Formula 1 - 2013 - Malesia - Kisa - Live-seuranta

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Tosta tallikaverien välisestä kisaamisesta nostettiin murossa hyvä pointti esiin, jota en täällä nähny:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/93001

Mark Webber says he ignored team orders in British Grand Prix battle

"Of course I ignored the team because I wanted to try and get a place. Seb was doing his best, I was doing my best. I wasn't going to crash with anyone."
Eli kyllä se Mark osaa myös ja tossa tapauksessa molemmat oli ok kisailun kanssa. Tänään tästä on noussut tohon nähden aika suunnaton haloo. Tietysti Markia harmittaa se, että Vettel onnistui yrityksessään.

Webberille pisteet siitä, että myönsi tuolloin 2011 ihan rehellisesti ajaneensa kilpaa.
 

Professori

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
208
Ihan sivumennen voisin sanoa, että "itkeminen" on junttimaisin synonyymi valittamiselle mitä olen kuullut.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Eli 1-1 siinämielessä, paitsi Webber aina häviää....


Eli RB strategiat meni perseelleen kun johtava Vettel käskettiin slikseille. Sitten sai havokin jälkeen Webberinin kiinni ja totesi että on nopeampi ja voisi mennä ohi mutta pysy kiltisti takana tiimin toivomuksia mukaillen säästäen renkaita ja bensaa...

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/03/1726735/vettel-vaati-webberia-pois-tieltaan

Kaikin puolin hyvä että veti ohi ja puhtaasti...


Laji voitti tässä puheista huolimatta... Jos tuolla alkaa ajella Ferrari, Mercedes ja RedBull avoimesti tallimäräyksillä laji kuolee siihen paikkaan.:yuck:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei varikolta niitä kierroksia himmata, kuski tekee sen itse. Taitaa moinen "kauko-ohjaus" olla sääntöjenvastaistakin. Webslave kertoo meille miten on.
No kerrotaan. Telemetria varikolta autoon päin on kielletty, eli autoon vaikuttaminen ei ole teknisesti mahdollista (varsinkaan nykyään, kun on FIA:n toimittama ECU).

Asiasta toiseen. Minä en ymmärrä Mersun logiikkaa sijajäädytyksessä. Ymmärrän ja hyväksyn jäädytyksen normitilanteessa, mutta jos edelläajava on ongelmien vuoksi selvästi hitaampi kuin tallikaveri, niin millä tolkulla sen taaemmankin kisa on pilattava? Tuossa tilanteessa etummaiselle pitää ilmoittaa, että älä estele ohitusta, kaverilla on toimiva auto. Nico olisi kyllä muutenkin päässyt ohi DRS-alueella ilman minkäänlaista riskiä. Nyt ei annettu edes mahdollisuutta yrittää haastaa Red Bulleja.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Asiasta toiseen. Minä en ymmärrä Mersun logiikkaa sijajäädytyksessä. Ymmärrän ja hyväksyn jäädytyksen normitilanteessa, mutta jos edelläajava on ongelmien vuoksi selvästi hitaampi kuin tallikaveri, niin millä tolkulla sen taaemmankin kisa on pilattava? Tuossa tilanteessa etummaiselle pitää ilmoittaa, että älä estele ohitusta, kaverilla on toimiva auto. Nico olisi kyllä muutenkin päässyt ohi DRS-alueella ilman minkäänlaista riskiä. Nyt ei annettu edes mahdollisuutta yrittää haastaa Red Bulleja.
Ehkä siellä pelättiin, että Hamilton alkaisi taistelemaan vastaan ja kuluttamaan bensaa? En tiedä. Mutta muuten samaa mieltä.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Totta, eihän se hetkessä nollaksi muutu, näinhän se on aina ollut. Todellisuus vaan paljastui vasta nyt.

Tarkkaavaiset ovat toki huomanneet että näin se on Red Bullilla mennyt jo vuosia, marssijärjestys on yhtä selvä kuin Santander-Ferrarilla konsanaan.
Niin eli Webber on ykköskuljettaja? Faktojen tsekkaus olisi paikallaan. RB antoi Sebille käskyn olla ohittamatta Webberiä, mutta RB:llä kaikki tehdään Sebin hyväksi niinkö?
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
WebSlave sanoi:
Asiasta toiseen. Minä en ymmärrä Mersun logiikkaa sijajäädytyksessä. Ymmärrän ja hyväksyn jäädytyksen normitilanteessa, mutta jos edelläajava on ongelmien vuoksi selvästi hitaampi kuin tallikaveri, niin millä tolkulla sen taaemmankin kisa on pilattava? Tuossa tilanteessa etummaiselle pitää ilmoittaa, että älä estele ohitusta, kaverilla on toimiva auto. Nico olisi kyllä muutenkin päässyt ohi DRS-alueella ilman minkäänlaista riskiä. Nyt ei annettu edes mahdollisuutta yrittää haastaa Red Bulleja.
En ymmärrä minäkään ja veemäinen temppu Nicolle. Nico sanoi RTL:lle, että hyväksyy määräyksen, muttei ymmärrä. Hänellä ei ollut tarvetta säästää polttoainetta. Laudakin näyttää jyrähtäneen, että Brawn teki väärin.

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&rurl=translate.google.fi&sl=de&tl=en&u=http://www.rtl.de/cms/sport/formel-1/news/zuendstoff-bei-mercedes-rosberg-und-lauda-sauer-2d015-3604-83-1453971.html&usg=ALkJrhhVBH_4d-_R_3Z99wyWakTUdUoABw
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Ketäs tuolla oli tuomaristossa tänä viikonloppuna? Tuntui, että sai tehdä radalla ja varikolla ihan mitä vaan, mutta mitään ei tutkittu. :confused:
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Ecclestone hykertelee. Vettel-Webber-kärhämä ja piilotetumpi Hamilton-Rosberg-kähinä lisäävät kiinnostusta. Ja sehän on ainoa tärkeä juttu. Tuo rahaa Bernie-vaarille.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Niin eli Webber on ykköskuljettaja? Faktojen tsekkaus olisi paikallaan. RB antoi Sebille käskyn olla ohittamatta Webberiä, mutta RB:llä kaikki tehdään Sebin hyväksi niinkö?

Annetaan käsky MOLEMMILLE säästää kalustoaan, josta ollaan varmoja, ettei sitä taaskaan #1:n toimesta noudateta. Webber totesikin osuvasti, että Vettel teki kuten halusi ja tiimi vain silittelee päätä ja suojelee lellikkiään kuten ennenkin.

"In the end Seb made his own decisions today and will get protection as usual, and that's the way it goes.


Ecclestone hykertelee. Vettel-Webber-kärhämä ja piilotetumpi Hamilton-Rosberg-kähinä lisäävät kiinnostusta. Ja sehän on ainoa tärkeä juttu. Tuo rahaa Bernie-vaarille.
On suorastaan ihme mikäli kummastakaan tiimistä ei toinen kuljettaja lähde ovet paukkuen jo kesken kauden tai viimeistään Brasiliassa 24.11 heti kun ruutulippua heilutetaan.
 
Viimeksi muokattu:

pikkupetteri

Well-known member
Liittynyt
8.10.2011
Viestit
195
Niin eli Webber on ykköskuljettaja? Faktojen tsekkaus olisi paikallaan. RB antoi Sebille käskyn olla ohittamatta Webberiä, mutta RB:llä kaikki tehdään Sebin hyväksi niinkö?
Ei, näin ei todellakaan tehty. Sen sijaan molempia käskettiin säätämään moottoria pienemmälle ja säilyttämään tilanne. Toinen kuljettajista jätti käskyn noudattamatta ja toinen sääti moottorinsa pienemmälle. Faktojen tsekkaus taitaisi sulla olisi paikallaan?
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ketäs tuolla oli tuomaristossa tänä viikonloppuna? Tuntui, että sai tehdä radalla ja varikolla ihan mitä vaan, mutta mitään ei tutkittu. :confused:
Kimiä kyllä rangaistiin ihan oma-aloitteisesti.

Muuten eivät tehneet oikeastaan mitään muuta kun antoivat sen sakon 11.000€

Voi kysyä miksi Alosoa ei liputettu radalta vaikka kysymyksessä oli hengenvaarallinen tilanne muillekin. Sormea, estelyä ym....

Toi Gutjahrinhan siellä huseerasi ja Brittejähän siellä...

Paul Gutjahrin johtama tuomarikvartetti jäseninä Nick Shetty, Paul David ja ex-kuljettaja Derek Warwich otti tapauksen käsittelyynsä omatoimisesti.


http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/466126/Mercedes+ei+valittanut+Raikkosesta+tuomaristolle
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Voi kysyä miksi Alosoa ei liputettu radalta vaikka kysymyksessä oli hengenvaarallinen tilanne muillekin. Sormea, estelyä ym....
Siitä kun FIA näki, että Alonso ei tullutkaan varikolle oli ulosajoon vain lähtösuoran mitta. Liian lyhyt aika reagoida.
 

nikale

Banned
Liittynyt
27.3.2011
Viestit
467
Siitä kun FIA näki, että Alonso ei tullutkaan varikolle oli ulosajoon vain lähtösuoran mitta. Liian lyhyt aika reagoida.
FIA ei kaiketi vastaa yksittäisten kilpailuiden tuomaroinnista. Kisatuomaristo tekee ratkaisut rangaistuksista ja liputuksista. Ja kyllä tuomaristolla olisi ollut kovinkin paljon aikaa liputtaa vaarallinen Alonso pois radalta kun näki miten pahasti siipi on vaurioitunut.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
FIA ei kaiketi vastaa yksittäisten kilpailuiden tuomaroinnista. Kisatuomaristo tekee ratkaisut rangaistuksista ja liputuksista. Ja kyllä tuomaristolla olisi ollut kovinkin paljon aikaa liputtaa vaarallinen Alonso pois radalta kun näki miten pahasti siipi on vaurioitunut.
Vajaa kierros. Onko se sitten kovinkin paljon aikaa?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
FIA ei kaiketi vastaa yksittäisten kilpailuiden tuomaroinnista. Kisatuomaristo tekee ratkaisut rangaistuksista ja liputuksista. Ja kyllä tuomaristolla olisi ollut kovinkin paljon aikaa liputtaa vaarallinen Alonso pois radalta kun näki miten pahasti siipi on vaurioitunut.
Mutta jos päälippupiste oli lähtösuoralla niin sitten ei ollut paljon aikaa.
 
Ylös