Jabsu
Hirvimettällä
- Liittynyt
- 29.1.2013
- Viestit
- 4756
Trollaava tyyili.Aha, opasta minua. Mitä tein väärin? Lotus on viimeisten tietojen mukaan kuilun partaalla. Sekä Red Bullilla että Ferrarilla on sopimukset ykköskuskien kanssa.
Trollaava tyyili.Aha, opasta minua. Mitä tein väärin? Lotus on viimeisten tietojen mukaan kuilun partaalla. Sekä Red Bullilla että Ferrarilla on sopimukset ykköskuskien kanssa.
Enpä tiedä tästä. Webber kyykytettiin jo kesken 2010 MM-taistelun, ja muutaman mestaruuden rikkaampana Vettelin asema tuskin on heikentynyt tallissa. Alonso ei ole voittanut mestaruutta Ferrarilla, ja aivan kuten 1999 voivat voimasuhteet kääntyä täysin yllättäen päälaelleen. Temperamenttinen Alonso saattaa minä hetkenä hyvänsä tehdä alainprostit ja häipyä vaikka kesken viikonlopun omille teilleen, sen verran ovat välit LdM:n koetuksella.Itse näen kyllä Alonson vahvempana tiimikaverina ja myös huomattavasti kovempana poliitikkona tiimiasioissa, eli paremmat saumat Kimillä Red Bullilla olisi hankkia tiimin arvostus ja tuki ja toisekseen, eipä Ferrari ole paljoa vauhdillisesti parin viime vuoden sisään vakuuttanut, toisin kuin Red Bull.
Tämä on yhtä tyhjän kanssa, jos lähdettä ei kerro muiden arvioitavaksi. Joten "tiedon" sisältökin on yhtä tyhjän kanssa.Just tuli 100% varmasta lähteestä tietoa:
Tätähän täällä on muutkin spekuloineet väsymiseen asti, eikä siinä ole mitään uutta. Mutta se, että väittää sitä 100 % faktaksi vaatii jo tiedon väitetystä lähteestä, jotta lähteen uskottavuus tai mielellään asian taustalta löytyvät faktat voisi tarkistaa. Mutta eihän nuo ole julkisia asioita, joten tahoa, joka tietäisi niin Lotuksen, Red Bullin kuin Ferrarinkin tarjoukset ei taida olla kuin Robertsonit ja Kimi, ja heiltä ei tuo tieto vuoda (ja tämä on mielipide, ei fakta).Lotus on viimeisten tietojen mukaan kuilun partaalla. Sekä Red Bullilla että Ferrarilla on sopimukset ykköskuskien kanssa.
Danica Patrick olisi paljon parempi vaihtoehto, mutta hän ei ole kiinnostunut F1-sarjassa ajamisesta ja miksi olisi kun hän tienaa kotimaassaan ajaessa paljon paremmin kuin mitä ikinä tulisi F1-sarjassa ajaessaan tienaamaan.Formulat kaipaaavat naiskuljettajaa. Mitä mieltä olette Susie Wolffista? Tällä hetkellä on ainakin nimitettynä Williamsin testikuljettajaksi, joten tuskin ainakaan mikään turha nimi.
Nii. Rahastahan se aina on kiinne, sano Teemu Selännekkin.Danica Patrick olisi paljon parempi vaihtoehto, mutta hän ei ole kiinnostunut F1-sarjassa ajamisesta ja miksi olisi kun hän tienaa kotimaassaan ajaessa paljon paremmin kuin mitä ikinä tulisi F1-sarjassa ajaessaan tienaamaan.
Naiskuskin pestaaminen olisi varmasti jollekin pikkutallille tällaisena taloudellisena aikana todennäköisesti helvetin fiksu veto. Pikkutallit saavat hyvin vähän tv-aikaa ja muutenkin niiden touhuihin on mediassa pientä, tästä johtuen sponsoreiden saaminen on erittäin vaikeaa ja niiltä tulevat summat ovat suhteellisen pieniä. Naiskuljettajalle, vaikka ajelisi säännöllisesti viimeisenä mediakiinnostus olisi kovaa vähintään vuoden ajan.Formulat kaipaaavat naiskuljettajaa. Mitä mieltä olette Susie Wolffista? Tällä hetkellä on ainakin nimitettynä Williamsin testikuljettajaksi, joten tuskin ainakaan mikään turha nimi.
Ajoihan se kesällä nuorten kuljettajien testeissä, mutta varmaan auttanut testikuskin pestiä että on Toton vaimo. Varmasti taidokkaampiakin vaihtoehtoja kisakuskiksi löytyy jos ei ykkösiin pakollista naiskuskikiintiötä ole tulossa.Mitä mieltä olette Susie Wolffista? Tällä hetkellä on ainakin nimitettynä Williamsin testikuljettajaksi, joten tuskin ainakaan mikään turha nimi.
Miten niin? Sanoivat että julkaisevat kuskipäätöksen Unkarin jälkeen. Eivät sanoneet että ennen Spata, tai ennen Suzukaa, tai ennen Interlagosia, vaan Unkarin jälkeen. Tässä vaiheessa kannattaa jo opetella ymmärtämään miten tallipäälliköt ja kuljettavat puhuvat formulaa.Redbull ei oo näköjään pitäny yhtä kovaa kiirettä kuskin julkaisun kanssa, kun vielä kisaviikonloppuna kertoivat.
Itse olen vahvasti liputtanut Kimin RB-siirron puolesta, mutta jotenkin on alkanut Ferrari-vaihtoehtokin kiehtomaan ihan vain kun se olisi niin pirullista. Ja Kimin jääminen Lotuksellekin tuntuu jotenkin lojaalilta ratkaisulta. Ennen olin ehkä 70% RB / 30% Lotus -kannalla. Nyt olen melkeinpä 40% RB / 30% Ferrari / 30% Lotus -kannalla. Tai hittojako tässä oikein osaa olla millään kannalla. Melkein mikä vaan ratkaisu niin jännää on. Lotus toki tylsin ratkaisu, mutta talli antoi Kimille mahdollisuuden loistavaan paluuseen ja itse olen aina pitänyt lojaalisuudesta.Kyllä nyt on ollu hiljaista kuskin paikkojen tiimoilta. Jos Ricciardo olisi saanu sopimuksen RB:lle, niin olisihan se varmaankin jo julkistettu?
Toisaalta olisi hieno nähä Kimi Ferrarilla, mutta kyllä RB:llä varmaankin hyvä auto on ensi kaudellakin... Lotuksella jatkamiseen en usko enää ollenkaan.
jos näi o ni eikös Kimin kannattais mennä?– Molemmat kuskit saavat saman mahdollisuuden. Suoritukset radalla määrittelevät, kumpi on ykköskuski.
Noinhan se oli Webberinkin kanssa, mutta kun kaikki KERS-viat sattuivat Markille, niin yllättäen Vettel oli radalla parempi ja siten ykköskuski. Ja noin se oli Schumacherin ja Barrichellonkin välillä. Käytäntö kuitenkin oli toinen kuin se, mikä sopimuspaperissa luki. Eli kauniit puheet ei F1-piireissä välttämättä hirvittävästi paina.Horner ens kaudesta MTV3 sivuilla jos näi o ni eikös Kimin kannattais mennä?
Itse en usko RB:n Kimiä palkkaavan ilman strategiamuutosta. Jos Räikkönen liittyy talliin kulkee markkinointi varmasti kahden kärjen taktiikalla ja parivaljakkoa markkinoidaan Dream Teamina. Tämä puoli kärsii jos toinen kompuroi.Noinhan se oli Webberinkin kanssa, mutta kun kaikki KERS-viat sattuivat Markille, niin yllättäen Vettel oli radalla parempi ja siten ykköskuski. Ja noin se oli Schumacherin ja Barrichellonkin välillä. Käytäntö kuitenkin oli toinen kuin se, mikä sopimuspaperissa luki. Eli kauniit puheet ei F1-piireissä välttämättä hirvittävästi paina.
Webberikin alunperin oli kakkoskärki, mutta vähitellen jäänyt yhä selvemmin Vettelin varjoon. Tiedä sit riittäiskö Kimillä vauhti Vettelin haastamiseen tiimissä jossa toinen on ajanut 5 vai 6 vuotta.Itse en usko RB:n Kimiä palkkaavan ilman strategiamuutosta. Jos Räikkönen liittyy talliin kulkee markkinointi varmasti kahden kärjen taktiikalla ja parivaljakkoa markkinoidaan Dream Teamina. Tämä puoli kärsii jos toinen kompuroi.
Niin no, Webber oli huomattavasti todennäköisemmän oloinen mestariehdokas kuin Vettel loppukaudesta 2010. Mutta sen onnistuttuaan puppeloimaan ei ole enää vastaavaan asemaan päässyt.Webberikin alunperin oli kakkoskärki, mutta vähitellen jäänyt yhä selvemmin Vettelin varjoon. Tiedä sit riittäiskö Kimillä vauhti Vettelin haastamiseen tiimissä jossa toinen on ajanut 5 vai 6 vuotta.
2010 onkin hyvä esimerkki siitä, kuinka "radalla parempi" on Red Bullin ykköskuski. Brasiliassa Vettelin annettiin voittaa Markin edeltä, vaikka Webber oli MM-pisteissä korkeammalla niin ennen kisaa kuin vielä Vettelin voiton jälkeenkin. Talli oli hyvin lähellä ampua itseään jalkaan tuolla päätöksellä, mutta onnekseen myös Ferrari tupelsi Alonson taktiikan, kun päähuomio oli Webberissä. Abu Dhabin tapahtumat tietäen on helppo olla jälkiviisas, mutta tuossa tilanteessa päätös ei järin viisaalta vaikuttanut.Niin no, Webber oli huomattavasti todennäköisemmän oloinen mestariehdokas kuin Vettel loppukaudesta 2010. Mutta sen onnistuttuaan puppeloimaan ei ole enää vastaavaan asemaan päässyt.
Teknisestä syystä keskeytykseen päättyneitä kisoja Vettelillä on tuolta ajalta enemmän (6-3), mutta ei Vettelillä noita pikkumurheita ole ollut läheskään niin usein kuin Webberillä. Markilla niitä täytyy olla jo toista kymmentä.Webberillä ja Vettelillä on ollut suunnilleen yhtä monta teknistä vikaa autoissaan tallikaveruuden aikana. Vettelillä nuo murheet ovat kohdistuneet neljä kertaa kun on johtanut kilpailua ja on joutunut keskeyttämään.
Ei. Sellaista en ole väittänyt.Webberillä ollut KERS rikki joka kerta kun Seb voittanut?