Tallipaikat 2014

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Komppaan täysin. Ja jos Kimi menee talliin ja sattuu tulemaan Vettelin nöyryytettäväksi niin en edes uskalla kuvitella sitä turhautumista ja valitusta fanien osalta. Aika vähän tässä muutenkin Vettelille annetaan mitään kunnioitusta Räikköseen verrattuna. Ja aika typerää olisi tallilta riskeerata Vettelin mahdollisesti viides maailmanmestaruus laittamalla Räikkönen jotenkin tasa-arvoiseen asemaan sillä uhalla, että sattuisi jostain syystä muutamassa kisassa jopa voittamaan tallikaverinsa.
Jos Kimi RB:lle menee, niin kyllä hän voittaa saa (tallikaverinsakin), Webberkin on saanut. Mutta loppupeleissä vaaka vain "jotenkin" kääntyy Vettelin puolelle. Webber toki oman ainoan MM-mahdollisuutensa sössi itse.
Tallin kannalta ei varmaankaan maksukuski, mutta Kimin päätös yleisön silmissä ajamisestaan 'maksamisesta'.
Tipahdin käärryiltä. Siis missä vaiheessa/tilanteessa yleisö näin ajattelisi?

Ensimmäisenä rallivuotenaan Kimi olisi voitu laskea maksukuskiksi, koska sponsori maksoi ajelut (ja toinen sponsori, ettei aja ykkösissä).
 

raka75

Well-known member
Liittynyt
13.7.2009
Viestit
364
Ensimmäisenä rallivuotenaan Kimi olisi voitu laskea maksukuskiksi, koska sponsori maksoi ajelut (ja toinen sponsori, ettei aja ykkösissä).

Siis mitä ihmettä? Jos sponsori maksaa ajelut, niin sinun mielestä Kimi on maksukuski?
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Siis mitä ihmettä? Jos sponsori maksaa ajelut, niin sinun mielestä Kimi on maksukuski?
Formuloissakaan ei ole maksukuskia, joka omasta pussistaan ajelunsa maksaisi, vaan kyllä ne rahat joltain sponsoreilta tulee ihan siinä missä Kimin ekana WRC kautena Red Bullilta.

Tällä foorumilla on haukuttu maksukuskeiksi jopa niitä, jotka tekevät tiimin kanssa sopimuksen ja tämän seurauksena iso sponsori sattuu liittymään joukkoon kuukausia tai jopa vuosia myöhemmin..

Toki toisella WRC kaudellaan oli vielä puhtaampi maksukuski, kun maksoi käytännössä koko lystin omasta pussistaan, mutta formuloissa ei varmaan pieneen hetkeen ole tämmöisiä tapauksia ollut.
 

raka75

Well-known member
Liittynyt
13.7.2009
Viestit
364
Kimi perusti tiimin, Iceoneracing-nimellä. Tiimihän on lähes sama asia kuin normaali yritys, firma, pulju, - miten sen nyt kukin haluaa olevan.

Tottakai Kimi halusi yhteistyökumppaneita ajamisensa rahoittamiseksi. Oman tiimin perustaminen ei mielestäni ole mitenkään verrattavissa maksukuski-statukseen.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Kimi perusti tiimin, Iceoneracing-nimellä. Tiimihän on lähes sama asia kuin normaali yritys, firma, pulju, - miten sen nyt kukin haluaa olevan.

Tottakai Kimi halusi yhteistyökumppaneita ajamisensa rahoittamiseksi. Oman tiimin perustaminen ei mielestäni ole mitenkään verrattavissa maksukuski-statukseen.
Perusti tiimin, halusi yhteistyökumppaneita, muttei niitä juurikaan löytänyt. Omasta pussista kustansi lähes täysin tuon harrastuksen.

Tuli vielä mieleen, että auton+henkilökunnan vuokraaminen ja tuon paketin nimeäminen oman mielensä mukaan ei siitä vielä kummoista yritystää tee. Todellisuudessa se olisi ollut ihan se ja sama kirjoittaako kilpailun ilmoittautumis papereihin oman vai "tiiminsä" nimen.. Tullut harrastelupuolella nähtyä jos jonkinlaista "yritystä" alkaen Kuraperse Racing:sta, eikä tuo nyt ainakaan toiminnaltaa siitä mitenkään poikennut.
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24312
Sijainti
lappeen Ranta
Ihmiset tuntuvat jotenkin pitävän sitä itsestäänselvyytenä, että Red bull on sääntömuutostenkin jälkeen kärkikahinoissa.
Perustunee lähinnä tallien budjetteihin ja niistä seuraavaan todennäköisyyteen saada aikaan kilpailukykyinen auto. Ei se menestys suoraan käytettävissä olevan rahamäärän mukaan tietenkään jakaudu, mutta todennäköisemmin menestystä tulee isommalla kuin pienemmällä budjetilla.
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
947
Hammersmith: Turhin nimimerkki ikinä missään? :thumbdown
Maalaisjärki: Aivan hirveä termi. Voisko tämän käyttöä nyt hieman rajoittaa..:nope:
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Näimpä, varsinkin kun mitä tahansa voi voimasuhteissa tapahtua ensi kaudella. Red bull voi kyykätä aivan täysin, kuten Mäkki tänä vuonna. Tai sitten he tekevät jälleen voittaja-auton, millä voitetaan taas mestaruudet.

Ihmiset tuntuvat jotenkin pitävän sitä itsestäänselvyytenä, että Red bull on sääntömuutostenkin jälkeen kärkikahinoissa.
Minä en ainakaan pidä itsestäänselvyytenä sitä, että Red Bullin menestys jatkuu ensi kaudellakin, koska lajin historia on opettanut sen, että mikään talli ei pysy huipulla loputtomiin vaan jokaisella tallilla on välillä vaikeampia jaksoja.

Ferrarilla esimerkiksi meni välillä 16 vuotta ilman mestaruuksia ja McLarenillakin oli useamman vuoden mittainen voitoton jakso 1990-luvun puolivälissä ja tällä hetkellä takavuosien menestystalli Williams konttaa todella syvällä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Perustunee lähinnä tallien budjetteihin ja niistä seuraavaan todennäköisyyteen saada aikaan kilpailukykyinen auto. Ei se menestys suoraan käytettävissä olevan rahamäärän mukaan tietenkään jakaudu, mutta todennäköisemmin menestystä tulee isommalla kuin pienemmällä budjetilla.
Perustunee myös Adrian Neweyn näyttöihin sekä tallin statukseen Renaultin "tehdastallina".
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Perustunee myös Adrian Neweyn näyttöihin sekä tallin statukseen Renaultin "tehdastallina".

Kerrankos se tekee auton, joka ei läpäise törmäystestejä, on epäluotettava, jne.. Eikä koskaan edes pääse mukaan kilpailuun? Eiku se kertahan menikin jo. Todisti kuitenkin myös Neweyn olevan erehtyväinen ja muutama muu auto tuon ohella muistuttaa yliampumisia tapahtuvan useamminkin. Tehdastalleja ne oli tuolloinkin.

Uskon kuitenkin, että autolla ajetaan mestaruudesta, ellei totaali romahdusta tapahdu.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Minä en ainakaan pidä itsestäänselvyytenä sitä, että Red Bullin menestys jatkuu ensi kaudellakin, koska lajin historia on opettanut sen, että mikään talli ei pysy huipulla loputtomiin vaan jokaisella tallilla on välillä vaikeampia jaksoja.

Ferrarilla esimerkiksi meni välillä 16 vuotta ilman mestaruuksia ja McLarenillakin oli useamman vuoden mittainen voitoton jakso 1990-luvun puolivälissä ja tällä hetkellä takavuosien menestystalli Williams konttaa todella syvällä.
Nii voihan sitä jäädä pienemmällä liksalla Lotukselle ja toivoa Red Bullin auton olevan paska. Todennäköisyydet kuitenkin vahvasti enemmän Red Bullin puolella kuin Lotuksen. Lisäksi Allisonkin lähti vetemään tallista ja muutenkin Lotuksen rahaongelmat ja taktiikkasekoilut eivät paranna tilannetta yhtään.
 

Hammersmith

Banned
Liittynyt
3.11.2011
Viestit
159
Yritä perustella tämä.
E: Äläkä selitä mitään maalaisjärkipropagandaa.
Tallin kannalta kokonaisuutena on hyödyllisempi kuski jolle maksetaan 10 milj. euroa ja joka hoitaa pr-duunit tunnollisesti ajamisen ohessa kuin 20 milj. maksava kuski joka ei ota osaa tallin muuhun toimintaan. Räikkönen on tuollainen 20 miljoonan kuski ja siksi Button ajaa McLarenilla.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Niinkuin allekirjoittanut jo kerran sanoi, on Hammersmithin "maalaisjärjellä ajateltuna" jotain perää.
Minkä takia, ottaa kallis kuljettaja, jonka jatkosta ei ole takeita kun se max 2 vuotta, kun voi ottaa nuoren kuljettajan, suhteellisen halvalla, ja joka voi vetää sitte koko lopun uransa samassa tallissa?

Toinen kompastuskivi tosiaan sitten Kimin hillitön palkkapyyntö. Voi toki olla että Red Bull yrittää saada Kimin pudottamaan palkkapyyntöään käymällä samaan aikaan Ricciardon neuvotteluja Ricciardon kanssa. Who knows? :idea:

Toisaalta, Kimi on tosiaan jo kerran uhannut lähteä Lotukselta peräti kesken kauden, jossei sitä palkkaa ala tilille napsahtamaan.
 

Mikkonen

Well-known member
Liittynyt
29.12.2006
Viestit
658
Minkä takia, ottaa kallis kuljettaja, jonka jatkosta ei ole takeita kun se max 2 vuotta, kun voi ottaa nuoren kuljettajan, suhteellisen halvalla, ja joka voi vetää sitte koko lopun uransa samassa tallissa?
No tietysti siksi, että kallis kuljettaja tuo talliin enemmän kilpailukykyä ja medianäkvyyttä, sekä siksi, että sen nuoren kuljettajan voi ottaa talliin ihan milloin vaan muulloinkin, vaikka sen 2 vuoden jälkeen. Eipä ollut kovin vaikea kysymys. :)
 

Mikkonen

Well-known member
Liittynyt
29.12.2006
Viestit
658
Minä en ainakaan pidä itsestäänselvyytenä sitä, että Red Bullin menestys jatkuu ensi kaudellakin, koska lajin historia on opettanut sen, että mikään talli ei pysy huipulla loputtomiin vaan jokaisella tallilla on välillä vaikeampia jaksoja.
Se, menestyykö Red Bull ensi kaudellakin, ei ole riippuvainen siitä, kuinka monta vuotta Ferrari tai McLaren menestyivät joskus aiemmin. Tietenkään yksikään talli ei menesty "loputtomiin", mutta historiasta on ihan turha hakea mitään tiettyä "kaavaa" menestysvuosien määrälle.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Toinen kompastuskivi tosiaan sitten Kimin hillitön palkkapyyntö. Voi toki olla että Red Bull yrittää saada Kimin pudottamaan palkkapyyntöään käymällä samaan aikaan Ricciardon neuvotteluja Ricciardon kanssa. Who knows? :idea:
.
Kimin "hillitön" palkkapyyntö on pelkkää arvailua, eikä perustu millään lailla faktatietoon. Kimi on itse kertonut, ettei raha ole pääosassa tallipaikkaa valittaessa.
Kimi voi halutessaan mennä RedBullille nykyiselläkin palkkatasolla ja näyttää siellä ajotaitonsa kaudella 2014 tulevia palkkaneuvotteluja silmälläpitäen. Kaikkihan toki tiedämme Kimin olevan ykkösluokkaa ajotaidoiltaan nykyiselläkin tasollaan. Mutta, olisihan se mukava nähdä Kimin vievän Vetteliä, kuin pässiä narussa.:wink:
 
Ylös