Uudet F1-moottorit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Sillä ei ole mitään merkitystä kenen vika ym. on täysin idioottimaista vaatia moottorivalmistajilta moottoreita, jotka kestävät 4 gp:tä ensimmäisellä kaudella, kun uudet motit on käytössä.
Käsittääkseni yhtään moottoria ei ole vielä mennyt yhdelläkään valmistajalla, yksi vaihdelaatikko mennyt Mersulla, muuten ongelmat olleet muualla. On ennenaikaista maalata tollaisella tilastolla piruja seinille, varsinkin kun vielä ehditään tehdä korjauksia. Tiimeilläkin on vastuunsa, että lyhentävätkö he moottorin käyttöikää kurittamalla sitä liikaa ja tuovatko sille tarpeeksi jäähdytystä.
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Savuaako Red Bull sitten ihan muuten vaan, kun moottorit on ok? Niin ja antaako Renault lausuntoja ihan lämpimikseen, että asiat on päin vittua?
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Savuaako Red Bull sitten ihan muuten vaan, kun moottorit on ok? Niin ja antaako Renault lausuntoja ihan lämpimikseen, että asiat on päin vittua?
ERS:n tehokomponentit ei ole osa moottoria. Ne siellä savuaa jäähdytyspuutteen vuoksi.

edit: Tarkennetaan vielä eli AC/DC-muunnin ylikuumenee.
 
Viimeksi muokattu:

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
häviäjät aina sanoo että asiat on päin vittua. voittajat hymyilee.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Eikö kukaan ole oppinut laittamaan sitä Bernie-filtteriä päälle lukiessa sen juttuja? Eihän se koskaan ole täysin tosissaan noissa sääntömielipiteissään.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sä leikit tyhmää eiks niin? ERS teknologia joka on ihan uusi ja turbo moottorit, niin pikkuisen löysää saisi ekalla kaudella olla. 10 ekalle kaudelle ja sitten siirrytään tähän puunhalaajien perseen nuolentaan tarkoitettuun 5 moottoriin per kausi. Mut hei nauti tästä paskasta, kun viisi autoa tulee per gp maaliin. Mä en tälläistä paskaa katso.
Juu, eihän toki F1:ssä haastetta saa olla. Pitää olla helppoa kaikki pelaa-meininkiä.

Kyse ei ole osaamisesta. Kyse on yliyrittämisestä. Se kärsii, joka ansaitsee sen.

Keskeytykset eivät ole minulle ongelma. Vaikka periaatteessa haluankin nähdä paljon autoja radalla, jolloin actionia on enemmän, niin ne keskeytyksetkin ovat actionia. Ei ole pakko katsoa.
 

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Mut hei nauti tästä paskasta, kun viisi autoa tulee per gp maaliin.
Plaah ja lässyn lässyn...
90-luvulla 5 autoa maaliin ei ollut kaukana normaalista ja voittajia juhlittiin siinä missä muulloinkin. Itse asiassa samalla miljoona ihmistä juhli sitä, kun JJ nousi Dallaralla podiumille.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Sillä ei ole mitään merkitystä kenen vika ym. on täysin idioottimaista vaatia moottorivalmistajilta moottoreita, jotka kestävät 4 gp:tä ensimmäisellä kaudella, kun uudet motit on käytössä.
Parempi niin kuin esimerkiksi sillä tavalla miten [nyt] edellisten V8:n kestävyys saavutettiin... pelkästään alastuunaamalla, eikä alunperin suunnittelemalla n kisaa kestäväksi kuten nämä uudet on.
 

Professori

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
208
Uudet säännöt ovat parasta mitä sarjalle on tapahtunut todella pitkiin aikoihin. Bensarajoitusta lukuunottamatta en keksi mitään negatiivista sanottavaa. Autot näyttävätkin tänä vuonna paria poikkeusta lukuunottamatta paremmilta kuin kertaakaan tällä vuosituhannella. Tilanne olisi tietenkin vielä parempi jos moottorikehitystä ei jatkossakaan jäädytettäisi.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Fanit häviää kun asiat menee päin helvettiä. Kuka hymyilee?
Kenen fanit?

Nillittäjät nostaa päätään heti ekojen testien jälkeen, vaikka pitkästä aikaa F1 on oikeasti erittäin mielenkiintoista ja edistyksellistä (moottori)tekniikan osalta, niinkuin on perinteisesti ollut lajille ominainen tarkoitus.

Haaste ja säännöt on samat niin kaikille talleille, kuin kolmelle moottorinvalmistajalekin. Repikööt siitä.

Viime kaudellahan oli periaatteessa sama tilanne renkaiden suhteen; jotkut rakensivat autonsa aerodynaamisesti lähtökohtaisesti liian agressiivisesti, ottamatta tästä johtuneen suuren rengaskuluman järkevästi huomioon, ja joutuivat pulaan. Tuloksena oli paljon nillitystä joka johti lopulta isoihin muutoksiin (renkaiden osalta) kesken kauden. Muutoksiin jotka - väittää sopii - vaikuttivat lopulta koko mestaruustaistelun ratkeamiseen.

Toivon todella, että ei taas kävisi niin että ne jotka alussa nillittää, lopussa voittajana hymyilee!! :thumbdown
 

August

Well-known member
Liittynyt
14.3.2002
Viestit
70
Sijainti
Vantaa
Jerez testit

Kävin tänään katselemassa testejä. Koneiden äänet toimivat hienosti! Kyllä huomasi että Renaultilla on moottorissa pahoja ongelmia tai ainankin Caterham vaikutti ja kuulosti siltä. Ferrari, Mersu, McLaren ja Williams menivät hienosti.

v6 1.6 turbo Jerez 31.01.2014
 
Viimeksi muokattu:

Marussia

Well-known member
Liittynyt
7.1.2014
Viestit
754
Kävin tänään katselemassa testejä. Koneiden äänet toimivat hienosti! Kyllä huomasi että Renaultilla on moottorissa pahoja ongelmia tai ainankin Caterham vaikutti ja kuulosti siltä. Ferrari, Mersu, McLaren ja Williams menivät hienosti.
Tarviko käyttää korvatulppia? :D
 
Viimeksi muokattu:

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Melkein jaksan epäillä että ainakin kolmella tallilla tulee ongelmia moottorisäännössä pysymisen kanssa.
Vaikka moottorit oltaisiinkin suunniteltu kestämään ne neljä kisaa, ei se tarkoita että että ne kestäisi sen neljä kisaa.
Vähintään kaksi/kolme tallia ylittää tuon maksimirajaa, ekassa kisassa nähään jo varmasti ensimmäinen moottoririkko ja vähintään kolme KERS/ERS vikaa.
 

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
Kävin tänään katselemassa testejä. Koneiden äänet toimivat hienosti! Kyllä huomasi että Renaultilla on moottorissa pahoja ongelmia tai ainankin Caterham vaikutti ja kuulosti siltä. Ferrari, Mersu, McLaren ja Williams menivät hienosti.
Hyvältä kuulostaa. :thumbup: Kiitokset videosta.
 

maxi100

Active member
Liittynyt
28.1.2012
Viestit
28
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtml/2014/01/1857914/moottoripomo-selittaa-red-bullin-pulmia---hataratkaisu-vei-vauhdin

"F1-moottorintoimittajien täytyy sääntöjen mukaan jäädyttää moottorikehityksensä helmikuun lopussa"

Tässä tulee olemaan muille moottoritoimittajille se etu relluun nähden,nyt rellulla tulee menemään suurin osa helmikuusta ratkaista luotettavasti ongelmat kun muut saa tehdä kehitys versioita jo,taitaa mersun,ferrarin tai williamsin leireistä löytyä useaksi vuodeksi mm ehdokas.
 

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
Uskoisin että nähdään myös noita 100kg polttoainerajan ylityksiä ja siitä johtuvia hylkäyksiä/keskeytyksiä. Notebook lähetystä seurasin ja siinä just tuotiin ilmi et jos esim. KERS/ERS hajoaa niin on hyvin epätodennäiköistä että selviäisi tuolla 100kg maaliin. Tosin se tuli itselle uutena asiana (voi olla että täällä jo jossain viestissä onkin mainittu), että tuo 100kg on vihreistä valoista ruutulipulle, eli autoissa on lähtöruudukossa yli 100kg bensaa, mikäli on tuota lähetystä uskominen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös