Jep, eikä kukaan sinänsä Kimin palkkaa ole arvuutellu, Allen(?) vain otti sen huomioon miettiessä Ricciardon ja Räikkösen nykyisiä palkkoja. Pointti oli se, että palkoissa on takuulla iso ero. Varmaan ihan realistinen arvio ottaen huomioon Kimin nykyisen palkan bonuksineen. Siitä sit mallaillaan sopivaksi muiden asioiden ohessa..Kimin "hillitön" palkkapyyntö on pelkkää arvailua, eikä perustu millään lailla faktatietoon. Kimi on itse kertonut, ettei raha ole pääosassa tallipaikkaa valittaessa.
Kimi voi halutessaan mennä RedBullille nykyiselläkin palkkatasolla ja näyttää siellä ajotaitonsa kaudella 2014 tulevia palkkaneuvotteluja silmälläpitäen. Kaikkihan toki tiedämme Kimin olevan ykkösluokkaa ajotaidoiltaan nykyiselläkin tasollaan. Mutta, olisihan se mukava nähdä Kimin vievän Vetteliä, kuin pässiä narussa.:wink:
Miksi ottaa joku nuori kuljettaja "oppimaan" ajamista, kun voi ottaa sen kokeneen kovan kuskin, joka varmasti tuottaa tulosta. Sen nuoren "lupauksen" voi sitten kahdenkin vuoden päästä ottaa talliin, jos on vielä lupaava kuljetta.Niinkuin allekirjoittanut jo kerran sanoi, on Hammersmithin "maalaisjärjellä ajateltuna" jotain perää.
Minkä takia, ottaa kallis kuljettaja, jonka jatkosta ei ole takeita kun se max 2 vuotta, kun voi ottaa nuoren kuljettajan, suhteellisen halvalla, ja joka voi vetää sitte koko lopun uransa samassa tallissa?
Miksi ottaa nuori kuljettaja jonka tuloksentekokyvyistä ei olla varmoja? Siine menee helposti yksi tai kaksi kautta sähellystä katsellessa lupaavankin kuskin tapauksessa. Kaksi kautta varmaa suorituskykyä kuulostaa aika hyvältä diililtä, mikäli sellainen on tyrkyllä. Sen jälkeen voi miettiä samaa asiaa uudelleen. Ei hyvät kuskit markkinoilta lopu, jos tallilla auto on nopea ja varaa maksaa palkkaa.Niinkuin allekirjoittanut jo kerran sanoi, on Hammersmithin "maalaisjärjellä ajateltuna" jotain perää.
Minkä takia, ottaa kallis kuljettaja, jonka jatkosta ei ole takeita kun se max 2 vuotta, kun voi ottaa nuoren kuljettajan, suhteellisen halvalla, ja joka voi vetää sitte koko lopun uransa samassa tallissa?
Ja Vettel on vasta 26-vuotias, joten ei sillä 'nuorella lupauksella' ole vielä kiirettä. Tai tarvetta.Miksi ottaa joku nuori kuljettaja "oppimaan" ajamista, kun voi ottaa sen kokeneen kovan kuskin, joka varmasti tuottaa tulosta. Sen nuoren "lupauksen" voi sitten kahdenkin vuoden päästä ottaa talliin, jos on vielä lupaava kuljetta.
Ihan näin "maalaisjärjellä" ajateltuna...
Tuolla logiikalla uusia kuskeja ei pitäisi palkata lainkaan. Hamiltonin palkkaus McLarenille 2007 oli ilmeisesti virhe?Miksi ottaa nuori kuljettaja jonka tuloksentekokyvyistä ei olla varmoja? Siine menee helposti yksi tai kaksi kautta sähellystä katsellessa lupaavankin kuskin tapauksessa.
Ricciardolla on tämän kauden jälkeen allaan kaksi kautta "varmaa suorituskykyä" Toro Rossolla. Sama varmasti jatkuisi Red Bullillakin, paremman auton turvin paremmin tuloksin.Kaksi kautta varmaa suorituskykyä kuulostaa aika hyvältä diililtä, mikäli sellainen on tyrkyllä. Sen jälkeen voi miettiä samaa asiaa uudelleen. Ei hyvät kuskit markkinoilta lopu, jos tallilla auto on nopea ja varaa maksaa palkkaa.
Alonso olisi todennäköisesti voittanut mestaruuden ilman Hamiltonia, joten kyllä vaikka syy on toinen mitä ajettiin takaa.Tuolla logiikalla uusia kuskeja ei pitäisi palkata lainkaan. Hamiltonin palkkaus McLarenille 2007 oli ilmeisesti virhe?
Daniel on minulle hieman kysymysmerkki. Uskoisin että aika-ajokuskina voi olla huippu, ainakin välillä. Mutta pisteitä Kimi tuonee aika todennäköisesti enemmän. Mielenkiintoinen kakkonen olisi joka tapauksessa, vaikkei uhkaisi Vetteliä mestaruudesta.Ei Daniel Kimin tasoinen kuski ole, mutta ihan kevollinen kakkoskuskiksi. Tasainen pisteidentuoja varmasti hänkin, muttei mikään uhka Vettelille. Ja maksaa kymmenesosan Kimistä, koska on oma kasvatti.
Tuolla logiikalla kärkitallien ei kannata palkata uusia kuskeja lainkaan. Ja olen siitä täsmälleen samaa mieltä, itse Perzen mäcci sopparia puidessani koettanut monesti kuvata juuri tuota ajatusta sanoiksi. Keskikastillehan lupaukset ovat lottovoitto, sillä nykyisen pistejärjestelmän johdosta yksittäisillä huippusijoilla pääsee pitkälle valmistajien sarjassa, sen lisäksi että kuskin jälleenmyyntihinta on usein pilvissä panostukseen nähden.Tuolla logiikalla uusia kuskeja ei pitäisi palkata lainkaan. Hamiltonin palkkaus McLarenille 2007 oli ilmeisesti virhe?
itel välil vaikka mitä mut en oo nii kuutamol ku toi yks kaveriEi vittu, toi on Eddie Jordanin oma mielipide. Mitä sun sätkässä palaa?
Paitsi, että liksa juoksi vain vuoden ja silloinkin olisi saanut ajaa ja jollei olisi niin rahan ahne, niin olisikin McLarenilla ajanut.Ei se Ferrarikaan ihan turhaan maksanu Kimiä pois kisoista kahdeksi kaudeksi.
Jaa, että silloinen Neweyn suunnittelema Toro Rosso on jotenkin verrattavissa viimeisimpiin Red Bullin käytännössä täysin hylkäämiin tekeleisiin?Sitäpaitsi mielestäni Ricciardoa ei edes voi verrata Vetteliin, Vettel sentään jo voitti kisan STR:lle..
Ei, eihän sinne tallin huippuaikana ole tullut kukaan muu kuin Vettel. Alkuvuosina ajatettiin Coulthardin rinnalla energiajuoman omia junioreja, Webberin tulo lopetti tämän käytännön.Pitääkö sinne Redbullille jokaisen kuskin tulla heidän omien ohjelmiensa läpi. Varsinkin kun on saatavilla Kimin kaltainen kuski?
Voitto oli vähän samanlainen yllätys kuin Force Indioiden hyvät esitykset Spassa vuotta myöhemmin. Kaikki vain sattui natsaamaan juuri siinä kisassa. Toki Vettel ajeli kohtuu sijoista muutenkin, mutta kuten todettua, vielä tuolloin Toro Rosso oli Red Bull-klooni. Enää se ei ole sallittua.Sitäpaitsi mielestäni Ricciardoa ei edes voi verrata Vetteliin, Vettel sentään jo voitti kisan STR:lle.
Ei kukaan näe heitä samassa kastissa, tai ainakin täytyy olla tosi vankkumaton Ricciardofani. Kyse kuskin valinnassa ei ole siitä. Kyse on muista asioista kuin kuskin suorituskyvystä. Sopimusehdoista, hinnasta, junioriohjelman uskottavuudesta ja ties mistä. Mistäpä me tietäisimme. Useampi osapuoli haluaa jotain toisiltaan.Mielestäni Kimin palkkaaminen olisi win-win, kova kilpailija pois kuvioista ja vielä ajamaan omaan talliinsa. Ei se Ferrarikaan ihan turhaan maksanu Kimiä pois kisoista kahdeksi kaudeksi.
Noh. en siis mikään kaamea Kimi fani ole, mutta en kyllä näe häntä ja Ricciardoa samassa kastissa.
Historia osoittaa sen, että tallien pisimmät mestaruusputket ovat olleet 5 kuljettajien ja 6 valmistajien mestaruutta ja kun otetaan huomioon McLarenin 7 kuljettajien ja 6 tallien mestaruutta kahdeksaan vuoteen voidaan sanoa, että Red Bullin menestys ei montaa vuotta enää jatku.Se, menestyykö Red Bull ensi kaudellakin, ei ole riippuvainen siitä, kuinka monta vuotta Ferrari tai McLaren menestyivät joskus aiemmin. Tietenkään yksikään talli ei menesty "loputtomiin", mutta historiasta on ihan turha hakea mitään tiettyä "kaavaa" menestysvuosien määrälle.
Kimi tietää mitä tekee
Lotus siirtymässä siis Mersun myllyihin ensi kaudeksi? :idea:Ensi kaudella autot ja varsinkin moottorit muuttuvat niin paljon, että ei tarvita mitään muuta kuin se, että Renault tekee epäluotettavan moottorin ja jos moottori ei kestä ei Red Bullilla pysty menestymään vaikka auto olisi nopein, koska menestyäkseen on kisoissa päästävä maaliin asti.
Jos olet Red Bullin juniori, niin Red Bull sanelee missä ajat. Siinä ei neuvotella omin päin muista vaihtoehdoista. Tietysti voi lähteä pois junioriohjelmasta, mutta sitten ei ainakaan ole emotalliin asiaa.Niin ja sellanen juttu vielä. Jos Kimi sanoo, että hänellä on kaksi vaihtoehtoa, jotka ovat RB ja Lotus, niin se kaiketi tarkoittaa sitä, että molemmista tiimeistä on tarjous tehty, tai kiinnostus jotenkin muuten ilmaistu. Ricciardon suunnalta ei vastaavia puheita ole kuulunut.
Työnantaja päättää, ei työntekijä.Ei Kimi "tappele" kenenkään kanssa RB-paikasta, niin kuin MTV uutisoi. Menee jos haluaa.