- Liittynyt
- 12.8.2004
- Viestit
- 13786
Jep. Mutta silti liittyneeköhän siihen kun hetikohta jumittui.Tuo tapahtui kuitenkin jo kierroksella 3, kun Alonson siipi jumittui kait vasta kierroksella 7.
Jep. Mutta silti liittyneeköhän siihen kun hetikohta jumittui.Tuo tapahtui kuitenkin jo kierroksella 3, kun Alonson siipi jumittui kait vasta kierroksella 7.
Koska jos kaksi autoa ovat radalla joltain pituudeltaan rinnakkain (ei siis tarvitse olla edes keulat suunnilleen samoilla tasoilla), tulee kummankin kuljettajan jättää radalle tilaa toiselle autolle. Rosberg oli jo ennen mutkaa ja vielä mutkaan mentäessä selvästi Webberin rinnalla noin puolen auton mitalla. Webber käänsi tästä huolimatta Nicon päälle ja aiheutti kolarin. Ei Nico siinä mitään erikoista viime hetken syöksyä tehnyt.Miksi muuten Webber sai varoituksen Rosbergin käsittämättömästä sukelluksesta T2:koseen?
Miten se muuten menee tuossa tilan jättämisessä, että tuleeko rangaistus ainoastaan jos jotain tapahtuu, tai jos joku asiasta valittaa, kun monta kertaa kisassa muunmuassa mäkkärit työnsivät toisiaan ulos siinä yhessä loivassa mutkassa sen toisen mutkan jälkeen.Koska jos kaksi autoa ovat radalla joltain pituudeltaan rinnakkain (ei siis tarvitse olla edes keulat suunnilleen samoilla tasoilla), tulee kummankin kuljettajan jättää radalle tilaa toiselle autolle. Rosberg oli jo ennen mutkaa ja vielä mutkaan mentäessä selvästi Webberin rinnalla noin puolen auton mitalla. Webber käänsi tästä huolimatta Nicon päälle ja aiheutti kolarin. Ei Nico siinä mitään erikoista viime hetken syöksyä tehnyt.
Videota voit katsoa vaikka tosta: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/04/1740660/salo-paasti-webberin-varoituksella
No mites sitten Kiinassa kun Webber on eturenkaat Vergnen takarenkaitten kohdalla ja Vergne kääntää sisään ->Webberille rankkua.Koska jos kaksi autoa ovat radalla joltain pituudeltaan rinnakkain (ei siis tarvitse olla edes keulat suunnilleen samoilla tasoilla), tulee kummankin kuljettajan jättää radalle tilaa toiselle autolle. Rosberg oli jo ennen mutkaa ja vielä mutkaan mentäessä selvästi Webberin rinnalla noin puolen auton mitalla. Webber käänsi tästä huolimatta Nicon päälle ja aiheutti kolarin. Ei Nico siinä mitään erikoista viime hetken syöksyä tehnyt.
Videota voit katsoa vaikka tosta: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/04/1740660/salo-paasti-webberin-varoituksella
Massan kohdalla toki, se on nähty jo niin monta kertaa.Massa ja Alonso valittaa huonoa onneaan. Olisikohan mahdollista ettei kysymyksessä ollutkaan huono onni? Voisikohan kysymykseen tulla esimerkiksi epäluotettava auto tai jopa huono kuljettaja. Oiskohan mahdollista???
Tässä tilanteessa ei kyllä näin tapahtunut, koska Nico oli siinä välissä jo edellisen mutkan jarrutuksesta asti. Se mitä Webber teki viime kisassa taas oli puhtaasti Markin kömpelyyttä. En ota kantaa ansaitsiko rangaistusta.Nico meni aivan turhaan väliin joka on jo menossa kiinni.
Yleensä kun kuski valittaa huonoa onnea, viittaa hän omasta ajosuorituksesta riippumattomiin ongelmiin. Mielestäni se on ihan perusteltua. Alonsolla hajosi autosta DRS, jota ei ajamalla rikki saa. Eipä tuossa siis mitään sellaista ole, josta voisi kuskia syyttää tai kritisoida. Imho.Massa ja Alonso valittaa huonoa onneaan. Olisikohan mahdollista ettei kysymyksessä ollutkaan huono onni? Voisikohan kysymykseen tulla esimerkiksi epäluotettava auto tai jopa huono kuljettaja. Oiskohan mahdollista???
Jos se DRS-siipi jumiutuu auki ei se ole enää mikään liikuteltava aerodynaaminen osa vaan vain vähemmän downforcea aiheuttava siipi eli periaatteessa aivan laillinen. Eikä se siipi ole mukana vain hidastamassa autoa eli Alonsonkin nopeus romahti heti siiven jumiuduttua auki eli siipi auki kokoajan ajamisesta ei tule hyötyä vaan reilusti haittaa, ei siitä tarvitse ketään enää lisää rangaista.Rangaistukset tulee sitten kuskille sen mukaan jatkaako hän radalla sääntöjenvastaisella autolla.
Minua ihmetytti se, että Alonso aukaisi jostain syystä siiven Caterhamia ohittaessaan kierroksella 8 ja siiven jumiuduttua uudelleen joutui pysähtymään toistamiseen. Kyllä se siis sikäli oli osittain Alonsonkin syytä, että kahdesti sitä piti korjata.Yleensä kun kuski valittaa huonoa onnea, viittaa hän omasta ajosuorituksesta riippumattomiin ongelmiin. Mielestäni se on ihan perusteltua. Alonsolla hajosi autosta DRS, jota ei ajamalla rikki saa. Eipä tuossa siis mitään sellaista ole, josta voisi kuskia syyttää tai kritisoida. Imho.
No täksi kaudeksi tuo sääntöhän muuttui että vain DRS-alueilla saa pitää siipeä auki, koskien myös harjoituksia ja aika-ajoja. Esimerkiksi Red Bull pystyi viime vuonna ajamaan joitakin mutkia siipi auki, mitä muut eivät pystyneet.Jos siipi auki ajamisesta olis suurtakin hyötyä muualla kuin suorilla, tehtäisiin tätä myös harjoituksissa ja kenties aika-ajoissakin(en muista oliko tälle kaudelle rajoitettu)
Kyllä. Massa on erittäin surkea kuski, kun puhkoo renkaansa kaksi kertaa kisassa eikä pääse edes pisteille.Eilinen kisa näytti sen että Alonso on parempi kuski ajamaan vähän rikkinäiselläkin autolla pisteille kuin Felipe baby.
No onhan se nyt oikeasti aika tuhnu ja ajaa varmasti viimeistä kauttaan Ferrarilla.Kyllä. Massa on erittäin surkea kuski, kun puhkoo renkaansa kaksi kertaa kisassa eikä pääse edes pisteille.
Juu, jatkakaa. :wall:
Ennen onnettomuutta laitoin sen samaan kärkikastiin Alonson Kimin Vettelin ja Hämiksen kanssa, mutta sen jälkeen on kyllä romahtanut aika täysin. Uskon että jos pääsis talliin, missä saisi ykköskuskin aseman tai vähintään tasavertaisen panostuksen, niin itseluottamus voisi nousta vielä 2006-2008 tasolle, ja siitä voisi olla jopa ihan huippukuljettajaksi. Mutta tällä hetkellä Ferrarilla ei ole mitään järkeä eikä edes mahdollisuutta suosia Massaa ja auttaa tätä nousemaan tasolleen.No onhan se nyt oikeasti aika tuhnu ja ajaa varmasti viimeistä kauttaan Ferrarilla.
Massan tapauksessa voitaisiin syyttää kuskia. Alonson tapauksessahan kyseessä oli huonoa tuuria.Massa ja Alonso valittaa huonoa onneaan. Olisikohan mahdollista ettei kysymyksessä ollutkaan huono onni? Voisikohan kysymykseen tulla esimerkiksi epäluotettava auto tai jopa huono kuljettaja. Oiskohan mahdollista???
Ferrarilla luulivat, että siipi olisi kunnossa.Minua ihmetytti se, että Alonso aukaisi jostain syystä siiven Caterhamia ohittaessaan kierroksella 8 ja siiven jumiuduttua uudelleen joutui pysähtymään toistamiseen. Kyllä se siis sikäli oli osittain Alonsonkin syytä, että kahdesti sitä piti korjata.
Onko sitä DRS nappia pakko painaa uudestaan jos ei ole varma ettei se toimi. Eikö muuten pääse backmarkereista ohi?Massan tapauksessa voitaisiin syyttää kuskia. Alonson tapauksessahan kyseessä oli huonoa tuuria.
Vai voiko DRS:ssän mielestäsi kuski hajoittaa ajamalla?
Onko sitä DRS nappia pakko painaa uudestaan jos ei ole varma ettei se toimi. Eikö muuten pääse backmarkereista ohi?