Kesäharjoittelutopic 2013

  • Viestiketjun aloittaja DSQ
  • Aloituspäivämäärä

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13783
Tänään auringonpaahtamalla Turun radalla ajelua.

Juuri pihaan saapuessamme Domppari oli lähdössä. Kävi juuri kanssa ajamassa. Hieno mies.

Sitten,
Eka erä:
Cm #5 44,70
DW #10 45,09
1 junnu 3tta krt ulkorataa #3 46,01

Toka:
junnu jonkun kaveriporukan erässä #4 46,66

Ehkei ihan #3n tasoinen autokaan, mutta uskoisin että ohittelut ja yhden yhtänopean (46,77) kaverin seuraaminen pitivät paikkapaikoin vähän poissa parhailta ajolinjoilta.

Kolmas:
Cm #1 45,65
Maukka #5 46,25

Oli kovemmat sekundarenkaat, kunnes tulee satsi taas parempia.
#5 puski lähtiessä kääntämään, mutta kääntyi sitten aika hyvin alkupuskemisen jälkeen. Oli myös täysin uudet eturenkaat kun lähdin.
#1 sitten lähti heti kääntymään, mutta kesken mutkan alkoi puskea eikä kiihtynyt vaikka jalka jo kaasulla. Laakeriklappia ainakin, mekatsu näytti.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ykkösestä tein samat huomiot. Mulla ykkösellä ajoin tokassa eärssä 46,5X jo 3:lla eka erässä 46.3X.

Ehkä alle 46 ois voinu kolmosella päästä, jos ois viel kerran runtannut.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Puski, kiinnosti kuin kasa paskaa. Viimeiseen vasuriinkin voi tulla nostamatta, eikä pelkoa ulosajosta.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13783
Ykkösestä tein samat huomiot. Mulla ykkösellä ajoin tokassa eärssä 46,5X jo 3:lla eka erässä 46.3X.

Ehkä alle 46 ois voinu kolmosella päästä, jos ois viel kerran runtannut.
Semmonen iso ero mun ajoerissä oli, että #5lla nopein aika tuli kiekalla 16/18, ja #1llä jo 2/17. Viimeksimainittu tuntui heikkenevän ihan erän aikana.
 

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Tänään käytiin taas ajelemassa. Oli kuulemma autoon pitänyt tehdä aika iso remontti kolarini jälkeen. Pakoputki piti hitsata, moottorista taas oli kaasutin mennyt, ja sen vaihdon yhteydessä huomasivat että aika moni muukin moottorin osa oli vanhuuttaan vaihdon tarpeessa. Puhuivat että tonnin verran meni remontissa ja monta työtuntia. Eivät kuitenkaan minua laskuttaneet, kun oli heidän vastuullaan että auto oli teknisesti kunnossa, mitä se ei silloin viikko sitten ollut.

Teknisiä murheitakin oli taas, jokin kuristin irtosi minkä jälkeen pakoputki alkoi röpöttää aika paljon kovempaa kuin normaalisti. Kuitenkin tätä ennenkin ehdittiin kaverin kanssa ajaa yhteensä jo päälle 20 kierrosta, ja varaosan asennuksen jälkeenkin vielä kymmenkunta, kunnes ei jaksettu enää. Paras aikani oli käsiajanotolla noin 1.02,3 ja kaverini paras 1.03,3.

Myönnettävä on, että kesti jonkin aikaa, ennen kuin uskalsin jarruttaa siihen kolarimutkaani yhtä myöhään kuin aiemmin.

EDIT: Niin ja PeePeelle (http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=2223055&postcount=149), kyllähän minä sen irrotinkin, taisi jopa WoPen kisapläjäykseen tallentua se jälki.
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Huh, onneksi ei käynyt pahemmin. Voin kuvitella kauhun tunteet ko. tilanteessa. Samantien ajattelin, että mitä jos itselle kävisi niin esim. Lavinnon pääsuoralla ennen ensimmäistä neulansilmää. Kahdeksaakymppiä ulos ja kun ulosajoalue on suht pieni, ja helposti pääsee lähikosketukseen puiden kanssa niin...



Hyvää psyykkausta :rolleyes:
Oli sitten pakko kokeilla...
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Myönnetään, että tämä kauhukuva kävi mielessä jo pari vuotta sitten heti ekan kierroksen aikana.
Samat fiilikset joka kerta kyseiseen mutkaan ajettaessa.

Tarkoittaako "Tamburello" tässä radan takamutkaa (siis läntisintä kohtaa)? Ainakin näin asian ymmärsin. Siinä on kovin ikävä paikka ajaa ulos.
Radan kolmas mutka. Vasen täysillä ajettava mutka kevyen liikenteen väylän vieressä ennen nopeaa shikaania.
 

Örfil

Guest
Samat fiilikset joka kerta kyseiseen mutkaan ajettaessa.

Radan kolmas mutka. Vasen täysillä ajettava mutka kevyen liikenteen väylän vieressä ennen nopeaa shikaania.
Viimeksi kun kävin salaharkkaamassa siellä, kummallakin autolla meni jokunen kierros ennenkuin uskalsi ajaa sen täysillä. Oli pakko olla luotto autoon (=pitoon), sillä jos tosiaan siinä ajaa ulos niin - auts.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Kävästiin pienellä mutta sitäkin paremmalla porukalla ajamassa Kaanaassa. Kisa oli muotoa tee-se-itse ja liikkeelle lähdettiin käänteisessä järjestyksessä.

Ohituksia tuli todella paljon, kuten Kaanaassa tavallista on. Kisailu oli muutenkin todella nautittavaa ja tiukkaa. Neljän kärjestä oikeastaan kuka vain olisi voinut voittaa. Kiitokset Racer X:lle!

Autoerot olivat mielestäni aika kohtuulliset, vaikka toki pieniä eroja vuokra-autoissa aina on.

--

Aika-ajot

1. Sue_me #4 54,01
2. Asko S. #6 54,12
3. RacerX #8 54,70
4. Albert Oil #3 55,20
5. FO110K #5 55,74
6. Otto H. #11 57,00

Kisa

1. Sue_me #5 54,66
2. Asko S. #8 54,48
3. Albert Oil #4 54,75
4. RacerX #11 54,76
5. FO110K #6 55,54
6. Otto H. #3 56,14
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Oli kyllä hienot skabat. Tuolla radalla ja noilla autoilla kisaaminen on parhautta.

Kisassa osuttiin aika moneen kertaan yhteen eri kuskien kera, mutta noilla panssarivaunuilla nyt pystyykin hieman ottamaan kontaktia. :D
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ei nuo ainakaan mopompia ole mitä perus-sodit. Mitä tuossa katselin penkitystuloksia niin 18hp jopa. :ahem:
 
Ylös