Joo eihän sitä kukaan varmaksi tiedäkään, korkeintaan voi tehdä valistuneita arvauksia miesten nykykuntoihin perustuen. Miten voit erottaa Massan viime kausien suorituksista noi "erinäisistä syistä johtuvat flopit" kun käytännössä vähintäänkin kolme edelliskautta on ollut muutamaa väläytystä lukuunottamatta yhtä floppia ja alisuorittamista? Ei siinä mitään ihmeidentekijää olisi tarvittu pistämään paremmaksi Massan paikalla.Ken tietää? Millä todenäköisyydellä Ferrarin ensi vuoden auto sopisi paremmin uutena talliin tulevalle Kimille kuin Alonsolle, jonka mieltymykset auton ominaisuuksista on tiedossa? Viimeksikään Ferrari ei oikein missään vaiheessa onnistunut antamaan Kimille aika-ajoon autoa, jonka tämä halusi, huomautettavaa oli lähes aika-ajosta toiseen muistini mukaan. Säännöt toki muuttuvat ensi vuodeksi.
Mutta jos palataan peruskysymykseen, eli pystyisikö Kimi laittamaan enemmän painetta Alonsolle nimenomaan aika-ajoissa kuin Massa? Massan erinäisistä syistä johtuvia floppeja lukuunottamatta en välttämättä usko. Pidän Alonsoa Kimiä parempana aika-ajajana, vaikkei Alonsokaan siinä lajissa mikään kuningas ole. "Täydellisellä" autolla sitä olisi toki puoli gridiä, mutta pidän Alonsoa parempana auton ominaisuuksiin sopeutujana kuin Kimiä. Kisassa Kimi on ilmiömäinen, mutta aika-ajoissa nyt ei vain kykene saamaan kaikkea potentiaalia irti, pitkälti renkaiden takia. Eri mieltä saa olla.
-Edit- Mutta vaikka siirto toteutuisi ja Alonso sattuisi kepittämään Kimin aika-ajoissa 15-5, niin sillekin toki löytyisi salaliittoselitykset, eikä asia muuttuisi miksikään. Joten jos pidetään vain mielipiteet mielipiteinä.
Mutta tuskin sullekkaan voi tulla yllätyksenä, että noita aika-ajotilastoja on turha noin sokeasti tuijottaa? Jos asiat on noin yksinkertaisia, niin samaan hengenvetoon voidaan myös ihmetellä sitä, miksi Ferrari ylipäänsä olisi Räikköstä palkkaamassa, kun Massa on kuitenkin kaksikosta se parempi pisteiden kerääjä.