Vaikka puhutaankin, että MGU-H:lta voidaan ottaa suoraan sähköä MGU-K:lle, niin kyllä kait se silti käytännössä akun kautta menee. Jos menisi suoraan, ei voitaisi puhua tasaisesta voimantuotosta, koska MGU-H:n kerrosnopeus muuttuu jatkuvasti, tämä vain hankaloittaisi MGU-K:n hallintaa.
Sen takia kait edellä maininta oli "noin 100hp" jatkuvaa...
Renaultilta ainakin ilmoitettiin, että heillä menee akun kautta. En tiedä sitten sen tarkemmin. Kuten en tiedä, että onko se niin, että suoraa HERS-KERS yhteyttä ei rajoiteta, niin tarkoittaako se ettei saisi akun kautta energiaa kierrättää...
Monimutkaiseksi menee ja joka tapauksessa tuo HERS:n rajoittamattomuus on aika mielenkiintoinen puoli nyky hybrideissä...
Mutta mites se nyt sit menee, KERSsin käyttö on rajoitettu 160hp (energiamääränä rajoitettu) ja 33 sekuntia per kierros...
HERS voi kuitenkin kerätä energiaa rajattomasti...
KERSsin keräämä max jarrutusenergia on rajoitettu per kierros (onko rajoitus tuo 160 hp?)...
Hyötyteho ERSsistä tulee KERSsin kautta, joten miten HERSsin ylimääräistä oikeastaan edes voisi hyödyntää? Tai siis voiko?
Tokihan elektroniikka sen mahdollistaa ja nykyisin kun ei erillistä KERS-nappia enää ymmärtääkseni ole lainkaan, niin kaikki menee automaattisesti elektroniikan kautta (sekä KERS-jarruenergia että HERS-lämpöenergia).