Mehe Rienarsuo
Lupaavin tulokas
Senhän se toki näytti.Eilinen kisa näytti sen että Alonso on parempi kuski ajamaan vähän rikkinäiselläkin autolla pisteille kuin Felipe baby.
Senhän se toki näytti.Eilinen kisa näytti sen että Alonso on parempi kuski ajamaan vähän rikkinäiselläkin autolla pisteille kuin Felipe baby.
Alonsolla oli Malesian kisassa omien kommenttien mukaan huono onni. Mun mielestä se itse rikkoi etusiiven Vettelin perään. Alonso ei ikinä myönnä virheitään. Vaikka huippukuski muuten onkin, niin vois välillä ottaa jotain omaan piikkiin eikä aina haukkua muita ja autoaan.Massan kohdalla toki, se on nähty jo niin monta kertaa.
Mutta eipä noita eilisiä murheita kyllä kummankaan kontolle voi laittaa, paitsi ehkä se Massan kolhima etusiipi.
Tämän videon perusteella väitteesi ei pidä paikkaansa. Webber on Vergnen takana jarrutusalueella ja vielä Vergnen kääntäessä sisään mutkaan. Webber on eri linjalla ja vetää kylkeen.No mites sitten Kiinassa kun Webber on eturenkaat Vergnen takarenkaitten kohdalla ja Vergne kääntää sisään ->Webberille rankkua.
Raitaponi selittikin jo tämän. Nico oli rinnalla suunnilleen jo viime mutkasta lähtien.Nico meni aivan turhaan väliin joka on jo menossa kiinni.
Totta. On siinä aina suurempi riski, että viimeisen stintin viimeisillä kierroksilla ei olekkaan enää renkaita alla. Ilmeisest Buttonilla oli todella pienestä kiinni, että sai Kiinassa pidettyä renkaansa kunnossa tarvittaville kierroksille asti. Kaksi pysähdystä ei aina ole teoriassa se nopeampi taktiikka, mutta sillä saa ajaa todennäköisesti vapaalla radalla ja välttää turhat taistelut, jotka hidastavat ja/tai pilaavat kisan.Tulipa mieleen, että kuinkahan vaikea noista renkaista on ottaa irti maksimisuorituskyky, kun pysähdytään harvemmin. Vaikka Räikkönen & Lotus -yhdistelmä onkin hellä renkaille ja voidaan ajaa mahdollisesti vähemmillä stopeilla kuin muut, niin pitäisi osata ajaa sitten kuitenkin koko ajan sellaisella vauhdilla, jolla renkaista saadaan paras hyöty irti yhdellä stintillä.
Vettelin nopeushan perustui nytkin nimenomaan siihen, että pystyi käytännössä rallattamaan niin kovaa kuin autosta pääsi ja meni sitten vaihtamaan uudet kumit, kun vanhat ei enää kestäneet. (No ei välttämättä ihan näin, mutta kovempia kierrosaikoja pystyi ajamaan kuitenkin). Räikkönen puolestaan joutui säästämään renkaitaan, joten kierrosajat eivät voineet olla yhtä hyviä. Luulisi, että jälkimmäisessä vaihtoehdossa on huomattavasti haastavampaa saada renkaista paras suorituskyky irti, kun tarkkaa tietoa renkaiden kestosta ei välttämättä ole.
Kannattaa muistaa, että Räikkönen/Lotus myös tekevät kisoistaan vaikeampia kuin niiden tarvitsisi olla. Startissa tulee takkiin pari sijaa helpostikin, niin näkymät on pykälää heikommat jopa vaisun aika-ajonkin jälkeen kun ensimmäiseen mutkaan tullaan.Totta. On siinä aina suurempi riski, että viimeisen stintin viimeisillä kierroksilla ei olekkaan enää renkaita alla. Ilmeisest Buttonilla oli todella pienestä kiinni, että sai Kiinassa pidettyä renkaansa kunnossa tarvittaville kierroksille asti. Kaksi pysähdystä ei aina ole teoriassa se nopeampi taktiikka, mutta sillä saa ajaa todennäköisesti vapaalla radalla ja välttää turhat taistelut, jotka hidastavat ja/tai pilaavat kisan.
Mikä on herralle tarpeeksi lähivuosina ? ja miksi sen pitäisi olla nyt esim vaikka kahden vuoden sisään ? Osaan kertoa sinulle sit historiaa jos et itse muista mitään. Väitätkö ettei koskaan ole näin tapahtunut että on rangaistu kuljettajaa/tiimiä jos heillä on ollut jotain teknistä ongelmaa esim autonsa kanssa ? Sakkoja jaellaan vaikka jos sattuu pulttipyssy olemaan rikki ja sit rengas irtoaakii kesken ajon. Tämä ny vain eräänlainen esimerkki herralle. Kerro mitä kaipaat ni kaivellaan.
No VilleH, miten on tutkimukset edenneet? Toista päivää pidätellyt hengitystä, eikä äijästä ole kuulunut mitään. Ihan tässä alkaa posket jo punertaa..No kerro vaikka että millon viimeksi on maaliin tulleen auto hylätty sen takia että se on laiton kisan aikana tapahtuneen vian takia? Saat valita vuoden ja esimerkin jos se siitä on kiinni..
Menkää toiselle hiekkalaatikolle kinasteleenplaaplaapla:
Heti kun kerrot mitä offtopicia on keskustella Bahrainin kisan tapahtumista ko. kisan "kisa ja jälkilöylyt" toikissa.Menkää toiselle hiekkalaatikolle kinasteleen![]()
VilleH lupasi kaivaa mitä halutaan ja Ylivääpeli sitten kertoi mistä voisi aloittaa. Asiasta voisi toki tiedustella hienovaraisemminkin, mutta saa miestä ottaa sanasta kiinni, kun kerran menee lupaamaan.Menkää toiselle hiekkalaatikolle kinasteleen![]()
Oli "rinnalla" juu, mutta hiukan tilannetajua voisi käyttää tilanteessa. Se näyttää kadonneen näiltä molemmilta herroilta. Aina on pakko tehdä väärä päätös ja joko änkeä turhaan tilaan tai sitten ei tehdä kun tilaa on.Tämän videon perusteella väitteesi ei pidä paikkaansa. Webber on Vergnen takana jarrutusalueella ja vielä Vergnen kääntäessä sisään mutkaan. Webber on eri linjalla ja vetää kylkeen. Raitaponi selittikin jo tämän. Nico oli rinnalla suunnilleen jo viime mutkasta lähtien.
Sinäkin modena tiedät, että turhaa sitä offtopicia jauhetaan. Sinänsä kisaan liittyy, mut tuo jälkijauhanta(mistä rangaistaan ja mistä ei) ei. Turhaa sitä myöhemmin enää jatkaa, ku kerran loppunut.VilleH lupasi kaivaa mitä halutaan ja Ylivääpeli sitten kertoi mistä voisi aloittaa. Asiasta voisi toki tiedustella hienovaraisemminkin, mutta saa miestä ottaa sanasta kiinni, kun kerran menee lupaamaan.
Tästä syystä tilanteesta varmaankin annettiinkin vain varoitus. Periaatteessa kisatilanne, mut siltikin hieman riskaabeli blokkaus. Rosberg ei tehnyt mielestäni mitään väärää. MUTTA, toisaalla ehkä hieman samantapainen kuin kuuluisa Kimin ja Hamiltonin tilanne spassa*(?). Oliko Hamilton silloin samallalailla rinnalla? Hamiltonihan ei toiseen mutkaan edes kerennyt, kun päätti oikaista. Sääntöjäki on varmasti viilailtu useampaan otteeseen sen jälkeen.Oli "rinnalla" juu, mutta hiukan tilannetajua voisi käyttää tilanteessa. Se näyttää kadonneen näiltä molemmilta herroilta. Aina on pakko tehdä väärä päätös ja joko änkeä turhaan tilaan tai sitten ei tehdä kun tilaa on.
Molemmat kuskit väärässä sarjassa.
Tämä metakeskustelu on vielä turhempaa ja kuuluu sitä paitsi ylläpito-osastoon. Jätä moderointi moderaattoreille ja ilmoita havaitsemastasi moderointitarpeesta report post-nappulalla.Sinäkin modena tiedät, että turhaa sitä offtopicia jauhetaan. Sinänsä kisaan liittyy, mut tuo jälkijauhanta(mistä rangaistaan ja mistä ei) ei. Turhaa sitä myöhemmin enää jatkaa, ku kerran loppunut.
itsepä sen aloitit. Mutta eipä joo tästä enempiä..Tämä metakeskustelu on vielä turhempaa ja kuuluu sitä paitsi ylläpito-osastoon. Jätä moderointi moderaattoreille ja ilmoita havaitsemastasi moderointitarpeesta report post-nappulalla.
10 20 30 40 50 |
Vettel: [color=red]MU-------[/color]HN-------------HN---------------HN--------------|
Räikkönen: [color=red]MU-------------[/color]HN----------------HN----------------------|
Grosjean: HN-----HN-----------------[color=red]MN-------------MN--------------[/color]|
Di Resta: [color=red]MU-----------[/color]HN--------------------HN--------------------|
Hamilton: [color=red]MU-------MU----------[/color]HN--------------HN------------------|
Perez: [color=red]MN-------[/color]HN--------HN-----------------HN-----------------|
Webber: [color=red]MU-----[/color]HN-----------HN--------------HN-------------------|
Alonso: [color=red]MU----[/color]HN*-------------HU--------------HN-----------------|
Rosberg: [color=red]MU------[/color]HN---------HN------------[color=red]MU--------MU------------[/color]|
Button: [color=red]MN------[/color]HN----------HN------------HN----------[color=red]MU---------[/color]|
Maldonado: [color=red]MN-------[/color]HN-----------HN--------------HN-----------------|
Hülkenberg: HN---------HN------------[color=red]MU-------------MN---------------[/color]|
Sutil: [color=red]M[/color]HN*-------------HN----------------------[color=red]MU--------------[/color]|
Bottas: HN----------HN--------------HN----------------[color=red]MU---------[/color]|
Massa: HU-------HN-----[color=red]MN---------[/color]HU------[color=red]MU--------------------[/color]|
Ricciardo: [color=red]MN------[/color]HN--------------HN--------------HU--------------|
Pic: [color=red]MN--------[/color]HN----------HN----------HN--------------------|
Gutierrez: HHN*-----------HU---------------[color=red]MN--------MN------------[/color]|
Bianchi: [color=red]MN------[/color]HN-----------HN------------HU----------[color=red]MU-------[/color]|
Chilton: [color=red]MN-------[/color]HN-----------HN------------HU-------[color=red]MU---------[/color]|
Van Der Garde: [color=red]MN[/color]HN---------[color=red]MN--------[/color]HN-------------[color=red]MU------[/color]HU-------|
Vergne: HNHN-----------|
Alonso kävi ensimmäisen ja toisen stoppinsa peräkkäisillä kierroksilla.
Oletan, ettei jälkimmäisellä vaihdettu renkaita.
Sutil vaihtoi aika-ajossa käytetyt mediumit heti ensimmäisen kierroksen
jälkeen uusiin hardeihin.
Gutierrez vaihtoi (?) uudet hardit toisiin uusiin hardeihin ensimmäisen
kierroksen jälkeen.
***
HN = Hard New
NU = Hard Used
[color=red]MN = Medium New
MU = Medium Used[/color]
Vettel: MU HN (10) HN (25) HN (42) 3
Räikkönen: MU HN (16) HN (34) 2
Grosjean: HN HN (8) MN (27) MN (42) 3
Di Resta: MU HN (14) HN (36) 2
Hamilton: MU MU (10) HN (22) HN (38) 3
Perez: MN HN (10) HN (20) HN (39) 3
Webber: MU HN (8) HN (21) HN (37) 3
Alonso: MU HN (7) HU (8) HU (24) HN (39) 4
Rosberg: MU HN (9) HN (20) MU (33) MU (44) 4
Button: MN HN (9) HN (21) HN (34) MU (46) 4
Maldonado: MN HN (10) HN (23) HN (39) 3
Hülkenberg: HN HN (12) MU (26) MN (41) 3
Sutil: MU HN (1) HN (18) MU (42) 3
Bottas: HN HN (13) HN (29) MU (47) 3
Massa: HU HN (10) MN (17) HU (28) MU (36) 4
Ricciardo: MN HN (9) HN (25) HU (41) 3
Pic: MN HN (11) HN (23) HN (35) 3
Gutierrez: HN HN (1) HU (16) MN (33) MN (43) 4
Bianchi: MN HN (9) HN (22) HU (36) MU (48) 4
Chilton: MN HN (10) HN (23) HU (37) MU (46) 4
Van Der Garde: MN HN (2) MN (14) HN (24) MU (39) HU (47) 5
Vergne: HN HN (2) 1 NC
Massa tosin ajoi todella hitaasti viimeisen stintin, että jo sen vuoksi renkaat kesti. Hävisi lopussa sekuntti tolkulla kierroksella Di Restalle ja Kimille vielä enemmän.Totta, Ferrai ja Force India on täysin tasoissa Lotuksen kanssa tuon rengaskulutuksen suhteen. Ferrari taitaa olla kaiken lisäksi hivenen Lotusta nopeampi..
Ferrari on tosi vahva.