Tallipaikat 2014

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Niin. Ei Brawn aikanaan mitenkään erityisen Kimi-vastainen persoona ollut lähtöhetkellään. Sitä paitsi Kimin suunnitelma Ferrarilla oli ollut alustavana jo vuotta aiemmin eli kaudella 2005 ja Brawnin omat suunnitelmat lähteä alkoivat tuolloin tai vielä noin vuotta aiemmin eli 2004. Tuohon aikaan Brawnilla oli myös omat haasteet alkamassa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ai tämä kun Chilton kiilaa suoralla Maldonadon seinään?
Kiilaa suoralla? Noh voi sen kai noinkin nähdä, omasta mielestäni Chiltonin on pakko vetää ulommaksi tulevan mutkan takia.
Toki tässä nyt on molemmissa syynsä (eikai Pastor oikeasti olettanut tuolla matkalla vielä ehtivänsä ulkokautta ohi?) ja toisaalta Chilton avaa jo ovea mutta vetää sen kiinni.

Noh Austinissa kaveri törmäsi Sutiliin ja tosiaan tuo Span poukkoilu tulikin jo tuossa käsiteltyä aiemmin.
Lisäksi yritti aika hanakasti Bottaksen kylkeen vetää Suzukassa niin onhan tuovähän kaistapää luonteeltaan....
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Kiilaa suoralla? Noh voi sen kai noinkin nähdä, omasta mielestäni Chiltonin on pakko vetää ulommaksi tulevan mutkan takia.
Toki tässä nyt on molemmissa syynsä (eikai Pastor oikeasti olettanut tuolla matkalla vielä ehtivänsä ulkokautta ohi?) ja toisaalta Chilton avaa jo ovea mutta vetää sen kiinni.
Maldonadon tarkoitus oli paskoa Chiltonin entry siihen mutkaan viemällä optimilinja pois. Sitä kutsutaan kilpa-ajoksi :wink:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Kieltämättä se Suzukan syöksyminen oli erikoinen tilanne toteuttaa niillä sijoilla, mutta yleisesti ottaen mitään todella vakavia tai isoja kolareita ei Maldonadolla nyt ole sattunut.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9345
Monacon tilanne sai alkunsa siitä, että Chilton oikaisi rantashikaanin. Sen jälkeen hidastaa sen verran vauhtia, ettei saa hyötyä. Maldonado lähtee käyttämään sitä hyväkseen, mutta Chilton ei suostu luopumaan sijoituksestaan. Periaattessa samanlainen tilanne, mitä Grosjeanille tapahtui vuonna 2009 GP2:ssa.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Samaa mieltä, Kimin kannalta katastrofi. Brawn haluaa selkeän ykkösnyrkin ja se ei missään nimessä ole Kimi. Olisiko Schumi-ajoista jäänyt jotain hampaankoloon. Viimeksi kun Kimi tuli talliin Brawn ilmoitti heti että lähtee pois.

Brawn on riski, tyyliin "juhanitamminen" -kohuskandaali tai maailmanmestaruus.
Brawn kylläkin vakuuttui Kimistä kauden 2003 aikana ja oli yksi niistä jotka halusivat Kimin talliin. En siis usko tähän spekulaatioon. Brawn voi ehkä ajaa ykköskuskipolitiikkaa, tai sitten ei. Tekikö niin Mersulla viime aikoina? Eipä ole näkynyt. Ja jos tekisi niin Ferrarilla, niin ei ole selvää kenen eduksi, vai onko? Luulen että ei edes ole menossa Ferrarille, ja jos onkin, ei vaikuta kuskiasetelmiin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Hmm... eli päästään taas maksukuski määritelmään... ?
Ei päästä. Maksukuskit ovat jo pitkät ajat ajaneet sponsoriensa rahoilla, ei omillaan. Omilla rikkauksillaan ajavien päivät ovat olleet ohi jo kauan sitten.
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Eihän siellä ole kuin kaksi perheensä rahoilla ajavaa...
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Mun käsityksen mukaan ainakin Chilton ajaa isänsä tukemana ja eikös VDG:llä ole myös rikas perhetausta? Hämärästi muistan lukeneeni, että myös Picillä olisi rikas perhe.

edit: pienellä tutkimisella löysin, että Picin faija on Mersun kuorma-autojen päämaahantuoja, ja ilmeisesti aika vaikutusvaltaisesta kaverista on kyse.
 
Viimeksi muokattu:

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Mut jos tuo sponsoreita ja samalla maksetaan, niin miten se määritellään?
Molemmat ensi kauden Williams-kuskit on maksukuskeja. Ei siitä saa edes mitään keskustelua aikaiseksi. Jos sponssit on sitä sorttia, että tarrat ilmaantuu kuskin mukana talliin ja lähtee kuskin mukana pois, niin aika selkeä merkki se on siitä että kuskin suunnalta on rahaa talliin tullut.

Se on nykypäivää että tallit ulkoistaa sponssien hankintaa kuskeille ja näiden managereille. Nykypäivänä ei ole sellaista löysää rahaa mitä talleille lapioitaisiin vastikkeetta ja sponssit sitoutuu ilmeisesti herkemmin kuskeihin kuin talleihin. Tallien talousvaikeuksiin muuten saattaisi auttaa, jos molemmat autot saisi brändätä erikseen. Helpottaisi kuskien omien sponssien etsintää ja käyttöä huomattavasti, kun ei tarvisisi sommitella molempien kuskien ja tallin sponsseja yhteen autoon.

Ei tuo maksukuskin status vaikuta ainakaan minun näkemykseen kuskista mitenkään. Ajotaidot on se asia mikä minua kiinnostaa, eikä siihen vaikuta onko takana rahaa 0 € vai 35M €. Tietty se vähän kulmakarvoja nostattaa, jos rahaa on takana paljon eikä ajotaitoja lainkaan, mutta ei nykypäivänä ihan täysiä lapasia F1:stä pääse ajamaan edes sponssien turvin. Perjantaiharjoituksiin asti on kyllä melkoisia tunareita päässyt, mutta ei tallit niitä kisoihin ole ottaneet vaikka rahatukku yhdestä kisasta olisi joissain tapauksissa saattanut olla isokin.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Hülkenberg on huhujen mukaan palaamassa Force Indialle, kuulemma jo sopimuskin tehty. Samaan aikaan Maldonado on puhunut Sauber-sopimuksen olevan hyvällä kurssilla, joskaan se ei tarkoita, että hän haluaisi sinne ensi tilassa. Lotuksen ja Geniin pääpomo Lopez sanoi joskus, että heillä on Hulkin ja Maldon ohella kaksi muuta vaihtoehtoa, joita hän "ei halua vielä paljastaa". Itse olen veikkaillut niiden kahden olevan Van der Garde ja Chilton tai joitain nevareita GP2:sta...
 
Ylös