Mitä muuttaisit F1:ssä?

Xjazz

Well-known member
Liittynyt
11.2.2011
Viestit
110
Aika harva on ottanut kantaa teräslevyjarru kommentteihin. Miksi näin?

Jos, F1:n pitää ottaa kantaa siviiliautoiluun, niin tässähän olisi selkeä kohta, vaiko onko joku sitä mieltä, että hiilikuitujarrulevyt ovat arki-autoilun arkipäivää?

Teräslevyjarrun aikana jarrut tuppasivat 'hyytymään' liian kovan jarrutuksen myötä, jolloin tuli pitkäksi vetoja hiekalle, vai oliko nyt soralle, eiku sepelille, eiku...

Jos kuskit joutuisivat erityisesti mutka yhdistelmissä ottamaan kantaa jarruvoiman säänöstelyyn, niin nähtäisiin enemmän tilanteita, jossa eri tyylin kuskit hakevat toisten kuskien tyylien heikkouksia kyseisessä mutkassa ja/tai yhdistelmissä.

Lisäksi olisiko teräslevyjarrut terveellisempi vaihtoehto myös mekaanikoille, kuskeille, ratahenkilökunalle ja radan vieressä oleville katselijiolle...
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Muuttaisin rengassäännön. Saa lähteä kisaan eri renkaalla kuin ajoi aika-ajon, eikä ole pakko käyttää molempia seoksia ellei halua.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Aika harva on ottanut kantaa teräslevyjarru kommentteihin. Miksi näin?

Jos, F1:n pitää ottaa kantaa siviiliautoiluun, niin tässähän olisi selkeä kohta, vaiko onko joku sitä mieltä, että hiilikuitujarrulevyt ovat arki-autoilun arkipäivää?

Teräslevyjarrun aikana jarrut tuppasivat 'hyytymään' liian kovan jarrutuksen myötä, jolloin tuli pitkäksi vetoja hiekalle, vai oliko nyt soralle, eiku sepelille, eiku...

Jos kuskit joutuisivat erityisesti mutka yhdistelmissä ottamaan kantaa jarruvoiman säänöstelyyn, niin nähtäisiin enemmän tilanteita, jossa eri tyylin kuskit hakevat toisten kuskien tyylien heikkouksia kyseisessä mutkassa ja/tai yhdistelmissä.

Lisäksi olisiko teräslevyjarrut terveellisempi vaihtoehto myös mekaanikoille, kuskeille, ratahenkilökunalle ja radan vieressä oleville katselijiolle...
Tästäkin varmaan sitten ulistais, että ku ei voi ajaa/jarruttaa täysillä vaa pitää säästellä (ja ajaa taktisesti) :D
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Heittäisin nämä tupakkamainosaikakaudelta jäljelle jääneet tallit helvettiin tai pistäisin ne maksamaan miljardi euroa keuhkosairauksien hoitamiseen per talli. Ko. aikakauden tallipomoille ja muille formulapäättäjille ikuinen toimitsijakielto.

+tosiaan em. syystä Ferrarille ikuinen porttikielto verirahalla nykyisinkin ajamisesta.
 
Viimeksi muokattu:

Hakseli90

Kohti uusia pettymyksiä
Liittynyt
29.12.2010
Viestit
317
Sijainti
Turku
Heittäisin nämä tupakkamainosaikakaudelta jäljelle jääneet tallit helvettiin tai pistäisin ne maksamaan miljardi euroa keuhkosairauksien hoitamiseen per talli. Ko. aikakauden tallipomoille ja muille formulapäättäjille ikuinen toimitsijakielto.

Tota tahtia Formulat olis konkurssissa 5-7 vuodessa.
 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Jos, F1:n pitää ottaa kantaa siviiliautoiluun, niin tässähän olisi selkeä kohta, vaiko onko joku sitä mieltä, että hiilikuitujarrulevyt ovat arki-autoilun arkipäivää?
Miksi ja miten F1:n pitää ottaa kantaa siviiliautoiluun? Tai mitä se tarkoittaa?
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Jos, F1:n pitää ottaa kantaa siviiliautoiluun, niin tässähän olisi selkeä kohta, vaiko onko joku sitä mieltä, että hiilikuitujarrulevyt ovat arki-autoilun arkipäivää?
Tässä artikkelissa väitetään hiilikuitujarrjen olevan kehitetyt alunperin luotijuniin.
Monilla ns. "arkisillakin automerkeillä" kuten. Audi, BMW & Mercedes on jo erikoismalleihinsa saatavilla CCB:t ja niiden yleistyminen on kiinni lähinnä valmistuskustannusten mahdollisesta alentumisesta.
http://www.nytimes.com/2010/08/01/automobiles/01BRAKES.html?_r=0
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1977
Sijainti
Vyborg
Kuskit jotka eivät voita Mestaruuksia pois.
Kuskit jotka eivät voita mitään pois.
Kuskit jotka kolaroivat ehdottomasti pois.
Kuskit joilla ei ole syytä ajaa todellakin pois.
Tallit jotka eivät voita ja jotka eivät mene eteenpäin myös pois.
Ja loppujen lopuksi sarjaan saisi ja vain ainoastaan päästää kuskeja,suunnittelijoita ja talleja jotka osaavat ja tietävät miten voittaa.
 

Xjazz

Well-known member
Liittynyt
11.2.2011
Viestit
110
Miksi ja miten F1:n pitää ottaa kantaa siviiliautoiluun? Tai mitä se tarkoittaa?
No, eikös nykypäivän F1 viherpiiperrys edellytä yhteyttä siviilipuolelle, ainakin autovalmistajien puolelta? Noin niin kuin perusteluna F1 imagona kannalta...

Teräslevyjarrut hyytymisineen takaisi ohituksia ja tilanteita.
 
Viimeksi muokattu:

Xjazz

Well-known member
Liittynyt
11.2.2011
Viestit
110
Tässä artikkelissa väitetään hiilikuitujarrjen olevan kehitetyt alunperin luotijuniin.
Monilla ns. "arkisillakin automerkeillä" kuten. Audi, BMW & Mercedes on jo erikoismalleihinsa saatavilla CCB:t ja niiden yleistyminen on kiinni lähinnä valmistuskustannusten mahdollisesta alentumisesta.
http://www.nytimes.com/2010/08/01/automobiles/01BRAKES.html?_r=0
Arkisten automerkkien sporttivehkeiden tolkuttoman kalliit lisävarusteoptiot eivät ole arki-autoilua.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Arkisten automerkkien sporttivehkeiden tolkuttoman kalliit lisävarusteoptiot eivät ole arki-autoilua.
Seuraavalla kerralla varmaan kannattaisi lukea kommentti kokonaan sekä artikkeli, joka kommenttiin on linkattu. Kukaan ei ole puhunut väittämääsi vastaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kuskit jotka eivät voita Mestaruuksia pois.
Kuskit jotka eivät voita mitään pois.
Kuskit jotka kolaroivat ehdottomasti pois.
Kuskit joilla ei ole syytä ajaa todellakin pois.
Tallit jotka eivät voita ja jotka eivät mene eteenpäin myös pois.
Ja loppujen lopuksi sarjaan saisi ja vain ainoastaan päästää kuskeja,suunnittelijoita ja talleja jotka osaavat ja tietävät miten voittaa.
Tämä on hyvä. Tähän mennessä voittaneet kuskit ajavat Neweyn suunnittelemalla autolla keskenään, kunnes kukin lähtee eläkkeelle ja F1 voidaan pistää pakettiin.
 

Xjazz

Well-known member
Liittynyt
11.2.2011
Viestit
110
Seuraavalla kerralla varmaan kannattaisi lukea kommentti kokonaan sekä artikkeli, joka kommenttiin on linkattu. Kukaan ei ole puhunut väittämääsi vastaan.
Tai linkin laittaja referoi selkeästi mitä linkkaa ja jättää yksityiskohdat linkin taakse.

BTW
Onko oletuksena, että täällä kaikki puhuvat kolmatta kotimaista?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tai linkin laittaja referoi selkeästi mitä linkkaa ja jättää yksityiskohdat linkin taakse.
Mikä olisi juuri oikein toimittu.
BTW
Onko oletuksena, että täällä kaikki puhuvat kolmatta kotimaista?
Ei, mutta ulkomaankielisiin lähteisiin viittaaminen on OK. Varsinkin tapauksissa, joissa kotimaankielistä lähdettä ei ole saatavilla.

Alkulähde on aina parempi kuin suomalaiset käännökset, jotka todistetusti jättävät usein toivomisen varaa. Kotimaisen lähteen voi toki laittaa rinnalle, eikä pelkkä kotimainen lähde ole synti, mutta usein sanotun joutuu tarkistamaan alkulähteestä.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6251
DRS ja KERS pois. One shot qualifyinng takas, Pirelli vittuun maksukuskit vittuun, ja Gorjean ajamaan romurallia.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
DRS ja KERS pois. One shot qualifyinng takas, Pirelli vittuun maksukuskit vittuun, ja Gorjean ajamaan romurallia.
Nuo DRS, KERS ja Pirelli toiveesi jos toteutettaisiin tuloksena olisi paluu trullijuniin joita kukaan ei jaksa katsoa.

Minusta nykyinen aika-ajomalli on paras mahdollinen, joten sitä en muuttaisi mitenkään ja mitä taas tulee maksukuskeihin niin pienille talleille maksukuskit ovat välttämättömiä tulonlähteitä, joten niistä ei päästä ikinä eroon.
 
Ylös