Tallipaikat 2014

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Itse näen kyllä Alonson vahvempana tiimikaverina ja myös huomattavasti kovempana poliitikkona tiimiasioissa, eli paremmat saumat Kimillä Red Bullilla olisi hankkia tiimin arvostus ja tuki ja toisekseen, eipä Ferrari ole paljoa vauhdillisesti parin viime vuoden sisään vakuuttanut, toisin kuin Red Bull.
Enpä tiedä tästä. Webber kyykytettiin jo kesken 2010 MM-taistelun, ja muutaman mestaruuden rikkaampana Vettelin asema tuskin on heikentynyt tallissa. Alonso ei ole voittanut mestaruutta Ferrarilla, ja aivan kuten 1999 voivat voimasuhteet kääntyä täysin yllättäen päälaelleen. Temperamenttinen Alonso saattaa minä hetkenä hyvänsä tehdä alainprostit ja häipyä vaikka kesken viikonlopun omille teilleen, sen verran ovat välit LdM:n koetuksella.

Ferrari panostaa kaiken turboihin ja tulee hallitsemaan 2014 -> yhdessä McLaren-Hondan ja Mercedesin kanssa. Adrian Neweyllä ei yksiselitteisesti ole kokemusta turboautojen piirtämisestä ja Rellun koneet olivat 1980-luvulla herkkiä laukeamaan. Katastrofaalinen yhdistelmä tallissa, jossa sitten ajaisi vielä moninkertainen mestari ykköskuskina.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Just tuli 100% varmasta lähteestä tietoa:
Tämä on yhtä tyhjän kanssa, jos lähdettä ei kerro muiden arvioitavaksi. Joten "tiedon" sisältökin on yhtä tyhjän kanssa.
Lotus on viimeisten tietojen mukaan kuilun partaalla. Sekä Red Bullilla että Ferrarilla on sopimukset ykköskuskien kanssa.
Tätähän täällä on muutkin spekuloineet väsymiseen asti, eikä siinä ole mitään uutta. Mutta se, että väittää sitä 100 % faktaksi vaatii jo tiedon väitetystä lähteestä, jotta lähteen uskottavuus tai mielellään asian taustalta löytyvät faktat voisi tarkistaa. Mutta eihän nuo ole julkisia asioita, joten tahoa, joka tietäisi niin Lotuksen, Red Bullin kuin Ferrarinkin tarjoukset ei taida olla kuin Robertsonit ja Kimi, ja heiltä ei tuo tieto vuoda (ja tämä on mielipide, ei fakta).
 
Viimeksi muokattu:

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
Formulat kaipaaavat naiskuljettajaa. Mitä mieltä olette Susie Wolffista? Tällä hetkellä on ainakin nimitettynä Williamsin testikuljettajaksi, joten tuskin ainakaan mikään turha nimi.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Formulat kaipaaavat naiskuljettajaa. Mitä mieltä olette Susie Wolffista? Tällä hetkellä on ainakin nimitettynä Williamsin testikuljettajaksi, joten tuskin ainakaan mikään turha nimi.
Danica Patrick olisi paljon parempi vaihtoehto, mutta hän ei ole kiinnostunut F1-sarjassa ajamisesta ja miksi olisi kun hän tienaa kotimaassaan ajaessa paljon paremmin kuin mitä ikinä tulisi F1-sarjassa ajaessaan tienaamaan.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Danica Patrick olisi paljon parempi vaihtoehto, mutta hän ei ole kiinnostunut F1-sarjassa ajamisesta ja miksi olisi kun hän tienaa kotimaassaan ajaessa paljon paremmin kuin mitä ikinä tulisi F1-sarjassa ajaessaan tienaamaan.
Nii. Rahastahan se aina on kiinne, sano Teemu Selännekkin.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Formulat kaipaaavat naiskuljettajaa. Mitä mieltä olette Susie Wolffista? Tällä hetkellä on ainakin nimitettynä Williamsin testikuljettajaksi, joten tuskin ainakaan mikään turha nimi.
Naiskuskin pestaaminen olisi varmasti jollekin pikkutallille tällaisena taloudellisena aikana todennäköisesti helvetin fiksu veto. Pikkutallit saavat hyvin vähän tv-aikaa ja muutenkin niiden touhuihin on mediassa pientä, tästä johtuen sponsoreiden saaminen on erittäin vaikeaa ja niiltä tulevat summat ovat suhteellisen pieniä. Naiskuljettajalle, vaikka ajelisi säännöllisesti viimeisenä mediakiinnostus olisi kovaa vähintään vuoden ajan.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Mitä mieltä olette Susie Wolffista? Tällä hetkellä on ainakin nimitettynä Williamsin testikuljettajaksi, joten tuskin ainakaan mikään turha nimi.
Ajoihan se kesällä nuorten kuljettajien testeissä, mutta varmaan auttanut testikuskin pestiä että on Toton vaimo. Varmasti taidokkaampiakin vaihtoehtoja kisakuskiksi löytyy jos ei ykkösiin pakollista naiskuskikiintiötä ole tulossa.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Redbull ei oo näköjään pitäny yhtä kovaa kiirettä kuskin julkaisun kanssa, kun vielä kisaviikonloppuna kertoivat.
Miten niin? Sanoivat että julkaisevat kuskipäätöksen Unkarin jälkeen. Eivät sanoneet että ennen Spata, tai ennen Suzukaa, tai ennen Interlagosia, vaan Unkarin jälkeen. Tässä vaiheessa kannattaa jo opetella ymmärtämään miten tallipäälliköt ja kuljettavat puhuvat formulaa.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kyllä nyt on ollu hiljaista kuskin paikkojen tiimoilta. Jos Ricciardo olisi saanu sopimuksen RB:lle, niin olisihan se varmaankin jo julkistettu?

Toisaalta olisi hieno nähä Kimi Ferrarilla, mutta kyllä RB:llä varmaankin hyvä auto on ensi kaudellakin... Lotuksella jatkamiseen en usko enää ollenkaan.
Itse olen vahvasti liputtanut Kimin RB-siirron puolesta, mutta jotenkin on alkanut Ferrari-vaihtoehtokin kiehtomaan ihan vain kun se olisi niin pirullista. Ja Kimin jääminen Lotuksellekin tuntuu jotenkin lojaalilta ratkaisulta. Ennen olin ehkä 70% RB / 30% Lotus -kannalla. Nyt olen melkeinpä 40% RB / 30% Ferrari / 30% Lotus -kannalla. Tai hittojako tässä oikein osaa olla millään kannalla. Melkein mikä vaan ratkaisu niin jännää on. Lotus toki tylsin ratkaisu, mutta talli antoi Kimille mahdollisuuden loistavaan paluuseen ja itse olen aina pitänyt lojaalisuudesta.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Horner ens kaudesta MTV3 sivuilla
– Molemmat kuskit saavat saman mahdollisuuden. Suoritukset radalla määrittelevät, kumpi on ykköskuski.
jos näi o ni eikös Kimin kannattais mennä?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Horner ens kaudesta MTV3 sivuilla jos näi o ni eikös Kimin kannattais mennä?
Noinhan se oli Webberinkin kanssa, mutta kun kaikki KERS-viat sattuivat Markille, niin yllättäen Vettel oli radalla parempi ja siten ykköskuski. Ja noin se oli Schumacherin ja Barrichellonkin välillä. Käytäntö kuitenkin oli toinen kuin se, mikä sopimuspaperissa luki. Eli kauniit puheet ei F1-piireissä välttämättä hirvittävästi paina.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Webberillä ja Vettelillä on ollut suunnilleen yhtä monta teknistä vikaa autoissaan tallikaveruuden aikana. Vettelillä nuo murheet ovat kohdistuneet neljä kertaa kun on johtanut kilpailua ja on joutunut keskeyttämään. Webberillä ollut KERS rikki joka kerta kun Seb voittanut? Lopeta paskan levittäminen Webs.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Noinhan se oli Webberinkin kanssa, mutta kun kaikki KERS-viat sattuivat Markille, niin yllättäen Vettel oli radalla parempi ja siten ykköskuski. Ja noin se oli Schumacherin ja Barrichellonkin välillä. Käytäntö kuitenkin oli toinen kuin se, mikä sopimuspaperissa luki. Eli kauniit puheet ei F1-piireissä välttämättä hirvittävästi paina.
Itse en usko RB:n Kimiä palkkaavan ilman strategiamuutosta. Jos Räikkönen liittyy talliin kulkee markkinointi varmasti kahden kärjen taktiikalla ja parivaljakkoa markkinoidaan Dream Teamina. Tämä puoli kärsii jos toinen kompuroi.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Itse en usko RB:n Kimiä palkkaavan ilman strategiamuutosta. Jos Räikkönen liittyy talliin kulkee markkinointi varmasti kahden kärjen taktiikalla ja parivaljakkoa markkinoidaan Dream Teamina. Tämä puoli kärsii jos toinen kompuroi.
Webberikin alunperin oli kakkoskärki, mutta vähitellen jäänyt yhä selvemmin Vettelin varjoon. Tiedä sit riittäiskö Kimillä vauhti Vettelin haastamiseen tiimissä jossa toinen on ajanut 5 vai 6 vuotta.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Webberikin alunperin oli kakkoskärki, mutta vähitellen jäänyt yhä selvemmin Vettelin varjoon. Tiedä sit riittäiskö Kimillä vauhti Vettelin haastamiseen tiimissä jossa toinen on ajanut 5 vai 6 vuotta.
Niin no, Webber oli huomattavasti todennäköisemmän oloinen mestariehdokas kuin Vettel loppukaudesta 2010. Mutta sen onnistuttuaan puppeloimaan ei ole enää vastaavaan asemaan päässyt.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niin no, Webber oli huomattavasti todennäköisemmän oloinen mestariehdokas kuin Vettel loppukaudesta 2010. Mutta sen onnistuttuaan puppeloimaan ei ole enää vastaavaan asemaan päässyt.
2010 onkin hyvä esimerkki siitä, kuinka "radalla parempi" on Red Bullin ykköskuski. Brasiliassa Vettelin annettiin voittaa Markin edeltä, vaikka Webber oli MM-pisteissä korkeammalla niin ennen kisaa kuin vielä Vettelin voiton jälkeenkin. Talli oli hyvin lähellä ampua itseään jalkaan tuolla päätöksellä, mutta onnekseen myös Ferrari tupelsi Alonson taktiikan, kun päähuomio oli Webberissä. Abu Dhabin tapahtumat tietäen on helppo olla jälkiviisas, mutta tuossa tilanteessa päätös ei järin viisaalta vaikuttanut.
 

Bladerunner

Well-known member
Liittynyt
24.11.2012
Viestit
286
Mun mielestä kyllä 2010 Vettel oli kuitenkin selvästi terävämpi kuski, vaikka pisteet oli menneet miten menneet. Sikäli ymmärrän kyllä tallin päätöstä, vaikka toki oli todella rohkea veto. Webber ei ole mestaruustason kuski kuitenkaan, puuttuu se viimeinen särmä. Voi tietenkin aina selitellä, ettei ole saanut tallilta täyttä tukea jne, mutta tuo on semmonen muna-kana ilmiö kuitenkin lopulta, josta vaikea ottaa selvää.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Webberillä ja Vettelillä on ollut suunnilleen yhtä monta teknistä vikaa autoissaan tallikaveruuden aikana. Vettelillä nuo murheet ovat kohdistuneet neljä kertaa kun on johtanut kilpailua ja on joutunut keskeyttämään.
Teknisestä syystä keskeytykseen päättyneitä kisoja Vettelillä on tuolta ajalta enemmän (6-3), mutta ei Vettelillä noita pikkumurheita ole ollut läheskään niin usein kuin Webberillä. Markilla niitä täytyy olla jo toista kymmentä.

En tiedä miten Red Bull kuskivertailunsa tekee, mutta itse en (tekniseen) keskeytykseen päättyneitä kisoja laske mukaan, vaan ainoastaan ne, joissa molemmat ajavat maaliin. Jolloin juuri pienemmät viat ovat merkittäviä, ei isot.
Webberillä ollut KERS rikki joka kerta kun Seb voittanut?
Ei. Sellaista en ole väittänyt.
 
Ylös