Aki
Well-known member
- Liittynyt
- 5.2.2013
- Viestit
- 250
Vähän kaks piippuinen homma koko hybridi tekniikka, näen kyllä hybridin olevan auto paikallaan tietyissä hyvin harvoissa olosuhteissa. Ne olosuhteet ovat kun ajetaan kaupunki ajoa todella paljon kilometrejä vuodessa, lähinnä isojen kaupunkien taksit voivat täyttää tämän ehdon, tai joku pieni jakeluauto ehkä. Ja jos siinäkin olisivat täysin ylivoimasia niin eiköhän kaikki taksit sitten olis hybridejä, eipä vaan näytä olevan.Ei se tämäkään toikki edisty mihinkään :wink:
Tuo Indyforluloiden koneen päällä oleva pop-off venttiili on tosiaan ahtopaineen rajoittamiseksi. tuo paikka ei ole satuma, vaan se pilkisti tuosta ulos katteista, jolloin järjestäjät pystyivät vaihtelemaan niitä helposti autoista toisiin = ei pystytty huijaamaan.
Joku kirjoitti ERS:n jne hyödyttömyydestä siviiliautoihin ja kuinka "turha" joku Prius on. Ei helkutti, Sehän on myynyt ihan järkyttävän paljon (muistelisin, että ylitti monikymmenkertaisesti Toyotan odotukset) ja kohta kaikilla autovalmisajilla alkaa olla jonkin sortin kers-autot mallistossa. Veikkaan, että kymmen vuoden päästä se on vakiona käytännössä kaikissa. Siksi sen tekniikan kehittäminen on hyvin hyödyllistä autovalimistajille ja F1 on erinomainen testilaboratorio.
PS auto muten kannatta kiihdyttää tavoitenopeuteen ripeästi = kulutus on, joo, kova, mutta vain lyhyen aikaa. Hissukseen kiihdyttämällä kiihdytysaika on huomattavasti pidempi, jota pienempi kulutuksen lisäys ei kompensoi. Tuo on ihan inssien tutkimaa tietoa :thumbup:
Maantielle mennään hybridin tekniikka menettää kaiken hyödyn, kuluttaa jopa enemmän kuin pelkkä polttomoottori sillä onhan hybrideissä se ylimääräset noin 300kg kokoajan mukana killumassa vaikka ei paino maantieajossa paljoa kulutukseen teekään, mutta renkaiden kulutuksiin sun muihin sillä on vaikutusta enemmänkin. ja yhtäkkiä se egolokinen hybridi onkin egoligisesta kaukana, ottean huomioon että hybridi auton valmistus saastuttaa luontoa enemmän kun yksinkertaisen perus auton valmistus.
Mutta nyt haluan lopettaa näiden ersien kritisoinnin, ainakin on yritystä tuoda jotain rohkeaa ratkaisua kilpa autoiluun, saas nähädä kuinka onnistuu. Toivon kuitenkin parasta! Teen lopullisen tuomioni vasta kun on yksi kausi vedetty näillä tekniikoilla. Toivottavasti nähdään hyvää kilvanajoa ensi kaudella, sehän se pääasia on eikä se millä koneella siellä ajetaan.