CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15020
Watsonhan se on oikea vastaus. Belfastin Tiikeri ajoi ainoana kuljettajana f1:n puolelta aivan Itä-Saksan loppuhetkinä vuonna 1990 Schleizin radalla.
Kyseinen rata oli aikanaan Itä-Euroopan Grand Prixin pitopaikaksi ehdolla, mutta tietyssä mielessä kyseisen valtion johtomiehet olivat jopa Neuvostoliiton vastaavia uppiniskaisempia joissakin kapitalismin asioissa.
F1 ei juuri niihin kuulunut. Aivan täysin umpiossa eivät edes DDR:n asukkaat f1:stä olleet. Ainakaan ne jotka seurasivat Länsi-Saksan tv:n lähetyksiä. Watsonilla taas vuorostaan oli hieno näytösajo autourheiluyleisölle kesähelteellä ja viisi kierrosta myöhemmin näytös olikin ohi. Rata oli tosin varsin pitkä.
Watson ajoi tuossa näytöksessä vuoden 1985 McLarenin mallia mikä oli Alain Prostin mestaruusauto, Niki Laudan uran viimeinen varsinainen kilpailuauto ja John Watsonin viimeinen testiauto ja kilpailussa käytetty auto. Watsonin kannalta surullista oli se, että Lauda päätti vielä kunnioittaa sopimustaan McLarenin kanssa kauden 1985 lopulla.
Huolimatta Ron Dennisin ja hänen kaikkea muuta kuin lämpimistä väleistä. Laudan lähtiessä tallista Watson olisi ajanut Kyalamissa ja Adelaidessa kauden lopulla.
Kyseinen rata oli aikanaan Itä-Euroopan Grand Prixin pitopaikaksi ehdolla, mutta tietyssä mielessä kyseisen valtion johtomiehet olivat jopa Neuvostoliiton vastaavia uppiniskaisempia joissakin kapitalismin asioissa.
F1 ei juuri niihin kuulunut. Aivan täysin umpiossa eivät edes DDR:n asukkaat f1:stä olleet. Ainakaan ne jotka seurasivat Länsi-Saksan tv:n lähetyksiä. Watsonilla taas vuorostaan oli hieno näytösajo autourheiluyleisölle kesähelteellä ja viisi kierrosta myöhemmin näytös olikin ohi. Rata oli tosin varsin pitkä.
Watson ajoi tuossa näytöksessä vuoden 1985 McLarenin mallia mikä oli Alain Prostin mestaruusauto, Niki Laudan uran viimeinen varsinainen kilpailuauto ja John Watsonin viimeinen testiauto ja kilpailussa käytetty auto. Watsonin kannalta surullista oli se, että Lauda päätti vielä kunnioittaa sopimustaan McLarenin kanssa kauden 1985 lopulla.
Huolimatta Ron Dennisin ja hänen kaikkea muuta kuin lämpimistä väleistä. Laudan lähtiessä tallista Watson olisi ajanut Kyalamissa ja Adelaidessa kauden lopulla.