytyi päälle kisassa ja aiheutti keskeytyksen.

Kokeneemmat Forumistit voivat kertoa onko ajatukseni yhtä metsässä kuin Kimin jarrut Spassa.
Täytyy sanoa että melkoisen erikoinen teoria
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Mitään en ole ehtinyt seurata, mutta luin että Kimin jarrut pettivät.

Epäilykseni on, että parantunut aika-ajo vauhti johtuu tästä. Kimillä on joku systeemi, mikä lämmittää etujarruilla eturenkaat kuumaksi aika-ajoja varten. Nyt tämä systeemi kytkeytyi päälle kisassa ja aiheutti keskeytyksen.

Kokeneemmat Forumistit voivat kertoa onko ajatukseni yhtä metsässä kuin Kimin jarrut Spassa.
Ja miksi sitä ei sit muka voisi kytkeä pois päältä? Ihan hauska spekulointia joka tapauksessa, mutta eiköhän metsään mennyt ja pahasti.
 

Tinppa

Well-known member
Liittynyt
2.2.2005
Viestit
113
Sijainti
Jyväskylä
Mielenkiintoinen idea tosiaan, ja ei mun mielestä ollenkaan huono sellainen, vaikka näissä autoissa onkin anturit mittaamassa jokakohtaa, ei niissä sentään jarruissa mitään moottoreita ole jolla voidaan säätää kaikkea lennosta:alppu:

mutta renkaanvaihdon yhteydessä hyvinkin voitu napsauttaa setuppi normaaliksi taas, koska jarrujen pölyäminen loppui. Se kuitenkin oli jo liian myöhäistä.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Mitään en ole ehtinyt seurata, mutta luin että Kimin jarrut pettivät.

Epäilykseni on, että parantunut aika-ajo vauhti johtuu tästä. Kimillä on joku systeemi, mikä lämmittää etujarruilla eturenkaat kuumaksi aika-ajoja varten. Nyt tämä systeemi kytkeytyi päälle kisassa ja aiheutti keskeytyksen.

Kokeneemmat Forumistit voivat kertoa onko ajatukseni yhtä metsässä kuin Kimin jarrut Spassa.
Oliskohan vähän loogisempi teoria, että vasemman etujarrun ilmanoton olisi tukkinut joku viearas esine, joka sitten poistettiin ensimmäisellä varikkokäynnillä? Vaikea uskoa, että jos tuollainen vekotin olisikin, se vaikuttaisi vain toisenpuolen etujarruun.:rolleyes:
 

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Viimeksi muokattu:

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Mutta oikeasti... Katselin jo siinä vaiheessa, kun autot odotteli punaisten sammumista, että kenen auton kohdalta tuli jotain mustia pölypilviä tai vastaavaa, siinä kimin auton tienoilla.
Taisi olla kuitenkin Buttonin McLaren?
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Varikkoajat:

Fernando Alonso Ferrari 22.444
Jenson Button McLaren-Mercedes 22.465
Sergio Perez McLaren-Mercedes 22.597
Fernando Alonso Ferrari 22.631
Felipe Massa Ferrari 22.634
Lewis Hamilton Mercedes 22.682
Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 22.685
Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 22.712
Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 22.761
Daniel Ricciardo STR-Ferrari 22.871
Felipe Massa Ferrari 22.872
Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 22.884
Nico Rosberg Mercedes 22.893
Mark Webber Red Bull Racing-Renault 23.004
Daniel Ricciardo STR-Ferrari 23.144
Jenson Button McLaren-Mercedes 23.317
Adrian Sutil Force India-Mercedes 23.327
Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 23.334
Lewis Hamilton Mercedes 23.397
Valtteri Bottas Williams-Renault 23.411
Romain Grosjean Lotus-Renault 23.445
Paul di Resta Force India-Mercedes 23.475
Mark Webber Red Bull Racing-Renault 23.477
Paul di Resta Force India-Mercedes 23.540
Valtteri Bottas Williams-Renault 23.540
Adrian Sutil Force India-Mercedes 23.655
Nico Rosberg Mercedes 23.723
Kimi Räikkönen Lotus-Renault 23.744
Max Chilton Marussia-Cosworth 23.916
Jules Bianchi Marussia-Cosworth 23.961
Giedo van der Garde Caterham-Renault 23.998
Max Chilton Marussia-Cosworth 24.013
Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 24.070
Jules Bianchi Marussia-Cosworth 24.083
Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 24.219
Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 24.539
Giedo van der Garde Caterham-Renault 24.968
Pastor Maldonado Williams-Renault 27.059
Pastor Maldonado Williams-Renault 30.894
Pastor Maldonado Williams-Renault 35.228
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Oliskohan vähän loogisempi teoria, että vasemman etujarrun ilmanoton olisi tukkinut joku viearas esine, joka sitten poistettiin ensimmäisellä varikkokäynnillä? Vaikea uskoa, että jos tuollainen vekotin olisikin, se vaikuttaisi vain toisenpuolen etujarruun.:rolleyes:
Niin, miksi tekninen vika tai häiriö ylipäätään ilmaantuu, edes sinne toiselle puolelle. Mitä olen ymmärtänyt, niin esimerkiksi moottoririkko voi tapahtua siten, että yksi venttiili rikkoutuu ja savut tulevat ulos. Kaikki venttiilit eivät siis hajoaa samanaikaisesti ja samalla tavalla.

Tämä systeemi jota mietin, voi olla niinkin yksinkertainen kuin teippi jäähdytysputken päällä aika-ajoissa. Joku on unohtanut poistaa teipin tai osa teipistä on mennyt liian syvälle putkeen ja jäänyt mekaanikoilta huomaamatta. Vielä kun tiedämme, että autoja teipataan kauttaaltaan niin en tainnutkaan keksiä mitään ihmeellistä...

Ja jos joku miettii, että julkisuuteenhan on jo kerrottu kypäräsuojan menneen jäähdytysputkeen niin onhan tämäkin mahdollista.

Tässä kun tätä asiaa fiilistelen, niin entistä enemmän tuntuu siltä että jarruista voisi melko yksinkertaisestikin saada aika-ajoihin puuttuvan lämmön eturenkaisiin. Rengaslämmöt ei pitäisi olla ongelma.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Tässä kun tätä asiaa fiilistelen, niin entistä enemmän tuntuu siltä että jarruista voisi melko yksinkertaisestikin saada aika-ajoihin puuttuvan lämmön eturenkaisiin. Rengaslämmöt ei pitäisi olla ongelma.
Miten jarruista voisi saada lämpöä renkaisiin?
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Miten jarruista voisi saada lämpöä renkaisiin?
Sanohan Salokin sen lähetyksessä, jarru kuumenee -> rengas kuumenee (välittynee vanteen kautta). Myös rengaspaine nousee tietysti ja todennäköisesti enemmän kuin pelkän renkaan pinnan lämmetessä ajossa, eli ei ihan ongelmaton tuo lämmitysjärjestelmä olisi.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Miten jarruista voisi saada lämpöä renkaisiin?
Tämän takiahan kuskit jarruttelee paljon lämmittelykierroksella tai SC takana ajettaessa. Eli jarrujen lämmetellä vanne pysyy lämpimänä ja sitä kautta renkaan ilma pysyy lämpimänä eli rengaspaine on halutunlainen. Ja se olennaisesti vaikuttaa renkaan kulumiseen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös