Sanoin, että kauden aikana ne on rajoitettu, joten ei ole mitään syytä erityisesti suunnitella auton perää nopeasti vaihdettavaksi...Ei talvitesteissä ole käytettyjen vaihdelaatikkojen määrällä mitään merkitystä.
Kyllä. On se kone kyllä. Päivän eka aikakierros ja kolmanneks! Ja vielä kymmenykselleen sama aika kuin eilinen paras Kimiltä. On se kone! :thumbup:Alkaa tapahtua
Jos näin on, niin Kimi on todellakin kunnos !!Katsokaa kun tulee tasaista aikaa Kimiltä. Muut jää muutaman ajetun kierroksen jälkeen reilusti yli 1s Lotuksesta per kierros.
Edit: Tämä siis puhtaasti renkaan kulutuksesta ja mediumit. Sitä en tiedä miten bensalasti vaikuttaa kulutukseen.
http://f1tests.info/2013.php?rev=onmistä seuraatte nuita aikoja?
Melkosta pudotusta kyllä joo.Ferrari ehkä vois jo alkaa myöntää, että paska tuli. Alonson edellinen stintti ainakin näyttää sille.
Jos tollainen pudotus jatkuu vielä kisoissa, niin kaikki tulee samalla kierroksella sisään. Saattaa tulla tärkeäksi olla ykköskuski tiimissä, muuten saatat hävita sekuntti tolkulla aikaa varikkokäyntien yhteydessä, kun joudut tulemaan kierrosta myöhemmin tai ennemmin varikolle.Melkosta pudotusta kyllä joo.
23.9 ekalla kierroksella, sekunti pudotusta kahdella seuraavalla kierroksella ja neljäs kierros jo 27.0. Viimenen ja 11. kierros otti aikaa 30.6
Jos ylimääräisestä kierroksesta on merkittävä haitta, niin autot otetaan sisään samalla kierroksella. Taaempi vain joutuu hetken odottelemaan.Jos tollainen pudotus jatkuu vielä kisoissa, niin kaikki tulee samalla kierroksella sisään. Saattaa tulla tärkeäksi olla ykköskuski tiimissä, muuten saatat hävita sekuntti tolkulla aikaa varikkokäyntien yhteydessä, kun joudut tulemaan kierrosta myöhemmin tai ennemmin varikolle.
Luultavasti tehtäis eri rengastaktiikalla. Noissa testeissä näyttäs, että kovat säilyy suht tasaisena, mutta mediumeilla joillakin tiimeillä häviää lähes sekuntti joka kierroksella.Jos ylimääräisestä kierroksesta on merkittävä haitta, niin autot otetaan sisään samalla kierroksella. Taaempi vain joutuu hetken odottelemaan.
Mutta ei kaikkien autojen ja kuskien rengaskulutus niin identtinen ole, että kaikki sen takia tulisivat samalla kierroksella.
Vasta kolmas?? Huonolta näyttää.Eka aikakierros Kimiltä ja suoraan kolmoseks
10 kierroksen jälkeen Ferrari olisi siis 18,5s ja Mersu 22s Lotusta jäljessä. Heh näinhän siinä varmaan käyTein pikaisen laskutoimituksen, miten kyseisten tallien kierrosaika tippui kierrosta kohden kymmenessä kierroksessa, medium renkailla.
Mersu (+0,901), Ferrari (+0,825), Lotus (+0,490). Red-Bull ja McLaren eivät tehneet mediumeilla pitkää stinttiä.
Tää on sitten virallinen tulos. Ota tai jätä.
Ja niinhän se tulee olemaan, koska lämpötilat on paremmat renkaille ja autot on saatu säädetty renkaille kunnolla.On kevättä ilmassa kun rengaspaniikki on taas tehnyt paluun. Ja kas kummaa kun taas kauden alkaessa ne nakit kestääkin ihan hyvin. Loppukaudesta kuuluu jo mutinaa kuinka renkaat ovat liian hyvät. Kaikki on mahdollista, mutta jos parista viime vuodesta voidaan vetää jotain johtopäätöksiä, niin kisoissa renkaat kestää paremmin kuin talvitesteissä.