Sellaista ratkaisua ei olekaan, joka olisi täysin ongelmaton.
Heh, ei titenkään, mutta voisi ne ongelmat minimoida.
Eikö tästä luovuttu jo viime kaudeksi?
Mun mielestä jossain oli myös yhdellä mittapisteellä viime vuonna. (esim. peräkkäisten suorien DRS-alueet muistaakseni)
Ei se ole lainkaan vaikeaa.
No onhan se selkeästi päättävälle taholle vaikeaa, kun koko ajan soudetaan ja huovataan. Ja hölmöimmät ongelmakohdat, jotka on kaikkien nähtävillä, on ja pysyy samoina koko ajan. Eli siis yksistään siipi auki ajelut (varikkostoppi tai peräkkäiset DRS-alueet) ja ennen DRS-aluetta ohituksen tappiollisuus.
DRS-alueen tarkoitus oli ja on lisätä ohituksia. Ohitusten vähäisyys oli F1:n eniten valitettu ongelma, ja siihen haluttiin ratkaisu. Ei mitään "mahdollistetaan ohitustilanteet", vaan raa'asti tuodaan lajiin lisää ohituksia. Lisää actionia tylsäksi käyneisiin kisoihin.
Kyllä muistaakseni ihan alkuperäisin idea oli vain mahdollistaa ohitustaistelu ja nimenomaan mahdollistaa se jarrutuksissa. Tosin en nyt itsekään enää muista varmaksi, että oliko tämä FIAn kanta vai joidenkin asiantuntijoiden maalaus/haave asiasta...
Enimmäkseen eivät ole, laske vaikka. Ohilentoja ei voida välttää, sillä toisinaan takana-ajava on lähellä jo DRS-alueen alussa. Ohilentoja tapahtui toki jo ennen DRS-aikaa vastaavissa tilanteissa (erityisesti silloin, kun imuefekti vielä oli voimakkaampi).
Silloin DRS ei hoitaisi tehtäväänsä.
Tarkoitan räikeitä ohilento paikkoja, kuten vaikkapa Span pitkä suora Eau Rougen jälkeen. Siinä veikkaan, että vähintään puolet on ohilentoja. Enemmänkin uskoisin.
Kyllä DRS hoitaa sitä alkuperäistä tehtäväänsä silläkin, että se vain mahdollistaisi ohitustilaisuuden. Ei sen tarvitse automaattisesti suorittaa ohitusta. Ja tiedän, näistä ei pysty toista sulkemaan kokonaan pois. Tarkoitan räikeimpiä tapauksia, kuten Spaassa ja Turkissa esim. ollaan nähty... Myös uuden USAn radan pitkä suora taisi olla sellainen...