Mut jos tuo sponsoreita ja samalla maksetaan, niin miten se määritellään?
Molemmat ensi kauden Williams-kuskit on maksukuskeja. Ei siitä saa edes mitään keskustelua aikaiseksi. Jos sponssit on sitä sorttia, että tarrat ilmaantuu kuskin mukana talliin ja lähtee kuskin mukana pois, niin aika selkeä merkki se on siitä että kuskin suunnalta on rahaa talliin tullut.
Se on nykypäivää että tallit ulkoistaa sponssien hankintaa kuskeille ja näiden managereille. Nykypäivänä ei ole sellaista löysää rahaa mitä talleille lapioitaisiin vastikkeetta ja sponssit sitoutuu ilmeisesti herkemmin kuskeihin kuin talleihin. Tallien talousvaikeuksiin muuten saattaisi auttaa, jos molemmat autot saisi brändätä erikseen. Helpottaisi kuskien omien sponssien etsintää ja käyttöä huomattavasti, kun ei tarvisisi sommitella molempien kuskien ja tallin sponsseja yhteen autoon.
Ei tuo maksukuskin status vaikuta ainakaan minun näkemykseen kuskista mitenkään. Ajotaidot on se asia mikä minua kiinnostaa, eikä siihen vaikuta onko takana rahaa 0 € vai 35M €. Tietty se vähän kulmakarvoja nostattaa, jos rahaa on takana paljon eikä ajotaitoja lainkaan, mutta ei nykypäivänä ihan täysiä lapasia F1:stä pääse ajamaan edes sponssien turvin. Perjantaiharjoituksiin asti on kyllä melkoisia tunareita päässyt, mutta ei tallit niitä kisoihin ole ottaneet vaikka rahatukku yhdestä kisasta olisi joissain tapauksissa saattanut olla isokin.