Me olemme oppineet rakastamaan verojamme.
Toki mä tiesin, että autovero on Suomessa poikkeuksellisen korkea, mutta en mä kuvitellu että nuo hinnat olis NOIN paljon korkeampia kuin täällä. Ei nuo autot meinaan Itävallassakaan mitään huippuedullisia ole, Saksassa ovat käsittääkseni edullisempia.
Toki on todettava, etteivät nuo mallistotkaan ole välttämnättä ihan yksyhteen tai siis ainakaan nimet eivät täsmää, tosin käy väkisinkin mielessä, että olisko peräti ihan tarkoituksella vaikeuttaakseen vertailua? Vertailinkin noita niin, että otin sieltä Suomsta sen huippuvaruustelutason, sillä sitähän toi Itävallan Mazdan Revolutionkin on, pikaisella silmäyksellä en löytänyt oleellisia eroja sisällöstä, joten toi noin 10 000 euron ero listahinnoissa saattais olla aikalailla realistinen. Tarkoittaisi siis yli 25 prosenttia kalliimpaa hintaa Suomessa, mikä on aika helvetin paljon. Uskoisin että tulotason suhteen nämä kaksi maata ovat kuitenkin aikalailla samalla viivalla ja ansiotulon verotuskin on täällä jotakuinkin samaa luokkaa kuin siellä.
Menee kyllä aika äkkiä into ostaa siellä ainakaan uutta autoa. Minen tuosta vajaata viittäkymppiä maksais, en edes vähän yli neljääkymppiä, joka olis ehkä sitten se tingitty loppuhinta (kaipa niillä Suoemssakin on riittävästi ilmaa noissa listahinnoissa?) :nope: