Eihän se Tamperekaan paljon kauempana Helsingistä ole kuin Lahti. Parin tunnin ajomatka. Lisäksi Tampere on asukasluvultaan suurempi kuin Lahti, joten kyllä sitä Vippiporukkaa ja yleisöä muutenkin sieltäkin riittää, Helsingin lisäksi. Ja niitä vanhoja jyskäläpätkiä on esim. Tampere-Hämeenlinna-välilläkin mukavasti, eli vähän lähempänä Helsinkiä. Esim. Uskila, Vahonen, Lastunen, Savo, Krääkkiö, Laitikkala, Koivulahti, Välkkilä, Raitoo, Onkemäki. Kaikki tuossa Lempäälä-Urjala-Valkeakoski-akselilla ajettuja suurajopätkiä B-ryhmäläisten aikaan. Savo, Koivulahti, Uskila, Laitikkala olivat vielä 80-luvun lopulla ja 90-luvullakin mukana.
Yksi vaihtoehto voisi olla myös se, että lisätään reittiin esim. 3-5 lyhyttä pyrähdyspätkää, pituudeltaan vain n. 5 km. Näitä lyhyitä pätkiä oli 70-80-luvulla paljonkin. Näin saataisiin erikoiskokeiden määrää lisättyä ja yleisö saisi vähän enemmän vaihtoehtoja minne pätkälle haluaa suunnata. Ruuhkatkin helpottaisi, kun kaikki ei sullo samaan paikkaan. Järkkäreitä ei silti tarvittaisi paljon lisää, koska ek:t olisi niin lyhyitä että melko pienellä porukalla pärjäisi verrattuna johonkin 30-kilometriseen maratonpätkään. Maratonpätkillä on jo helposti 10-15 suosittua katselupaikkaa, joissa kaikissa tarvii iso liuta keltaliivisiä.
Ja kun kerran talkooporukkaa ei tahdo suomesta löytyä, niin pyydetään sitten ulkomailta
Eikös se ole nykyajan trendi, että monet suomalaisfirmatkin haalii sitä työvoimaa ulkomailta :thumbup: