F1-uutisia 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Kanadalais-amerikkalainen (!) ryhmä sijoittajia on hankkimassa/hankkinut HRT:n:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/105319

Vielä epäselvää, voiko enää tehdä entry-hakemusta tulevalle kaudelle vai meneekö vuodelle 2014.
Eikös tämän kauden ilmottautuminen mennyt umpeen joskus marraskuussa jo ? Sehän se olisikii mukavaa katsottavaa ku joku scott speed ajaisi hrt:n autolla jolla ei pysyttäisi edes 20vuotta vanhojen autojen perässä :D. Kiitos ei
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eikös tämän kauden ilmottautuminen mennyt umpeen joskus marraskuussa jo ? Sehän se olisikii mukavaa katsottavaa ku joku scott speed ajaisi hrt:n autolla jolla ei pysyttäisi edes 20vuotta vanhojen autojen perässä :D. Kiitos ei
Tälle kaudelle ei takuuvarmasti tule enää uusia talleja. Mutta HRT:n autoilla oltaisiin ylivoimaisia 20 vuotta vanhoja autoja vastaan.
 

Red Evil

Well-known member
Liittynyt
21.12.2012
Viestit
210
Kanadalais-amerikkalainen (!) ryhmä sijoittajia on hankkimassa/hankkinut HRT:n:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/105319

Vielä epäselvää, voiko enää tehdä entry-hakemusta tulevalle kaudelle vai meneekö vuodelle 2014.
Villeneuve pääsee sittenkin vielä ajamaan!:D Scorpion Racing ja Jacques Villeneuve kuulostaa ööö... nololta:idea: No tiimillä on ainakin mahdollisuus tehdä hieno auto vähän punasta ja mustaa kenties iso scorpioni moottori katteeseen...:ahem:
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Tälle kaudelle ei takuuvarmasti tule enää uusia talleja. Mutta HRT:n autoilla oltaisiin ylivoimaisia 20 vuotta vanhoja autoja vastaan.
No enkö minä sitä meinannu ? :D joku siitä "haaveili" tj vastaavaa aikaisemmin, mut ei tule onnistumaan kuten jo mielestäni totesin. Pahoitteluni jos ilmaisin itseäni epäselvästi. Menen häpeämään 5minuutiksi nurkkaan. Vakavana pitää ny sentään osata olla kun kirjoittaa. :dunno:
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Grosjean saa perheenlisäystä.


Romain Grosjean ‏@RGrosjean

Hi everyone, I’m very happy to confirm that @marionjolles and I are expecting our first baby, due this summer. We are absolutely delighted!
Expand
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Bernie pitää huomenna Lontoossa kriisipalaverin eräiden tiimien kanssa. Marussia, Caterham, Force India, Sauber ja Toro Rosso ovat kutsuvieraina, ja debaatti koskee tallien taloudellista tilaa. Huolestuttavasti AMuS:n artikkeli vihjailee lopussa agendalistalla olevan asiakasautot. Hyi saatana. :yuck:

edit: lisäksi muuten artikkelissa vihjailtiin, että Lotuksen neuvottelut Honeywellin kanssa olisivat menneet mönkään.
 
Viimeksi muokattu:

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Bernie pitää huomenna Lontoossa kriisipalaverin eräiden tiimien kanssa. Marussia, Caterham, Force India, Sauber ja Toro Rosso ovat kutsuvieraina, ja debaatti koskee tallien taloudellista tilaa.
Pitäiskö Bernien antaa niille vähän enemmän massia. Niinhän se menee noiden tv-rahojen kanssa että isot tallit pysyy isoina ja perällä taistelu olemassaolosta jatkuu. Yksi on jo poistunut keskuudestamme. R.I.P. HRT.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Kyllä jossain vaiheessa tulee pätemään eräs sananlasku Bernien ahneuden suhteen.

Onko puolilla talleista talousvaikeuksia? :eek!:
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4220
Omistajat haluaa tuottoa pääomalleen, Bernien on vain marionetti joka tekee mitä omistajat pyytävät (vaatii lisää rahhoo järjestäjiltä). Tämän takia homma alkaa muistuttamaan päättömän kanan lentoa, mennään sinne missä maksetaan faneista tai historiasta välittämättä. Jos omistajat voisivat valita niin kisat varmaan ajettaisiin joka viikonloppu ympäri vuoden.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tallien talousvaikeuksissa ongelma ei ole niinkään Bernie (Marussian tilanne poislukien), vaan tallit itse. Jos päälliköillä olisi hitusenkaan vertaa järkeä, tekisivät kuten Yhdysvaltain suuret urheilulajit toimivat ja rajoittaisivat omaa rahankäyttöään keskinäisellä sopimuksella. F1:ssä olisi nykyisilläkin rahavirroilla täysin mahdollista tehdä voittoa liki tallista riippumatta. Taustatyö budjettikaton suhteen on tehty jo aikaa sitten, ja se on toteutettavissa, mutta isot tallit (erityisesti Red Bull ja Ferrari ja nimenomaan tässä järjestyksessä) eivät halua luopua resurssiylivoimastaan.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Toivottavasti ens kaudesta lähtien tulee halvemmaksi talleille.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Mtv3.fi/f1:
"Räikkönen: Auto on parempi kuin viime vuonna"
"Vettel: Uusi auto askel eteenpäin"
jne...

Todellako? :D Harvemminpa sitä kuskit tiedottaa heti ekan testin jälkeen että auto on ihan paska ja katseet siirretty ensi kauteen.
 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Mtv3.fi/f1:
"Räikkönen: Auto on parempi kuin viime vuonna"
"Vettel: Uusi auto askel eteenpäin"
jne...

Todellako? :D Harvemminpa sitä kuskit tiedottaa heti ekan testin jälkeen että auto on ihan paska ja katseet siirretty ensi kauteen.
Mites tuo Alonso? Hän harvemmin on ylistänyt autoaan erityisemmin :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mtv3.fi/f1:
"Räikkönen: Auto on parempi kuin viime vuonna"
"Vettel: Uusi auto askel eteenpäin"
jne...

Todellako? :D Harvemminpa sitä kuskit tiedottaa heti ekan testin jälkeen että auto on ihan paska ja katseet siirretty ensi kauteen.
Ehkei ihan paskaksi kutsuta, mutta jos auto on susi niin kyllähän ilmeet ja kommentit on paljon vakavempia vaikkei suoraan sanotakaan että on menty perseelleen :)
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Ei nyt välttämättä ole oikea topikki, mutta pistetään tänne. Piquet'n ja Mansellin haastattelu paljastaa mielenkiintoisen seikan viime kauden palkintopallihaastatteluista:



Onkohan muillekin haastattelijoille kauden aikana annettu tällaiset ohjeet kun kysymykset olivat "You win this race... what are your feelings" -tasoa :doubtful:
Eiköhän kauden "käsikirjoitukseen" olisi kuulunut Alonson/Ferrarin mestaruus (ask Bernie). Tuossa vaiheessa etsittiin vielä keinoja kun se ei ajamalla onnistunut. Tästä keskusteltiin viimeisen kisan jälkitunnelmissa. Kyllähän se on ihan selvää että F1:iä ohjaillaan poliittisesti ja rahan voimalla niin paljon kuin pystytään. Ihan kaikkeen ei sentään - onneksi - pystytä.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Jarno Trulli paljastaa Crash.net-sivustolla julkaistussa haastattelussa ettei ole ihastunut F1:n nykytilanteeseen, missä tallit rahoittavat toimintaansa maksukuskien avulla. Trullin mielestä F1:ssä pitäisi olla mukana enemmän varakkaita autonvalmistajia, jotka houkuttelisivat sponsoreita palkkaamalla kuskinsa ajotaitojen perusteella.

Trulli kertoo oivaltaneensa jo viime vuoden alussa ettei Caterham ole kehittynyt edellisestä vuodesta, vaikka ylistikin tuolloin CT01-autoa vuolaasti kokeiltuaan sitä ensimmäisessä talvitestissä 2012. Trulli kertoo poistuneensa Caterhamilta omasta tahdostaan turvatakseen tallin taloudellisen selviytymisen. Trullilla oli omien sanojensa mukaan kauden 2012 alussa sopimus ajopestistä Caterhamilla, mutta italialainen ei kerro saiko tallilta rahallista korvausta sopimuksensa purkamisesta.

Pihlajanmarjat ovat siis edelleen happamia. Muuten Jarnolla menee mukavasti, ja aika kuluu perheellisellä miehellä rattoisasti omia viinitarha- ja hotellibisneksiä hoidellessa.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Trullilla on kieltämättä pointti sanomisissaan, mutta mä en ole lainkaan sitä mieltä että sarja kaipaisi ehdottomasti lisää autonvalmistajia. Mun mielestä ykkösiä pitäisi ohjata siihen suuntaan, että se voisi olla kannattavaa bisnestä kaikille talleille. Ainoastaan autonvalmistajilla tms. on varaa rahoittaa vuositolkulla tappiollista F1-tallia, ja tämä ajaa erittäin tehokkaasti kaikki yksityistallit ulos lajista. Muutos rahanjakoon tai budjettikatto ovat ainoat vaihtoehdot, koska eipä noita autonvalmistajiakaan näytä olevan jonottamassa lajiin mukaan, vaikka siellä periaatteessa olisikin kaksi tallipaikkaa tyhjänä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös