Aika kovia johtopäätöksiä vetelet myös itse, kun Lotuksen jo noin kovaksi rankkaat juurikin yhden kisan perusteella, nyt Lotuksen taktiikka toimi upeasti ja Kimin tasoisen kuskin ollessa ratissa tuli voitto.Elä poika höpötä !! Ens viikonloppuna näet jälleen kuinka Lotus tuhoaa sun Ferrarin ainakii Kimin toimesta ! Sä väitit et Ferrari oli nopeampi kuin Kimin auto ja se on täyttä sontaa. Montako vaihdelaatikkoa Lotukselta hajosi viime kisassa ? Kyllä aika kovia johtopäätöksiä vetelet yhden kisan perusteella? "Ferrari on selkeä ennakkosuosikki tälle kaudelle" Voisinpa vaan veikata ettei talli tule viemään tälläkään kaudella ensimmäistäkään mestaruutta. Taidat unohtaa muut tallit kokonaan.
Kimin voitto meinasi mennä heikkoon aika-ajosuoritukseen. Enkä anna painoarvoa yhtään Alonson vauhdille vielä koska, Räikkönen painotti sanoja "helppo, varmistelu". Ekalla stintillähän Räikkönen otti nopeeta kiinni Ferrarit ja toisella stintillä näytti, että pikkuisen jää, mutta luonnollisesti pitkän stintin takia säästi vain renkaita niinkuin se sanoi.Alonson voitto meni heikkoon aika-ajosuoritukseen. Kovaa tulosta olis tullut tyhjällä radalla kolmen stopin taktiikalla. Ferrari on pelottavan vahva kokonaisuutena.
Elä poika höpötä !! Ens viikonloppuna näet jälleen kuinka Lotus tuhoaa sun Ferrarin ainakii Kimin toimesta ! Sä väitit et Ferrari oli nopeampi kuin Kimin auto ja se on täyttä sontaa. Montako vaihdelaatikkoa Lotukselta hajosi viime kisassa ?
Samaa mietin itsekkin :doubtful:Aika kova on itseluottamus sinulla ja niinhän se tottakai voiton jälkeen pitää olla. Ihanko minun Ferrarin Lotus tuhoaa? En omista Ferraria..ainakaan tietääkseni. Oletko kuitenkin jo keksinyt valmiiksi selityksen, jos käy niin että Kimi ei pärjää ensi kisassa Ferrareille? En ole missään tietävästi suoraan väittänyt, että Ferrari on nopeampi auto kuin Kimin auto....tiedä vaikka oliskin. Jos väität itse Lotuksen olevan niin ylivoimaisen nopea niin aika vähän annat painoarvoa Kimin voitosta itse Kimille ja tallin loistavalle taktiikalle. Ferrarin panos KOKONAISUUDESSAAN oli kuitenkin parempi kuin Lotuksella. Turhaa sitä on edes kovan Kimi-fanin kieltää. Miten noi vaihdelaatikon hajoamiset liittyy mihinkään?
Ei ollut.Ferrarin panos KOKONAISUUDESSAAN oli kuitenkin parempi kuin Lotuksella.
En tiedä onko bluffia, mut Horner ainaki sano, että ei ne ois voinu ees ajaa samoilla renkailla, joilla Räikkönen veti nopeimman kiekan. Tuota taktiikkaahan voi paljon helpommin muokata nykyään, ku bensalasti on aina sama alussa? Ei tarvi olla niin kiveenhakattua. Kaikki riippuu siitä miten renkaat kuluu, joka taas riippuu muun muassa kisan alusta ja millaiseen rakoon varikkostopilla pääsee. auton "luonnollisen" rengaskulutuksen lisäksi.Vähän kyllä kyseenalastaisin muiden tallien kovan rengaskulutuksen.
Kun kierrosaikoja katsoo, niin kyllä esim. Ferrarilla oltaisiin pystytty ajamaan paljon pidempikin stintti kovilla renkailla kuin mitä nyt ajettiin. Ei siellä kovin suurta droppia tullut kärkitallien kuskeille kierroajoissa kuluneilla renkailla mutta silti tultiin varikolle koska oltiin kolmen pysähdyksen taktiikalla.
Ja Räikkönen marssi "helppoon" voittoon 7. ruudusta. Mietippä minkälaista dominointia se on Räikköseltä kun hän pääsee lähtemään kärjen tuntumasta. :alppu:Alonson voitto meni heikkoon aika-ajosuoritukseen. Kovaa tulosta olis tullut tyhjällä radalla kolmen stopin taktiikalla. Ferrari on pelottavan vahva kokonaisuutena.
jollet ole itse kisannut ykkösissä, et voi ymmärtää lajista yhtään mitään.
Tämähän hyvän show edellytys, aivan kuten kaikessa urheilussa. Altavastaajakin voi yllättäen voittaa, 100x parempia kisoja nykyään kun vertaa tätä Bridgestone tilanteeseen jossa maaliintulojärjestys oli sama kuin lähtöjärjestys keskeytyksiä lukuunottamatta.http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/03/1724232/lotuksen-rengasetu-kirvoittaa-kritiikkia---todella-typeraa
Herra Lauda on avannut sanaisen arkkunsa ja kertoo meille suuria viisauksia. Mukaansa liian pehmeiden renkaiden johdosta 90%:ssa tapauksista kukaan ei enää ymmärrä mitä kisoissa tapahtuu. Uskaltaisin tosin itse veikata prosentin arvioidun aavistuksen verran yläkanttiin. Suosittelisin jopa mestarille itselleen hieman pehmeämpiä renkaita jos isoratas päässä sutii jo noin pahasti. Muutenkaan en ole koskaan käsittänyt tätä monen vanhan kuskin asennetta, että jollet ole itse kisannut ykkösissä, et voi ymmärtää lajista yhtään mitään.
Jep. Vaikka nykyinen rengastouhu on kieltämättä hitusen keinotekoista, on se silti tuhannesti kiinnostavampi ratkaisu, kuin katsoa kisasta toiseen maailman kalleimman junan pyörivän rataa ympäri.Tämähän hyvän show edellytys, aivan kuten kaikessa urheilussa. Altavastaajakin voi yllättäen voittaa, 100x parempia kisoja nykyään kun vertaa tätä Bridgestone tilanteeseen jossa maaliintulojärjestys oli sama kuin lähtöjärjestys keskeytyksiä lukuunottamatta.
Elikkä nopeudessa tuossa järjestyksessä siis Andersonin mukaan. Kertoi myös että renkaiden käyttö muutta tuota tilannetta sitten kisassa.[...]after Australia the competitive order is Red Bull, Mercedes, Lotus, Ferrari, Force India, Toro Rosso, Sauber, McLaren, Williams, Marussia and Caterham. Tyre usage then alters that in the race.
Jossittelua kaikin puolin. Se oli Alonson kommentissa tarkoituksenikin. Mutta Ferrari oli kisassa todella vahva, niinkuin oli Lotuskin. Red Bull ja Mercedes vähän perässä.Ja Räikkönen marssi "helppoon" voittoon 7. ruudusta. Mietippä minkälaista dominointia se on Räikköseltä kun hän pääsee lähtemään kärjen tuntumasta. :alppu: