Caterhamin tallipäällikkö Cyril Abiteboulilla on taito puhua ympäripyöreästi, yksityiskohtiin menemättä sekä itsestäänselvyyksiä, epäolennaisuuksia ja muuten vaan sisällöttömiä täyteilmaisuja laukoen, niin ettei sanoihin ole helppoa takertua jälkeenpäin. Yleisö ei tällaisista korporaatiokielellä annetuista lausunnoista yleensä paljon viisastu, mikä tietysti on puhujan tavoitteenakin. Skylle antamassaan
haastattelussa Cyril myöntää kierrellen ja kaarrellen, että pistesijat eivät ole tänä vuonna Caterhamille realistinen tavoite, vaikka tallissa tietysti toivotaan pistesijan heltiävän jossain kisassa poikkeuksellisten olosuhteiden myötä. Marussian Caterham pyrkii kuitenkin pitämään takanaan viime vuoden tapaan.
Heikki Kovalaisen kanssa Caterhamin välit tuntuivat menneen jatkuvasti huonommiksi sitä mukaa, kun ero keskikastiin ei kaventunut ja Kovalaisen turhautuminen edistyksen puutteeseen kasvoi. Toisaalta myöskään Caterham ei enää katso tarvitsevansa kokenutta kuskia nykytilanteessaan, kun tavoite keskikastin saavuttamisesta on lykätty kauemmas tulevaisuuteen. Välit eivät kuitenkaan tunnu menneen kokonaan poikki, vaan Abiteboul vihjaa että Kovalainen neuvottelee parhaillaan Caterhamin kanssa jostain toisenlaisesta projektista:
we continue to have discussions with Heikki to see if a different project could be possible
Olisi kyllä joskus mukava kuulla selvitystä siitä mikä Caterhamin viime vuoden auton kehittämisessä meni vikaan, kun päivitysosat eivät alkukauden jälkeen tuntuneet toimivan ollenkaan. Kovin salailevaa linjaa Caterhamilla on pidetty kauden 2012 puolivälistä alkaen auton kehittämisestä tiedotettaessa. Sitä ennen insinöörit kertoivat avoimesti uusista osista ja niihin kohdistetuista odotuksista, mutta kun vauhti ei parantunut päivityksillä, niin nyt kai on otettu opiksi ja pidetään suut supussa auton kehittämisestä ja tavoitteista. Caterhamilla ollaan nyt aiempaa realistisempia, mutta tylsempäähän tällaista häntäpäässä ajeluun tyytyvää ja tiedotuksessaan matalaa profiilia pitävää tallia on seurata.