Kimi Räikkönen - Born to win - kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Luultavasti. Historiallisesti Kimi on ehdottomasti terävimpiä ensimmäisen kierroksen kuljettajia koko sarjassa, aina ollut. Parhaat esimerkit varmaankin Spa 2004, 2008, 2009. Jopa Spa 2001 joka taisi kyllä mennä useimmilta ohi. Tuolloin olisi Kimi hyvinkin voinut ajaa podiumille jos auto ei olisi pettänyt.
Tottakai Kimi on aina Spa:ssa loistanut, mutta sehän onkin perinteisesti ollut kaikkien kuskien arvostama rata sen vuoksi, että mittaa eniten kuskin taitoja ja rohkeutta.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Jos kaikki sais pisteitä, niin eihän se olisi sen kummempi kuin nykyään. Jämätallit ajaisivat aina pisteille, vaan mitä sitte? Eikös se sijoitus ole tärkein.
Öö.. Siis jos joka sijasta saisi jotain pinnoja, joka sijasta kannattaisi ajaa kilpaa kunnolla. Samalla jämätallien sarjasijoituksetkin ratkottaisiin ihan ajamalla, kun yhden tuurikisan sijaan jokaisella kisalla olisi merkitystä.

F1-sarjassa kärkitallit pistää auton pilttuuseen jos tulee pientä vastoinkäymistä. Ei pistä esim. IndyCarissa... Siellä kannattaa vähän korjaillakin ja lähteä metsästämään niitä jäännöspinnoja.
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Mun mielestä kaikkien ei tarvi saada pisteitä mutta olis reilua jos Bernie kävisi kisan jälkeen halaamassa niitä kuskeja jotka ei saa pisteitä. Siitä tulisi niille hyvä mieli.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Öö.. Siis jos joka sijasta saisi jotain pinnoja, joka sijasta kannattaisi ajaa kilpaa kunnolla. Samalla jämätallien sarjasijoituksetkin ratkottaisiin ihan ajamalla, kun yhden tuurikisan sijaan jokaisella kisalla olisi merkitystä.
Juu, älysin, mutta olisiko ne jämäpisteet siellä sitten sen kummempia kuin jos ei saisikaan pisteitä? Sehän nyt tietysti, että kaikki tallit saisivat pisteitä niin pystyisi tosiaan katsomaan, että kumpi parempi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Harmi, että Räikköselle tuli jälleen takkiin mestaruustaistossa. Jotenkin kuitenkin on kutina, että ensi vuonna Räikkönen saattaa voittaa Niki Laudan tapaan maailmanmestaruuden ja joka tapauksessa olla ainakin hyvin lähellä kärkeä. Toki autojen muutokset voivat sotkea kentän paljonkin tai sitten vain hyvin vähän jolloin kaikesta hyötyy oikeastaan Red Bull.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Harmi, että Räikköselle tuli jälleen takkiin mestaruustaistossa. Jotenkin kuitenkin on kutina, että ensi vuonna Räikkönen saattaa voittaa Niki Laudan tapaan maailmanmestaruuden ja joka tapauksessa olla ainakin hyvin lähellä kärkeä. Toki autojen muutokset voivat sotkea kentän paljonkin tai sitten vain hyvin vähän jolloin kaikesta hyötyy oikeastaan Red Bull.
Samoin haluaisin uskoa itsekin ja miltei uskonkin. Jotenkin vaan tuntuu, että ens vuonna Red Bull ei enää ole mestari.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Tottakai Kimi on aina Spa:ssa loistanut, mutta sehän onkin perinteisesti ollut kaikkien kuskien arvostama rata sen vuoksi, että mittaa eniten kuskin taitoja ja rohkeutta.
Sääli että ei enää yhtä paljon.
FIA tuhosi radan 2005.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
En tiedä muuten mutta en edelleenkään ymmärrä miksi se bussipysäkki muutettiin.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Tottakai Kimi on aina Spa:ssa loistanut, mutta sehän onkin perinteisesti ollut kaikkien kuskien arvostama rata sen vuoksi, että mittaa eniten kuskin taitoja ja rohkeutta.
Joo mutta on Kimi loistanut lähdöissä ja ensimmäisillä kierroksilla muuallakin, ei vain niin ilmiselvästi kuin Spassa enkä jaksa muistella asioita sen enempää. No joku Silverstone 2004 tulee heti mieleen, mutta siellä ei tarvinnut ohittaa ketään kun lähti paalulta. Pikkuisen vain outoa että joku oli sitä mieltä että Kimi ei olisi yleensäkään hyvä näissä. Tänä vuonna on kyllä ollut aiempaa pehmeämpi, se on totta, ehkä iän myötä, ehkä renkaiden vuoksi, ei voi tietää.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Tottahan se on että Räikkösen ajotyyli on hioutunut paljon varovaisemmaksi nyt paluun myötä, ja lähdöissähän se on näkynyt siten, että ei joudu kolareihin (pl. pari tapausta joissa latino luuli että kimi väistää suoralla nurmikolle) mutta toisaalta ei se väistely sijoituksissa positiivisesti näy.

Roikkuu mistä katsoo, sijoituksissa ajatellen "ei erityisen hyvä" mutta starttien kokonaisuutta arvioiden toinen juttu, onhan se nyt kiva aina selvitä toiselle kierrokselle asti etusiipi autossa kiinni.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
En tiedä muuten mutta en edelleenkään ymmärrä miksi se bussipysäkki muutettiin.
2005 muutettiin sen bussipysäkin lisäksi monia turva-alueita (T11, Pouhon, T13, T16) jotka vähensivät kuljettajien "rangaistuksia" virheistä. Sitten vielä La Source muutettiin 2007.
Sen jälkeenkin on vielä asvaltoitu Les Combes ja Bruxelles.

Ainoat turva-alueet jotka ei ole asvaltoitu on T9 ja Stavelot.
Joka saa mut käyttämään :wall::mad_old::yuck::thumbfh::mad::thumbdown
:nope:
2002 oli oikeat alueet asvaltoitu (Radillon, Eau Rouge, Blanchimont ja T18). Nämä olisi riittänyt loistavasti.
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
2005 muutettiin sen bussipysäkin lisäksi monia turva-alueita (T11, Pouhon, T13, T16) jotka vähensivät kuljettajien "rangaistuksia" virheistä. Sitten vielä La Source muutettiin 2007.
Sen jälkeenkin on vielä asvaltoitu Les Combes ja Bruxelles.

Ainoat turva-alueet jotka ei ole asvaltoitu on T9 ja Stavelot.
Joka saa mut käyttämään :wall::mad_old::yuck::thumbfh::mad::thumbdown
:nope:
2002 oli oikeat alueet asvaltoitu (Radillon, Eau Rouge, Blanchimont ja T18). Nämä olisi riittänyt loistavasti.
Ilman niitä turva-alueiden muuttamista Spa ei enää olisi F1-sarjassa mukana, koska se ei enää täyttäisi F1-sarjan turvallisuusvaatimuksia ja kukaan ei todellakaan halua Span putoavan kisakalenterista.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Eikö tuo ole sama muutetaanko turva-alueita vai ei, kunhan itse rata pysyy samanlaisena.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Eikö tuo ole sama muutetaanko turva-alueita vai ei, kunhan itse rata pysyy samanlaisena.
Eau Rouge muuttui monesti 90-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa ja tosiaan bussipysäkki eka 2004 ja uudestaan 2007... aijai mitä raiskausta.. Pouhon on periaatteessa sama mutta sen luonne oli tappava hiekkaesteineen vielä 2004 josta muuten jo mainitsin asiasta kovaan ääneen 8 vuotta sitten http://www.farzadsf1gallery.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=13908

IMO 2002 jälkeen ei olis tarvinnut rataan ja turva alueisiin koskea enempää. Mutta täähän menee jo ratakeskustelun puolelle että ehken jatka enempää ;)
 
Viimeksi muokattu:

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12615
Sijainti
Sivulla viisi
Eikö tuo ole sama muutetaanko turva-alueita vai ei, kunhan itse rata pysyy samanlaisena.
Eihän se ihan sama ole, asfalttiturva-alue ei esimerkiksi rankaise virheistä kuten hiekka. Lisäksi seikka, jota täällä vaikutetaan pitävän myös suuressa arvossa on se, että tuommoiset isot harmaat asfalttikentät ovat sangen masentavan näköisiä kirjavaan hiekkaan verrattuna. Asfalttiturva-alueita perustellaan turvallisuudella, eli autot eivät esimerkiksi lähde niin helposti katon kautta ympäri, ja auto pysähtyy asfaltilla nopeammin.

Semmoinenkin huomio, että Kimillä ei todennäköisesti olisi maailmanmestaruutta, jos Kiinan radalle ei eräälle pienelle läntille olisi laitettu hiekkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Googlahoo

Well-known member
Liittynyt
18.11.2011
Viestit
372
Juu, älysin, mutta olisiko ne jämäpisteet siellä sitten sen kummempia kuin jos ei saisikaan pisteitä? Sehän nyt tietysti, että kaikki tallit saisivat pisteitä niin pystyisi tosiaan katsomaan, että kumpi parempi.
No onko Vettelin 297 pistettä yhtään sen kummempia kuin jos ei saisikaan pisteitä? Sehän nyt tietysti, että pisteillä mitataan kunkin kauden paremmuusjärjestys, mistä taas tossa lajissa on pohjimmiltaan kyse. Olisi siis hyvinkin loogista ulottaa se mittari (mittarin toimintasäde)* koko sarjan kattavaksi :wall:
*toki pisteiden saamattomuuskin on yksi tapa saada pisteitä, niin nurinkuriselta kuin se kuulostaakin:alppu:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös