Uudet F1-moottorit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ihan surkeat äänet!

Pihisee ja puhisee kun painekattila, mutta ei kulje mihinkään!

:thumbdown
Ensinnäkään, eivät ottaneet lähellekään huippukierroksia tuossa koko aikaa. Lopussa mentiin jo lähelle, mutta vain hetkeksi. Hei haloo, kyseessä on ensimmäinen testi!

Toisekseen, LaFerrari on paljon painavampi kuin F1. Sillä on yllättävän paljon merkitystä kiihdytyksissä. Vai onko fysiikan ymmärtämisessä vaikeuksia?
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Nuo pari ekaa vetoa tuosta edestä kuulosti siltä että vedettiin isolla pykälällä. Viimeisessä sitten vähän enemmän tosissaan. No onhan moottoritestauksessa monta muutakin vaihetta kuin täysillä ajaminen.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7599
Nuo pari ekaa vetoa tuosta edestä kuulosti siltä että vedettiin isolla pykälällä. Viimeisessä sitten vähän enemmän tosissaan. No onhan moottoritestauksessa monta muutakin vaihetta kuin täysillä ajaminen.
Paha myös videon perusteella sanoa minkälainen pakoputki tuossa on kiinni. Tuskin sellainen nysä, kuin f1:ssä kiinni ollessa tulee olemaan.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1424
Nuo pari ekaa vetoa tuosta edestä kuulosti siltä että vedettiin isolla pykälällä. Viimeisessä sitten vähän enemmän tosissaan. No onhan moottoritestauksessa monta muutakin vaihetta kuin täysillä ajaminen.
Eiköhän keskustelu äänistä (joka minusta on melkoisen epäoleellinen asia ylipäätään) voida kohta lopettaa Tuo kone on melkoisen varmasti F1n kone. Ääni on todella raaka. mutta, eihän tuossa anneta kenkää vielä juuri ollenkaan. Ok, lopussa vähän avataan kaasua ja kovat on äänet.
Niin kuin jossakin jo ajat sitten kirjoitin: teho on suoraan verrannollinen ääneen (isot tehot, isot äänet) :thumbup:

Sinällään mielenkiintoista, miksi testaavat F1-konetta umpiautossa. kai ne nyt sen johonkin vanhaan F1-runkoon olisivat voineet sen pultata. vai onko tuossakin jotain testirajoituksia.
Pienempi massa antaisi paremman kuvan koneesta. Tai sitten mukaan pitää saada niin paljon testi/analysointitavaraa, ettei F1:n tavaratila riitä.
 

Ganador

Banned
Liittynyt
17.3.2013
Viestit
389
Ei tuollainen ääni vaan oikein sovi nykyiseen F1-autoon, mutta tämä on vain oma mielipide ja varmasti nuo kuulostavat paremmalta sitten ensimmäisissä testeissä kun pääsevät oikean auton sisään.

e: kyllähän tuossa lopussa ääni oli jo aika makea, no odotellaan nyt niitä ensimmäisiä testejä.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
No tuaaa, oliko sitten 80-luvulla jotenkin huonot äänet formuloissa? Eikös silloinkin V6 turbot ollut, jotka kulki miljoonaa. Eiköhän loppupeleissä noissa ole ihan samat äänet kuin aiemminkin, ensi kaudellakin. Kierrosten määrästähän se vaan riippuu miten se kimisee. Samaa kiminää se taas on telkkariin, ja paikan päällä yhtä lailla pitää pitää korvatulppia.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
McLaren pelkää, ettei Mersun turbokone ole välttämättä ensi kaudella paras:
http://www.motorsport.com/f1/news/mclaren-not-sure-mercedes-to-have-best-engine-in-2014/
-vaikka olisikin, niin wokingilaistalli ei välttämättä saaa sitä parasta versiota käyttöönsä, koska on jo menettänyt asemansa johtotähden tehdastallina. :dunno:

Ääni on voimaa vai onko -keskusteluun voi vaikka heittää ajatuksen: miksi avaruussukkulan laukaisu oli kovin rauhanajan äänistä (n. 200 dB). Tuottivatko rakettimoottorit kenties voimaa suorassa suhteessa ääneen?
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4402
McLaren pelkää, ettei Mersun turbokone ole välttämättä ensi kaudella paras:
http://www.motorsport.com/f1/news/mclaren-not-sure-mercedes-to-have-best-engine-in-2014/
-vaikka olisikin, niin wokingilaistalli ei välttämättä saaa sitä parasta versiota käyttöönsä, koska on jo menettänyt asemansa johtotähden tehdastallina. :dunno:

Ääni on voimaa vai onko -keskusteluun voi vaikka heittää ajatuksen: miksi avaruussukkulan laukaisu oli kovin rauhanajan äänistä (n. 200 dB). Tuottivatko rakettimoottorit kenties voimaa suorassa suhteessa ääneen?
Renault oli huolissaan oman myllynsä painosta, halusivat nostaa minimipainoa....
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Näinkö sitten Ferrari voisi olla vahvoilla ensi vuonna?
 

Jonzan

Well-known member
Liittynyt
14.2.2012
Viestit
45
Mun mielestä toi ääni voima juttu menee silleen, että mitä suurempi viritysaste koneessa, sen hienommat äänet. Ei niinkään voimakkuuden kanssa mitään tekemistä.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
McLaren pelkää, ettei Mersun turbokone ole välttämättä ensi kaudella paras:
http://www.motorsport.com/f1/news/mclaren-not-sure-mercedes-to-have-best-engine-in-2014/
-vaikka olisikin, niin wokingilaistalli ei välttämättä saaa sitä parasta versiota käyttöönsä, koska on jo menettänyt asemansa johtotähden tehdastallina. :dunno:

Ääni on voimaa vai onko -keskusteluun voi vaikka heittää ajatuksen: miksi avaruussukkulan laukaisu oli kovin rauhanajan äänistä (n. 200 dB). Tuottivatko rakettimoottorit kenties voimaa suorassa suhteessa ääneen?
Säännöt määrittelevät, että kaikilla pitää olla tismalleen sama kone, siis mersu ei voi antaa eri versiota Mäkille kuin itselleen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös