Red Bull varmaan haluaisi kisan Red Bull Ringille.Hockenkaan talouspohja ei kuitenkaan ole kovin hyvällä tasolla ja pahimmassa tapauksessa saattaa Saksan kisa jäädä ajamatta. Tosin Vettelin menestys ja Red Bullin läsnäolo todennäköisesti estävät sen tilanteen.
Mistä lähtien tallit on halunnut kisoja kuskien kotimaahan, tai ainakaan tehnyt jotain asian eteen?No Itävallalle myös, mutta mielikuvissa oli juurikin saksalaisyleisön tarpeet ja Red Bullillahan Vettel ajaa.
Mielukuva piilee nimenomaan menestyvässä kilpailijassa, ei autossa. Tiimit käyttävät tuota sitten hyväkseen miten milloinkin, mutta suuren yleisön mielikuvat perustuvat kuljettajiin.Ei vaan mielikuva piilee juuri menestyvässä autossa eli Red Bullissa. Sillä työvälineellä millä Vettel kisailee.
Sen pitäisi houkutella maksavaa yleisöä paikan päälle. Tallit eivät kyllä juuri liputa ajajiensa kotikisoja ellei sillä ole sitten jotakin äärimmäistä hyötyä heidän itsensä kannalta tai saman tallin jäsenet satu olemaan kyseisen maan edustajia.
Toki näinkin.Noin sen voi lukea myöskin, mutta menestyvä auto antaa kuljettajalle menestyksen kasvot kansallisuudesta riippumatta.
Olis kyllä helvetin typerää, jos saksassa ei ajettais ollenkaan. Eihän siihen suuntaan oo mennyt kuin kahdeksan kuljettajien mestaruutta viimeisen 13 vuoden aikana.Harmi, koska nyrre on paras rata Saksassa.
Tuskin Saksan gp jää pois. Ehkä sopimuksen tekemisessä menee hetki, kun järjestäjälläkin on jotain neuvotteluvoimaa, mutta lopulta siellä kuitenkin ajetaan.
Se tuskin on Bernien listalla ihan kärkipäässä kriteerien joukossa kun kisaisännyyksiä jaetaan.Olis kyllä helvetin typerää, jos saksassa ei ajettais ollenkaan. Eihän siihen suuntaan oo mennyt kuin kahdeksan kuljettajien mestaruutta viimeisen 13 vuoden aikana.
Siinä oot kyllä harvinaisen oikeassa. Se, jolla on eniten rahaa ja tulee maasta, jossa ei käytännössä oo yhtään f1-kulttuuria, voittaa nämä kisailut. :frank:Se tuskin on Bernien listalla ihan kärkipäässä kriteerien joukossa kun kisaisännyyksiä jaetaan.
Se tuskin on Bernien listalla ihan kärkipäässä kriteerien joukossa kun kisaisännyyksiä jaetaan.
Euroopan maat saavat kisat halvemmalla kuin muut. Eli kyllä se Bernie vähän suosii perinteisempää F1-aluetta. Muilta mailta sitten kupataankin niin paljon kuin pystytään, kun kerran ovat valmiita maksamaan. Euroopassa ei olisi niillä hinnoilla ainuttakaan kilpailua.Siinä oot kyllä harvinaisen oikeassa. Se, jolla on eniten rahaa ja tulee maasta, jossa ei käytännössä oo yhtään f1-kulttuuria, voittaa nämä kisailut. :frank:
Tuskin saisivat muutenkaan hommaa kuntoon puolessatoista kuussa (voiko kaudelle tulla mukaan myöhemmin? en tiedä) ja HRT:n viime kauden auto tuskin menisi enää 107 prosentin sääntöön. Espanjalaistallin suunnittelutyö kauden 2013 osalta ei varmaankaan vielä ollut kauhean pitkällä.Kanadalais-amerikkalainen (!) ryhmä sijoittajia on hankkimassa/hankkinut HRT:n:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105319
Vielä epäselvää, voiko enää tehdä entry-hakemusta tulevalle kaudelle vai meneekö vuodelle 2014.
2014 voisi lähtöruudukossa siis olla Scorpion Racing -niminen talli. Mielenkiintoista nähdä tekeekö Brabham ikinä paluuta.Kanadalais-amerikkalainen (!) ryhmä sijoittajia on hankkimassa/hankkinut HRT:n:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105319
Vielä epäselvää, voiko enää tehdä entry-hakemusta tulevalle kaudelle vai meneekö vuodelle 2014.