kouvotsvoni
Banjottu
En tiedä kuinka paljon ex-anoppi vihasi minua, kun lahjoitti vm 89 1.0 litraisen tehopelin. Oli se silti parempi kuin Fiat Bravo.Miten niin? 10v kokemus Micralle nauramisesta!
En tiedä kuinka paljon ex-anoppi vihasi minua, kun lahjoitti vm 89 1.0 litraisen tehopelin. Oli se silti parempi kuin Fiat Bravo.Miten niin? 10v kokemus Micralle nauramisesta!
En ihan jaa tuota mielipidettä 307:sta, tosin sen ajotuntuma riippuu paljon rengastuksesta. 307:ssa minimileveys ja maksimikorkeus kunnolliseen ajotuntumaan taitavat olla 205/55, mikä tarkoittaa siinä autossa 16 tuuman vanteita. Meidän Pösössä on 15-tuumaiset, eikä se kesärenkailla niillä kovin paha ole, talvirenkailla sen mitä kävin kun vaihdoin alle ni rengaspaineenlaittolenkin ajamassa, niin on kyllä paha. En tosin ole ajanut sillä Comojärven serpentiineissä. En Comojärven ympäristössä ole kyllä ajanut millään; en oe tainnut olla siellä selvin päin juuri.Toinen esimerkki. 307 Comojärven serpentiiniteillä. Vauhtia oli pakko pitää 60+ koska muuten bussitkin tulivat ohitse. Monessa mutkassa oli irtohiekkaa. Sitä kääntyikö auto ohjausliikkeen vaatiman määrän ei havainnut tuntuman kautta, vaan ainoastaan visuaalisesti sen perusteella missä kulmassa kallioseinämä läheni. Pelotti, koska auto ei tuntunut olevan hallinnassa.
Rengastuksella on toki merkityksensä, mutta tuo auto kun tuntui siltä, että pitoa olisi kyllä ollut ja sillä olisi voinut kovaakin ajaa jos sokkona olisi uskaltanut. Lisäksi vastaa kokemuksia ko. konsernin muistakin hengetuotoksista, sillä samanlaista periaatteessa hallittua mutta tuntumatonta on niidenkin kanssa operoiminen ollut.En ihan jaa tuota mielipidettä 307:sta, tosin sen ajotuntuma riippuu paljon rengastuksesta. 307:ssa minimileveys ja maksimikorkeus kunnolliseen ajotuntumaan taitavat olla 205/55, mikä tarkoittaa siinä autossa 16 tuuman vanteita. Meidän Pösössä on 15-tuumaiset, eikä se kesärenkailla niillä kovin paha ole, talvirenkailla sen mitä kävin kun vaihdoin alle ni rengaspaineenlaittolenkin ajamassa, niin on kyllä paha. En tosin ole ajanut sillä Comojärven serpentiineissä. En Comojärven ympäristössä ole kyllä ajanut millään; en oe tainnut olla siellä selvin päin juuri.
Missäs muualla sillä oikeasti väliä on?Vittu te jätkät olette sekasin noine ajotuntuminenne henkilöautoissa katuliikenteessä.
Silläkö että ootte sekaisin ku haminan kaupungintalon seinäkello? Kilpisjärvellä nyt ainakin.Missäs muualla sillä oikeasti väliä on?
Eikun sillä ajotuntumalla.Silläkö että ootte sekaisin ku haminan kaupungintalon seinäkello? Kilpisjärvellä nyt ainakin.
Ihan varmasti sillä on väliä kun pitää olla aika-ajoissa kuuskymppää tallikaveria nopeempi. Sit ku pitää vetää Köyliöstä Pornaisiin ni ei vittu mitä helvettiä. Renkaat kääntyy ihan varmasti oikeelle kun kääntää rattia oikeelle. Ilman että on jäätävä tuntuma tilanteeseen. Tai emt. Voi olla etten vaa oo koskaan ajanu autolla jossa o paska ajotuntuma.Eikun sillä ajotuntumalla.
Vittu te jätkät olette sekasin noine ajotuntuminenne henkilöautoissa katuliikenteessä.
Sillä on huomattavan paljon väliä kun ajetaan esim. talvella tilanteessa, jossa jäisellä tiellä on irtolunta ja molemmin puolin tietä metrin kinokset. Kun neljän kympin vauhdissa miettii, että pitäiskö hidastaa kun ei voi muutenkin kokeilemalla tietää, että vaatiiko mutkan selvittäminen pienen ohjausliikkeen vai pyörät linkkuun.Ihan varmasti sillä on väliä kun pitää olla aika-ajoissa kuuskymppää tallikaveria nopeempi. Sit ku pitää vetää Köyliöstä Pornaisiin ni ei vittu mitä helvettiä. Renkaat kääntyy ihan varmasti oikeelle kun kääntää rattia oikeelle. Ilman että on jäätävä tuntuma tilanteeseen. Tai emt. Voi olla etten vaa oo koskaan ajanu autolla jossa o paska ajotuntuma.
Oikeestihan me ei naurettu Micralle vaan sulleMiten niin? 10v kokemus Micralle nauramisesta!
Oikeestihan me ei naurettu Micralle vaan sulle
Just näin.No jaa. Esim. asfaltille muodostunutta mustaa jäätä ei välttämättä huomaa normaalivauhdilla ajettavassa kurvissa, jos ohjaus on ihan puuta.
Herkällä ohjaustuntumalla asian hogaa heti ja korvan takana oleva varoitusvalo syttyy.
Minkäikäisestä Astrasta on kokemukset?Just näin.
Muistan yhdenkin tilanteen jossa sillä maailman paskimmaksi haukutulla Astralla tulin lumikelillä alamäen jälkeen olleeseen mutkaan (noin 40km/h).
Heh. Ooppeleissahan juuri on paska ohjaus. Pidon määrää heikolla kelillä voi arvioida vain sen perusteella että onko sitä vielä vai ei. Koska tuntumaa ei ole, menetys tulee yllätyksenä ja korjausliikkeetkin ovat aivan summittaisia. Auto sinkoutuu sattumanvaraiseen suuntaan. Esim. Nissanilla tiesi jo mutkaa lähestyessä paljonko on pitoa, ja pidon menetys oli jouheaa.Muistan yhdenkin tilanteen jossa sillä maailman paskimmaksi haukutulla Astralla tulin lumikelillä alamäen jälkeen olleeseen mutkaan (noin 40km/h).
Normaali ohjausliike - ei saatana eihän etupäässä ole yhtään pitoa
Reilu tempaisu ratista ja käsijarrulla perä irti.
Pysyttiin ulkona penkasta. Corollalla olisin vaan kääntänyt rattia ja käkkäriin olisi ehtinyt käsiksi liian myöhään.
Hyvä alustava lopetus jo, mutta sitten n. 5 minuuttia myöhemmin:PuoliPöhkö sanoi:OoPee menee ottamaan tyypit nyt siitä Mazdasta, niin saadaan yhdet autokaupat lukittua tällekin foorumille pitkästä aikaa.
Itsellä oli hyvin lähellä saman rattaan hankkiminen, mutta vaihdosta aiheutuva hintalappu tökki viimemetreillä liikaa vastaan.
Näin autokuume taltutetaan?Minkäikäisestä Astrasta on kokemukset?
Itse olen ajellut arviolta vm 2006 tai 2005 Astralla jonkin verran (ehkä 1000-2000 km), eikä mulla ole kyseisen rattaan ohjauksesta valittamista.
Perheessä ollut kolme Astraa (1 F, 2 G). Kaikki farmareita. Yhteensä varmaan yli 300 000 km.Minkäikäisestä Astrasta on kokemukset?
Itse olen ajellut arviolta vm 2006 tai 2005 Astralla jonkin verran (ehkä 1000-2000 km), eikä mulla ole kyseisen rattaan ohjauksesta valittamista.
Ainoo iso "mutta" tossa näyttäis olevan se, että kun ko. autotalon sivuja selailin, niin selkis, että tuo tarjous koskee vain tuota yhtä tiettyä kappaletta autoja. On siis uusi, 3km mittarissa. Väri on tummansininen (stormy blue), jos itse pääsisin valitsemaan, ottaisin tod.näk. tummanpunaisen. Tarttee siis selvittä, että onko tuo auto tosiaan vielä vapaa, paljonko enemmän maksais, jos sama toisella värillä ja sitten oli vielä yks kolmas juttu, jonka juuri unohdinUijuijui.... kyllä nyt vaikuttaa siltä, että vahvasti kallistuu valinta CX-5:een. Löyty ihan perkuleen hyvä tarjous hulppeilla varusteilla (xenonit, Bosen soundsysteemit, sinihampaat, 19 tuumaiset vanteet, peruutuskamerat, kaistanvaihtoapurit, navigaattorit, smart cardit jne. jne. jne.) ja 175 hevosvoiman 2.2. litran dieselillä melkein 5500 euroa alle listahinnan. Kyse siis Revolution varustustasosta ja siihen päälle vielä tulis navigaattori.