Formula 1 - 2013 - Saksa- Osakilpailu

FinnishTifoso

Well-known member
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
335
Sijainti
Finland
Aika perussuoritus Alonsolta. Neljäs sija pitää vielä kohtuullisissa asemissa mestaruutta ajatellen, mutta Vettel näyttää tällä hetkellä (TAAS) vähän liian ylivoimaiselta. Massan pitää saada kyllä pakka jotenkin taas kasaan, jotta pystyy edes jollain tapaa auttamaan Alonsoa. Samalla tavalla kuin Grosjaen auttoi tänään Kimiä. Parempaan tuskin olisi Alonso tänään pystynyt, joten pitää olla tyytyväinen. Ensi kisassa sitten vähintäänkin Kimin edelle ja taistelemaan Vettelin kanssa voitosta.
 

FinnishTifoso

Well-known member
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
335
Sijainti
Finland
Thanx.

Tosin Mikko_A näyttää lukeneen jutusta asioita, joita siihen ei ole kirjoitettu (tai sitten se on maksullisella puolella joka ei minulle näy). Minusta tuo juttu pikemminkin heittää epäilyksen sille, että Kimi menisi Red Bullille:
Ihan hyvin kirjoitettu artikkeli. Samaa mieltä itsekkin. :ahem:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kertokaa mulle joku mistä tulee tuon kolumnin otsikko "Kimi on ikuinen kakkonen".
Vai pitääkö se kysyä tolta sälliltä itseltään
Eihän sitä tiedä kuin mies itse mitä sillä mahtoi tarkoittaa. Voisi tarkoittaa neljää kakkossijaa tällä kaudella yhdistettynä mahdolliseen kakkospaikkaan Red Bullilla ensi kaudella jos sinne menee. Ainakin numeron puolesta mutta luultavasti asemankin puolesta. Tallin kasvatin ja nelinkertaisen maailmanmestarin rinnalla kun ei oikein ykköskuskin paikka ole tarjolla. Tai edes tasavertainen kohtelu.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Tallin kasvatin ja nelinkertaisen maailmanmestarin rinnalla kun ei oikein ykköskuskin paikka ole tarjolla. Tai edes tasavertainen kohtelu.
No tuskin on mitään ongelmaa, ei Webberkään mitenkään surkeassa asemassa ole RB:llä ollut.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
No tuskin on mitään ongelmaa, ei Webberkään mitenkään surkeassa asemassa ole RB:llä ollut.
Eikä visiin myöskään Barrichello tai Massa Ferrarilla, Coulhard ja kumppanit McLarenilla jne..? Kaikilla unelma asema ja viiden tähden kohtelu tallikaveriinsa nähden. :rolleyes:
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Eikä visiin myöskään Barrichello tai Massa Ferrarilla, Coulhard ja kumppanit McLarenilla jne..? Kaikilla unelma asema ja viiden tähden kohtelu tallikaveriinsa nähden. :rolleyes:
Ai luulet tosiaan että Kimi omassa asemassaan allekirjoittaisi kakkoskuskin sopimuksen :D

Eli kyllä tasavertainen kohtelu tai kakkoskuskin asema kerrotaan jo sopimuksessa ja Vettelin asemassa vaihtoehto on joko hyväksyä Kimi tallikaveriksi tai haluta joku selvä kakkoskuski - tilanne vain taitaa olla se että Vettelin mielipidettä asiasta ei edes kysytä, ehkäpä alustavan Ferrari sopimuksen takia....
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Eli kyllä tasavertainen kohtelu tai kakkoskuskin asema kerrotaan jo sopimuksessa ja Vettelin asemassa vaihtoehto on joko hyväksyä Kimi tallikaveriksi tai haluta joku selvä kakkoskuski - tilanne vain taitaa olla se että Vettelin mielipidettä asiasta ei edes kysytä, ehkäpä alustavan Ferrari sopimuksen takia....
Lehdistöllehän Vettel on julkisesti oman mielipiteensä jo kertonutkin Räikkösestä mahdollisena tallikaverina.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Lehdistöllehän Vettel on julkisesti oman mielipiteensä jo kertonutkin Räikkösestä mahdollisena tallikaverina.
Onhan Vettelin mielipide aivan selvä, jompikumpi ToroRossun junioreista tallikaveriksi. Eli jos Räikkönen tulee tapahtuu Vettelin tahdosta riippumatta......
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Oliko Barrichello joka vakuutteli sopimuksen tarjoavan tasapuolista kohtelua Ferrarilla, mutta oliko näin?
Oli muistaakseni 1b kuski. Tarkoittaa, että saa tallikaverin mieltymysten mukaan rakennetun auton vanhemmilla päivitysosilla, ja joutuu väistämään ollessaan hitaampi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Oli muistaakseni 1b kuski. Tarkoittaa, että saa tallikaverin mieltymysten mukaan rakennetun auton vanhemmilla päivitysosilla, ja joutuu väistämään ollessaan hitaampi.
Minä kyllä myös muistelisin, että Barrichello kertoi, ettei sitä asemaa sopimuspapereissa mitenkään ilmaistu, mutta käytäntö oli toinen.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Minä kyllä myös muistelisin, että Barrichello kertoi, ettei sitä asemaa sopimuspapereissa mitenkään ilmaistu, mutta käytäntö oli toinen.
Kertoi, että sopimuksessa ei lue kakkoskuskista, mutta lukee että pitää totella tiimin ohjeita.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Oliko Barrichello joka vakuutteli sopimuksen tarjoavan tasapuolista kohtelua Ferrarilla, mutta oliko näin?
Barrichello nyt on aivan eri statuksen omaava kuski kuin Räikkönen ja muutenkin tuo on jo mennyttä aikaa. Ei nykyään missään tallissa ole ketään suosittu kauden alkupuolella. Kauden alku katsotaan ja sitten aletaan tukemaan toista kuskia enemmän tilanteen mukaan ja nuo ovat olleet viimeaikoina varsin selviä tapauksia. Jos jotain uutta osaa tulee vain yksi kappale, niin pakkohan se on toiselle kuskille antaa käyttöön ja silloin katsotaan kuskin menestys historiasta. Ei Vetteliä suosittu tänä vuonnakaan Malesiassa vaikka on kolminkeratainen maailmanmestari.
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
Eikös toimittajan pitäisi uskaltaa haastatella jotain muutakin kuin niitä neljää luottomiestään?
Haluaisitko ihan oikeasti kuulla Timpan haastattelevan useampia henkilöitä. :eek!:

-edit- Tämäkään ei liity kisaan.

Kun Massa oli menossa Ferrarille, niin tämä (Massa, ei Ferrari) vakuutti, että sopimuksessa ei lue mitään kakkoskuskin asemasta. Barrichello vastasi tähän, että ei lukenut hänelläkään.

Jotakin tämän suuntaista muistelisin.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Viimeiset 11 kierrosta kun Kimi tullut juuri varikolta (suluissa k-ajat):

50 Vet, Gro +1,598, Räi +3,993 (V 34,841 - R 49,979 - G 35,154)
51 Vet, Gro +1,819, Räi +3,448 (V 34,728 - R 34,183 - G 34,949)
52 Vet, Gro +2,040, Räi +3,120 (V 34,865 - R 34,537 - G 35,086)
53 Vet, Gro +2,103, Räi +3,056 (V 35,263 - R 35,199 - G 35,326)
54 Vet, Gro +1,999, Räi +2,760 (V 35,409 - R 35,113 - G 35,305)
55 Vet, Räi +2,573, Gro +3,175 (V 34,539 - R 34,352 - G 35,715)
56 Vet, Räi +2,137, Gro +3,706 (V 34,422 - R 33,986 - G 34,953)
57 Vet, Räi +1,603, Gro +3,981 (V 34,301 - R 33,767 - G 34,576)
58 Vet, Räi +1,265, Gro +4,524 (V 34,168 - R 33,830 - G 34,711)
59 Vet, Räi +1,077, Gro +5,130 (V 34,164 - R 33,976 - G 34,770)
60 Vet, Räi +1,008, Gro +5,830 (V 34,226 - R 34,157 - G 34,926)

2 kierrosta aiemmin (Eron kavennuttua alle sekuntiin ja downforcen häiriintyessä) kun olisi Lotuksella tehty paikanvaihdot, olisi voinut tulla hyvä voittotaistelu. Tiimissä silti vaan höpötellään Mersun taakse juuttumista ratkaisevana, vaikka nyt pidäteltiin Kimiä (pehmeillä renkailla) turhaan 10 kilometriä.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Viimeiset 11 kierrosta kun Kimi tullut juuri varikolta (suluissa k-ajat):

50 Vet, Gro +1,598, Räi +3,993 (V 34,841 - R 49,979 - G 35,154)
51 Vet, Gro +1,819, Räi +3,448 (V 34,728 - R 34,183 - G 34,949)
52 Vet, Gro +2,040, Räi +3,120 (V 34,865 - R 34,537 - G 35,086)
53 Vet, Gro +2,103, Räi +3,056 (V 35,263 - R 35,199 - G 35,326)
54 Vet, Gro +1,999, Räi +2,760 (V 35,409 - R 35,113 - G 35,305)
55 Vet, Räi +2,573, Gro +3,175 (V 34,539 - R 34,352 - G 35,715)
56 Vet, Räi +2,137, Gro +3,706 (V 34,422 - R 33,986 - G 34,953)
57 Vet, Räi +1,603, Gro +3,981 (V 34,301 - R 33,767 - G 34,576)
58 Vet, Räi +1,265, Gro +4,524 (V 34,168 - R 33,830 - G 34,711)
59 Vet, Räi +1,077, Gro +5,130 (V 34,164 - R 33,976 - G 34,770)
60 Vet, Räi +1,008, Gro +5,830 (V 34,226 - R 34,157 - G 34,926)

2 kierrosta aiemmin (Eron kavennuttua alle sekuntiin ja downforcen häiriintyessä) kun olisi Lotuksella tehty paikanvaihdot, olisi voinut tulla hyvä voittotaistelu. Tiimissä silti vaan höpötellään Mersun taakse juuttumista ratkaisevana, vaikka nyt pidäteltiin Kimiä (pehmeillä renkailla) turhaan 10 kilometriä.
Mersujen taakse juuttumisella ei olut kyllä lopulta mitään merkistystä, kun turva-auto keräsi kaikki kasaan. Ihme horinaa Lotukselta, Vettel kuitenki oli jo edellä siinä kohtaa. Käskyn olisi pitänyt tulla Grosjeanille heti Kimin vikan varkkokäynnin jälkeen, kun ero oli heti alle 2s jolloin jo edessä olevasta on haittaa ja renkaiden tuoma etu kokoajan heikkenee. Tän uutisen mukaan käsky tuli kierroksella 52, mutta Grosjean ei mukamas ymmärtänyt.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/07/1778547/grosjeania-kaskettiin-kolme-kertaa-raikkosesta

52. kierroksella Grosjeanille ilmoitettiin tiimiradiossa:

- Kimi takanasi pehmeillä renkailla tulee erittäin nopeasti. Älä pidättele häntä.

- En ymmärrä mitään, Grosjean vastasi.

- Okei Romain. Kimi takanasi on pehmeillä renkailla ja hän on erittäin nopea. Älä pidättele häntä, Lotus toisti määräyksen.

Grosjean ei edelleenkään päästänyt Räikköstä edelleen.

55. kierroksella sama käsky kuultiin kolmatta kertaa:

- Kimi takanasi on pehmeillä renkailla. Älä pidättele häntä.

Sen jälkeen Grosjean kysyi talliltaan vielä vahvistuksen sille, onko Kimi häntä nopeampi?

- Kyllä, vahvistan, kyllä, varikolta vastattiin.

Tämän jälkeen Grosjean päästi Räikkösen edelleen.
 
Viimeksi muokattu:

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Ihmeellistä amatööritoimintaa, kun Lotus olisi voinut vain todeta "Let Kimi pass" niin varmasti olisi mennyt perille eikä kenelläkään olisi ollut mitään valittamista aiheesta. Turhauttavaa.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Sen jälkeen Grosjean kysyi talliltaan vielä vahvistuksen sille, onko Kimi häntä nopeampi?
-joo semmosen sekunnin per kierros.. Sillä välin ku esitit tyhmää, hukkasit Kimiltä 2-4 sekuntia.
 
Ylös