Suuri autonostojck

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Jep, kävin kattomassa ja ei kulutuksen pitäis oikeastaan olla enää mikään ongelma. Helvetin tilava auto, tuon kokoluokan SUV:iksi todella iso tavaratila. Tilaa oli kuljettajankin paikalla mun mielestä riittävästi, vaikka olenkin (hypoteettisesti tietysti, oikeastihan olen nuo jps:n mainitsemat 152 cm) mitaltani pidempi kuin 185 cm. Pitää hakrita koeajoa, mutta siis kyllä tuo uusi malli ainakin mua miellytti.
Dodii! Kuten sanottu, auton hankinta on henkilökohtaisista mieltymyksistä riippuva juttu, eikä toisten ole helppo tulla sanomaan mikä kenellekin sopii.
Ja tää CRV on tosiaan tiloiltaan hulppea kaveri. Uutta en ole edes ajanut, joten niitä mun juttuja ei kannata noteerata ollenkaan. AUto kuitenkin uusiutui käsittääkseni kokonaan tässä mallivaihdoksessa.
Suomessa Honda on melko kallis ylläpitokuluiltaan (mm. huollot), mutta alentunut polttoaineen kulutus kompensoi sitä asiaa ihan hyvin.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Ottaen huomioon, että olen ajanut kohtapuoliin 8 vuotta riisikupilla (ja sitä ennen 3,5 vuotta ranskalaisella) kuvittelisin olevan jo aikalailla selvää, mitä ne sanoo?
Meikäläisen naapurit ja sukulaiset ainakin hymähtelee jo siihen malliin, että voisi se Ooppeli vaihtaa autonsa vaikka sakemanniin.
(luulitko, että tarkoitin omia sukulaisia ja naapureita...hähähä) Autonosto on aika pyhä asia...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Dodii! Kuten sanottu, auton hankinta on henkilökohtaisista mieltymyksistä riippuva juttu, eikä toisten ole helppo tulla sanomaan mikä kenellekin sopii.
Ja tää CRV on tosiaan tiloiltaan hulppea kaveri. Uutta en ole edes ajanut, joten niitä mun juttuja ei kannata noteerata ollenkaan. AUto kuitenkin uusiutui käsittääkseni kokonaan tässä mallivaihdoksessa.
Suomessa Honda on melko kallis ylläpitokuluiltaan (mm. huollot), mutta alentunut polttoaineen kulutus kompensoi sitä asiaa ihan hyvin.
Toki mä ne muidenkin mielipiteet noteeraan, mutta tarttee käydä itse kuitenkin katsomassa tilanne. Kuten sanottua, harkinnassa olis koeajo, jolloin toivottavasti selviää soveltuuko tuo lainkaan mun ruodolle ja onko muuten kivanoloinen.

CRV:n neliveto on muuten semmonen hiinä ja hiinä neliveto. Eli neliveto aktivoituu automaattisesti siinä vaiheessa, kun auto on sitä mieltä, että sille on tarvetta. Esim. Mazdassa se on aina päällä.

En ole aivan varma onko tommonen elektronisesti säädelty neliveto hyvä vaiko huono asia. Itseasiassa käy jopa mielessä, kannattaisko toi Honda, jos siihen ylipäätään päädyn, ostaa vain etuvedolla, koska todennäköissti mun ajoni on sellaista (suurimmaksi osaksi kaupunkisompailua), että se neliveto olisi käytännössä aina pois päältä.

pendellstock

Well-known member
No tuskin kuitenkaan lähden vaihtamaan 8 vuotta vanhaa autoa 14 vuotiaaseen.
No tämähän oli kestävää argumentaatiota: Suosittelet varmaan kaikkia kuuntelemaan Robinia ja Spice Girlsiä vaikkapa Dire Straitsin, Led Zeppelinin ja Rolling Stonesin sijaan kun toisten "hitit" on vanhempia kuin toisten?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Eiköhän saksalaisella autolla ajaminen Itävalta-Unkarissa ole vieläkin suurempi synti ja häpiä?
Ei näköjään, sillä VW Golf on kuitenkin edelleenkin ylivoimaisesti eniten myyty auto täällä. Muutenkin VW ja Skoda (pidän jälkimmäistäkin pikemminkin saksalaisena vaikak merkki tsekkiläinen onkin) valloittavat merkeissä kaksi ensimmäistä paikkaa (VW myi vuoden ensimmäiden puolikkaan aikana 30.517 kappaletta, Skoda 11.535 kappaletta, kolmanneksi sijoittunut Hyundai 10.987 kappaletta.

Kymmenen kärkeen mahtuvat myös Audi (10.413), Opel (10.349), Ford (10.118), Renault (9.317), Seat (8.550), BMW (7.993) und Mercedes (6.378) eli aika germaanivoittosta on toi autokauppa tässä maassa.

Mangelo

Well-known member
Niin ja toi Qashqai... Nissanhan on aina tunnettu Japanin Ladana sitäpaitti se ja Renault tekevät tiivistä yhteistyötä ja mun aikaisemman Renault-kokemuksen vuoksi en olis kovin innokas kokeilemaan uudestaan onneani.
Renaultin laadun on uutisoitu parantuneen viime aikoina, ehkäpä Nissan yhteistyön tuloksena? Oliko se joku Laguna pohjanoteeraus, sellaisenko omistit? Mielenkiintoista sekin että pidät Nissania enempi ladana kuin Kiaa tai Hyundaita. Tiedä sitten millaisia nuo korealaisten uudet mallin, mutta 15v sitten olivat vielä aika rimpuloita ja reilusti japseja ajasta jäljessä ominaisuuksiltaan. Kerran olen nimittäin käytettyjen autojen kaupassa korealaiseen istunut.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Renaultin laadun on uutisoitu parantuneen viime aikoina, ehkäpä Nissan yhteistyön tuloksena? Oliko se joku Laguna pohjanoteeraus, sellaisenko omistit? Mielenkiintoista sekin että pidät Nissania enempi ladana kuin Kiaa tai Hyundaita. Tiedä sitten millaisia nuo korealaisten uudet mallin, mutta 15v sitten olivat vielä aika rimpuloita ja reilusti japseja ajasta jäljessä ominaisuuksiltaan. Kerran olen nimittäin käytettyjen autojen kaupassa korealaiseen istunut.
Mulla oli Scenic. Voi olla että nykyään ovat jo nykyään parempia, mutta menee aika kauan ennenkuin luottamus palaa. Sitäpaitsi ei se ollut pelkästään luotettavuus vaan ylipäätään laatu. Oli vaan niin ja näin kasattu ja narskui siellä sun täällä, niin penkit, koelaudat kuin koko autokin.

Ei noita nykykorealaisia voi verrata enää siihen mitä olivat 15 vuotta sitten. Katsastusmiehen (itseasiassa parinkin) kanssa kerran noista koralaisista oli juttua ja kundi oli kovasti sitä mieltä, ettei nykykorealainen häviä laadussa japanilaiselle tippaakaan. Noi on kuitenkin niitä kundeja, jotka niitä vikoja autosta ettimällä ettivät.

En mä pidä Nissania minään, koska mulla ei ole niistä kokemuksia. Toi lada-heitto oli lähinnä samanlainen aivopieru kuin pendellstockin paiskomat trollit eikä siihen kannata kiinnittää sen ihmeempää huomiota, perustui siis siihen, mitä muut ovat joskus sanoneet. Nissan vaan ei jostain syystä oikein sytytä, ei ole se mallisto ehkä ihan mua varten.

Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
No tämähän oli kestävää argumentaatiota: Suosittelet varmaan kaikkia kuuntelemaan Robinia ja Spice Girlsiä vaikkapa Dire Straitsin, Led Zeppelinin ja Rolling Stonesin sijaan kun toisten "hitit" on vanhempia kuin toisten?
Mun mielestä tähän olis sopinu paremmin toi "viinikin paranee vanhetessaan" -vertaus.

SamiJ

Well-known member
Mulla oli Scenic. Voi olla että nykyään ovat jo nykyään parempia, mutta menee aika kauan ennenkuin luottamus palaa. Sitäpaitsi ei se ollut pekäsätän luotettavuus vaan ylipäätään laatu. Oli vaan niin ja näin kasattu ja narskui siellä sun täällä, niin penkit, koelaudat kuin koko autokin.
Pekäsätän! JÄTKÄ KIRJOTTI PEKÄSÄTÄN!! :D :D :D
AVUTONTAAAH!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Ei näköjään, sillä VW Golf on kuitenkin edelleenkin ylivoimaisesti eniten myyty auto täällä. Muutenkin VW ja Skoda (pidän jälkimmäistäkin pikemminkin saksalaisena vaikak merkki tsekkiläinen onkin) valloittavat merkeissä kaksi ensimmäistä paikkaa (VW myi vuoden ensimmäiden puolikkaan aikana 30.517 kappaletta, Skoda 11.535 kappaletta, kolmanneksi sijoittunut Hyundai 10.987 kappaletta.

Kymmenen kärkeen mahtuvat myös Audi (10.413), Opel (10.349), Ford (10.118), Renault (9.317), Seat (8.550), BMW (7.993) und Mercedes (6.378) eli aika germaanivoittosta on toi autokauppa tässä maassa.
Juu, yritin tavoitella hjuumorinkukkaa. Täällä Volsu ja Toyota tappelee kärjessä ja kyllähän noita Sotkiakin täällä myydään. Taitaa olla Kuopion suosituin auto Octavia.

pendellstock

Well-known member
Mun mielestä tähän olis sopinu paremmin toi "viinikin paranee vanhetessaan" -vertaus.
Joo, autoissa homma tosiaan mennyt vähän siihen suuntaan. Mm. Auto Bild testasi BMW:n maalauksen paksuuden, ja vielä e34 mallissa muistaakseni pari kertaa (!!) enemmän maalia pellin päällä kuin uusimmissa malleissa.

Koko ajan pitää säästää enemmän ja tehdä tehokkaammin, laatu kärsii. Siksi tuolla kadulla näkee uusia Volvoja ja Volkkareita hinauslavetin lavoilla. Tollanen Mersun "vanhanliiton" mallinen CDI kone on tosiaan ikiliikkuja, eivätkä olleet vielä kerenneet pilaamaan autoja kaikenmaailman turhilla elektroniikkavitkutuksilla=niistähän ne viat yleensä juontavat.

Mangelo

Well-known member
En mä pidä Nissania minään, koska mulla ei ole niistä kokemuksia. Toi lada-heitto oli lähinnä samanlainen aivopieru kuin pendellstockin paiskomat trollit eikä siihen kannata kiinnittää sen ihmeempää huomiota, perustui siis siihen, mitä muut ovat joskus sanoneet. Nissan vaan ei jostain syystä oikein sytytä, ei ole se mallisto ehkä ihan mua varten.
No ei ollut tarkoitus pitää Nissania jonain, kunhan tartuin kylvöön. Auto sekin lienee siinä missä muutkin listaamasi rimpulat.

En kyllä itsekään palaisi merkkiin, joka on kerran huonoksi todettu. Mieluummin kypsyy seuraavan kerran jostain toisesta kuin samasta uudestaan. Tuleepahan ainakin kokeiltua.

Merkkiuskollisuus on sairaus.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Uijuijui.... kyllä nyt vaikuttaa siltä, että vahvasti kallistuu valinta CX-5:een. Löyty ihan perkuleen hyvä tarjous hulppeilla varusteilla (xenonit, Bosen soundsysteemit, sinihampaat, 19 tuumaiset vanteet, peruutuskamerat, kaistanvaihtoapurit, navigaattorit, smart cardit jne. jne. jne.) ja 175 hevosvoiman 2.2. litran dieselillä melkein 5500 euroa alle listahinnan. Kyse siis Revolution varustustasosta ja siihen päälle vielä tulis navigaattori.

Luin useampia testejä ja toi Mazda on niissä pärjänny ihan perkuleen hyvin, ollut jopa joissakin vertailutestien voittaja eli toisin kuin TM:n testissä, voittanut niissä Yetin, Kuganin ja Tiguanin.

Nyt iski autokuume :eek!::eek!::eek!:

Ton hinnan kävin tänään lukemassa autoliikkeen pihasta CX-5:n tuulilasiin kiinnitetystä mainoksesta. On sama liike, josta ostin nykyinen autoni. Tarttee pirauttaa huomenna ja kysyä, että onko ne tosissaan.

CX-7 miellyttäis optisesti oikeastaan vielä paremmin, mutta sitä ei saa enää Euroopassa kuin käytettynä.

Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Uijuijui.... .

Nyt iski autokuume :eek!::eek!::eek!:
:thumbup:
Nyt on meininki päällänsä autohankinnassa! Ja suunta mun mielestäni oikea.
CX-5 on tästä katumaasturiluokasta yksi parhaita ajettavia. Ellei paras. Olen koittanu.
Ehdottomasti parsempi vaihtoehto kuskille kuin toi Honda.

Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Kyllä se on niin, että ennen autonostamista on pideltävä tunkkiaan. Ei tosin koske DeltaWingin tai alkuperäisen Fiat 500:n omistajia.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
:thumbup:
Nyt on meininki päällänsä autohankinnassa! Ja suunta mun mielestäni oikea.
CX-5 on tästä katumaasturiluokasta yksi parhaita ajettavia. Ellei paras. Olen koittanu.
Ehdottomasti parsempi vaihtoehto kuskille kuin toi Honda.
Sä oot siis ajanut tota uutta CR-V:täkin?

Mutta joo, kyllä toi Mazda kaikkien testienkin mukaan on ajettavuudeltaan parempi kuin CR-V. Ainoa, mistä Mazdaa on hieman kritisoitu, on jarrut, jotka vois olla tehokkaammat. Hondassa ne taas on suorastaan loistavat. Mutta kukapa sitä nyt jarruja tarttiskaan :frank:

Mikä itseä hieman pohdituttaa, on se, että Hondalle saisin kahdeksan vuoden takuun, Mazdalle vain kolmen. Näköjän Mazda laskenu tuota, koska oli nimittäin aikaisemmin neljä vuotta. Pitää kysyä onko mahdollista ostaa pidennetty takuu ja jos, niin mitä se maksaa. Toisaalta Mazda on aika luotettava peli, joten aikaisempien kokemuksien valossa tuon ei pitäis olla ongelma.

Noh katotaan, vielä tässä ehtii mieli muuttua, mutta kuten sanoit, nyt on meininki päällänsä :thumbup: