Sue_me
Well-known member
8) Odota viikko, niin ½P ehtii ostaa ja myydä noi vaihtoehdot 1-7 yksitellen läpi. Sitten vaan kysyt siltä, mikä oli paras.
8) Odota viikko, niin ½P ehtii ostaa ja myydä noi vaihtoehdot 1-7 yksitellen läpi. Sitten vaan kysyt siltä, mikä oli paras.
Pöhkikseltä kantsii kysyä. Kuulemma huono neliveto.Pistänpä tänne.
Kellään kokemuksia Honda CR-V:stä?
Neliveto mulle aikalailla se ja sama. Tuonhan, kuten useimmat muutkin ton suuruusluokan kaupunki-SUV:it, sais pelkällä etuvedollakin.Pöhkikseltä kantsii kysyä. Kuulemma huono neliveto.
No se olis kieltämättä kans aika korkealla mun hankintalistalla, mutta sillä on tällä forumilla sen verran huonolta kalskahtava historia, etten kehdannu mainitaNissan Micra voisi myös tulla kyseeseen noilla kriteereillä.
Kialla on seitsemän vuoden takuu (ainakin täällä, Suomesta en tiedä), mutta tietenkin se tarkoittaa myös sitä, että sun on käytävä huollattamassa se auto joka helvetin vuosi koko seitsemän vuoden ajan, muuten takuu raukeaa samantien. Hyundailla, joka on periaatteessa saman puljun auto, on "vain" viiden vuoden takuu. Silti olen ollut testejä ja mielipiteitä lukiessani ollut aistivinani, että Hyundai olisi noista kahdesta aavistuksen verran laadukkaampi, tosin siellä pohjalla kai on sama auto, mutta ne siihen päälle rakennetut härpäkeket jonkin verran eroavat.Mainituista autoista ostaisin ehkä sen, missä on pisin takuu. Ainakin mikäli ero verrokkeihin on pitkähkö.
(onkos muuten takuuajat eri pituisia eri maissa?)
Kialla on seitsemän vuoden takuu (ainakin täällä, Suomesta en tiedä), mutta tietenkin se tarkoittaa myös sitä, että sun on käytävä huollattamassa se auto joka helvetin vuosi koko seitsemän vuoden ajan, muuten takuu raukeaa samantien. Hyundailla, joka on periaatteessa saman puljun auto, on "vain" viiden vuoden takuu. Silti olen ollut testejä ja mielipiteitä lukiessani ollut aistivinani, että Hyundai olisi noista kahdesta aavistuksen verran laadukkaampi, tosin siellä pohjalla kai on sama auto, mutta ne siihen päälle rakennetut härpäkeket jonkin verran eroavat.
Homndalla olis näköjään nyt joku premium quality jutska, mikä tarkoittaa mainoksen mukaan sitä, että sen normaalin kolmen vuoden takuun lisäksi pläjäyttävät ostajalle viisi lisävuotta eli yhteensä kahdeksan. Tottakai tarttis tutustua ehtoihin tarkemmin ennenkuin suinpäin ostaa.
Nyt olis Mazda 5, jo kahdeksan vuotta vanha. Periaatteessa en edelleenkään tyytymätön, paitti että syö bensaa ihan perkeleesti. Kaupunkiajossa liikutaan kymmenen litran tienoilla. Bensakone siis. Ja mystisesti kuluttaa viime vuosina öljyä muutaman litran vuodessa. Ei vuoda eikä näy päästöissä mutta jonnekin se vaan häviää. On kuulemma ihan normaalia, koska duunikaverilla suunnilelen samanikäinen ja ihan sama "ongelma".Huoltaa se täytyy seitsemän vuoden aikana joka tapauksessa ja EU-lainsäädännön mukaan ei tarvitse huollattaa siinä kalleimmassa merkkiliikkeessä. Seitsemässä vuodessa kilahtaa autosta ysivarmasti jotain - joka merkistä. Ajanut en ole kumpaakaan, Kiaa tai Huihaita, mutta kyydissä istumalla ovat samanlaisia; suhteellisen äänekkäitä sisälle. Itse tuskin ajelet takapenkiltä mutta kaverin Kian perällä istuneena; kaikki rengasääneet, pikkukivet etc. välittyvät kyllä hyvin sisälle.
Honda ja Mazda taitaa vaihtoehdoista olla laadukkaimmat mitä mukavuuteen ja laatuvaikutelmaan tulee mutta edelleen jos nuo kaikki ovat vaihtoehtoina, panostaisin (hypoteettista kylläkin, että panostaisin) takuuseen.
(Kian takuu Suomessa sama 7v)
Ei oo ruma sekään, mutta toi Honda on musta vielä nätimpi. katotaan nyt, vois käydä vaikka koeajoja suorittamassa.Olin aika lähellä hommata Mitsu ASX:n. Noista parhaan näköinen ja muutenkin Mitsu-laatu miellyttää.
Yhdellä duunikaverilla oli toi Hondra, mutta vaihtoi pois kulutuksen takia. Nykyään yhdellä on jo toinen Qashqai menossa ja tykkää kovasti. Vaihtoi Volvosta tuohon Käteiskaitsuun eikä meinaa enää Volvolla ajaa.Ei oo ruma sekään, mutta toi Honda on musta vielä nätimpi. katotaan nyt, vois käydä vaikka koeajoja suorittamassa.
Makuasioita tietty nää kans aina.
Jaahas
Niin no miksei.. menee vaan vielä tyyriimmäks :frank:Mites toi Mitsun Outlander?
Juke niin silmä lepääNiin ja toi Qashqai... Nissanhan on aina tunnettu Japanin Ladana sitäpaitti se ja Renault tekevät tiivistä yhteistyötä ja mun aikaisemman Renault-kokemuksen vuoksi en olis kovin innokas kokeilemaan uudestaan onneani.
Eikö toi oikein optisestikaan miellytä.