Tulipa mieleen, että kuinkahan vaikea noista renkaista on ottaa irti maksimisuorituskyky, kun pysähdytään harvemmin. Vaikka Räikkönen & Lotus -yhdistelmä onkin hellä renkaille ja voidaan ajaa mahdollisesti vähemmillä stopeilla kuin muut, niin pitäisi osata ajaa sitten kuitenkin koko ajan sellaisella vauhdilla, jolla renkaista saadaan paras hyöty irti yhdellä stintillä.
Vettelin nopeushan perustui nytkin nimenomaan siihen, että pystyi käytännössä rallattamaan niin kovaa kuin autosta pääsi ja meni sitten vaihtamaan uudet kumit, kun vanhat ei enää kestäneet. (No ei välttämättä ihan näin, mutta kovempia kierrosaikoja pystyi ajamaan kuitenkin). Räikkönen puolestaan joutui säästämään renkaitaan, joten kierrosajat eivät voineet olla yhtä hyviä. Luulisi, että jälkimmäisessä vaihtoehdossa on huomattavasti haastavampaa saada renkaista paras suorituskyky irti, kun tarkkaa tietoa renkaiden kestosta ei välttämättä ole.