nikale
Banned
- Liittynyt
- 27.3.2011
- Viestit
- 467
Ai vaikeampaa huomata ja tuntea yhden kierroksen aikana että törmää toiseen autoon ja rikkoo omansa siinä samalla. :doubtful:Lie vaikeampaa yhden kierroksen aikana tuollaisessa kelissä.
Ai vaikeampaa huomata ja tuntea yhden kierroksen aikana että törmää toiseen autoon ja rikkoo omansa siinä samalla. :doubtful:Lie vaikeampaa yhden kierroksen aikana tuollaisessa kelissä.
Ei vaan se, kuinka paljon vaikuttaa auton vauhtiin. Itse juuri höpötit ensin VAIKUTUKSESTA auton käytökseen.Ai vaikeampaa huomata ja tuntea yhden kierroksen aikana että törmää toiseen autoon ja rikkoo omansa siinä samalla. :doubtful:
Olisi varmaan pitänyt liputtaa. Jousia tietty on vaikea havaita kun välttämättä kuljettaja ei tiedä selaisen irronneen..
Onko? Minun muistini mukaan FIA on ollut varsin hidas reagoimaan näihin. Kimin pakoputkiongelmaan Ranskassa 2008 ei reagoitu lainkaan.
Ai se oli sitten minulta 'höpötystä' ja vaikutusta auton käytöksessä ei voi yhdellä kierroksella huomata ja törmäystä ei tunne.Ei vaan se, kuinka paljon vaikuttaa auton vauhtiin. Itse juuri höpötit ensin VAIKUTUKSESTA auton käytökseen.
Höh, Domenicali kehtasi sanoa että meinasivat ajaa renkaan vaihtoon 5 kierrosta ja Alonso ajo täysiä. InsaneTiesi Alonso että osui, ja että tuli joku vaurio, mutta toivoi ettei vaurio estäisi ajamasta kourallista kierroksia kohtuullista vauhtia.
Nii.. sehän on rehtiä kilvan-ajoa, ku petetään tiimi ja tiimikaveri. Eri asia, jos molemmat ois ajanut loppuun asti täysillä, mut niinhän se ei mennyt. Ja ei, en niele Sebin selityksiä. Nico olis voinu pitää turvan kiinni ja ohittaa kyselemättä, ku oli kerta niiiiiin paljon nopeampi. Vai oliko kisa jäädytetty jo aiemmin?Vettelin arvostus nousi taas hieman, kaverillahan on kunnon kilpa-autoilijan luonne. Nicoa taas vedettiin. ..... tallin toimesta.
Eli Rosbergin olisi pitänyt tehdä mitä Vettel teki.Nii.. sehän on rehtiä kilvan-ajoa, ku petetään tiimi ja tiimikaveri. Eri asia, jos molemmat ois ajanut loppuun asti täysillä, mut niinhän se ei mennyt. Ja ei, en niele Sebin selityksiä. Nico olis voinu pitää turvan kiinni ja ohittaa kyselemättä, ku oli kerta niiiiiin paljon nopeampi. Vai oliko kisa jäädytetty jo aiemmin?
Ei Hamiltonia oltu vielä käsketty säästeleen. Sitähän kysyin, että oliko jo molemmille sanottu, että pidetään paikat. Webberiä oli käsketty rajoittaan tehoja ja Vettel käyttisit sen hyväksi.Eli Rosbergin olisi pitänyt tehdä mitä Vettel teki.
Hamiltonin piti säästää bensaa jostakin kisan puolivälistä asti. Sen takia se mateli siinä Nicon edessä.Ei Hamiltonia oltu vielä käsketty säästeleen. Sitähän kysyin, että oliko jo molemmille sanottu, että pidetään paikat. Webberiä oli käsketty rajoittaan tehoja ja Vettel käyttisit sen hyväksi.
Noin sen itse myös näkisin. Olipa muuten hyvin kirjoitettu. :thumbup: Mutta kait tuohonkin jotkin argumentit taas tietyistä leireistä löytyy. Asiaa ei tykätä katsoa puolueettomasta näkökulmasta.Mikä tuossa Alonson tilanteessa on niin vaikeaa kokonaisuuden kannalta ymmärtää? Etusiipi hajosi ensimmäisissä mutkissa, ja sen jälkeen tuomaristo (ja kaikki muutkin) olettivat että Alonso tulee varikolle vaihtamaan sen. Rikkinäisestä siivestä huolimatta Alonso ei kuitenkaan menettänyt yhtään sijaa loppukierroksen aikana (eli vauhti olikin ihan kohtuullista), ilmeisesti tämän takia Alonso/Ferrari tekivät päätöksen olla tulematta samantien varikolle, koska vaihto kuivankelin renkaisiin oli myös tulossa ihan pian.
En muista että koskaan olisi näytetty mitään lippua ensimmäisellä kierroksella siipensä hajoittaneelle (näitähän on varsin usein), koska perusolettamus on että varikolle tullaan muutenkin vaihtamaan se siipi. Tässä tapauksessa näin ei kuitenkaan käynyt, ja se paljastui muille kuin Alonsolle/Ferrarille vasta kun Alonso ei ajanutkaan varikolle. Siipi hajosi lopullisesti ehkä 10 sekuntia sen jälkeen kun varikon portti oli ohitettu, joten ei kukaan voi olettaa että siinä välissä tuomaristo olisi ehtinyt käskyttää lippumiehet esiin.
Alonso/Ferrari ottivat tietoisen riskin rikkinäisen siiven kanssa joka kostautui. Saivat tavallaan ihan ansionsa mukaan ja asiassa ei mielestäni ole sen enempää ihmeteltävää varsinkaan kun kukaan muu ei kärsinyt.
Lopeta tuo provoilu; mm. "leireihin" viittaaminen ja "kimi-faneiksi" leimailu lähes joka viestissä. Keskustele asiallisesti, vaikka et muiden mielipiteistä tykkääkään.Noin sen itse myös näkisin. Olipa muuten hyvin kirjoitettu. :thumbup: Mutta kait tuohonkin jotkin argumentit taas tietyistä leireistä löytyy. Asiaa ei tykätä katsoa puolueettomasta näkökulmasta.
Minne muka lähtis, onko parempia työpaikkoja tarjolla? (RB kaksikko siis kyseessä)On suorastaan ihme mikäli kummastakaan tiimistä ei toinen kuljettaja lähde ovet paukkuen jo kesken kauden tai viimeistään Brasiliassa 24.11 heti kun ruutulippua heilutetaan.
Webber eläkkeelle?Minne muka lähtis, onko parempia työpaikkoja tarjolla? (RB kaksikko siis kyseessä)
Hieno veto Vetteliltä. Näin voittajan pitääkin toimia. 25 pistettä himaan ja täydet 43 teamille. Nico ois kyllä voinut saman tosiaan tehdä. Varsinkin jos Lewisin piti hidastella. Nico is faster than you. Did you understood the message?Nii.. sehän on rehtiä kilvan-ajoa, ku petetään tiimi ja tiimikaveri. Eri asia, jos molemmat ois ajanut loppuun asti täysillä, mut niinhän se ei mennyt. Ja ei, en niele Sebin selityksiä. Nico olis voinu pitää turvan kiinni ja ohittaa kyselemättä, ku oli kerta niiiiiin paljon nopeampi. Vai oliko kisa jäädytetty jo aiemmin?
Tämä on jotenkin käsittämätöntä, Rosbergin olisi pitänyt tehdä samoin kuin Vettel, mutta Vettelin tapauksessa tämä on tiimin ja tiimikaverin pettämistä.Nii.. sehän on rehtiä kilvan-ajoa, ku petetään tiimi ja tiimikaveri. Eri asia, jos molemmat ois ajanut loppuun asti täysillä, mut niinhän se ei mennyt. Ja ei, en niele Sebin selityksiä. Nico olis voinu pitää turvan kiinni ja ohittaa kyselemättä, ku oli kerta niiiiiin paljon nopeampi. Vai oliko kisa jäädytetty jo aiemmin?