Grosjeanin ohitus Massasta oli hieno ja sääntöjen mukainen mielestäni: Ei näyttäny että koko auto auto olis radan ulkopuolella.
Hei puusilmät, miten vitussa voitte väittää, että auto ei ollut radan ulkopuolella, kun tuossa aiemmin on kuva mistä sokea apinakin näkee, että auto on aivan selkeästi kokoaan radan ulkopuolella.Radalla se oli minunkii mielestä kokoajan mut ilmeisesti tuomariston kans on meil eri käsitys tällä kertaa missä rata menee...
Voisi joo, mutta rajat on siinä mihin ne on sovittu ja vedetty ja niiden mukaan pitää ajaa. Romain ei näin tehnyt ja rankku tuli ihan asiasta ja oli ansaittu. Ei siinä mitään epäselvää ole.Rajan voisi muuttaa alkavaksi tuosta kanttarin ulkoreunasta mielummin.
Jälleen hyvä esimerkki lajin fiksuista päättäjistä.Mutta kun säännöissä lukee, että kanttarit eivät ole osa rataa, niin sitten sen mukaan ajetaan. Se on aivan sama mitä sovitaan, mutta kun on säännöt, niin sitten niiden mukaan mennään, tai hommassa ei ole mitään järkeä.
Ohittiko Hamilton jonkun? Lap chartista kun katselee, niin edestä mentiin vain varikolle.Hieno viikonloppu Hamiltonilta. On se melkoinen rattimies. Hieno kierros aika-ajoissa, ja kisassa oli tarpeeksi aggressiivinen ohituksissa jotta sai taktiikkansa toimimaan.
Button ainakin ja tais myös olla ainoa.Ohittiko Hamilton jonkun? Lap chartista kun katselee, niin edestä mentiin vain varikolle.
Ohittihan se kerran Buttonin ja Webberin kahdesti.Ohittiko Hamilton jonkun? Lap chartista kun katselee, niin edestä mentiin vain varikolle.
Buttonin ainakin jäi ekalta varikkokäynniltä sen taakse. Vettel ei sitten ihan heti kyennytkään ohittamaan.Ohittiko Hamilton jonkun? Lap chartista kun katselee, niin edestä mentiin vain varikolle.
Ei olekaan mitään epäselvää, mutta ei tuossa ole mitään järkeäkään että kanttarit eivät muka kuulu rataan vaikka niiden yli ajellaan surutta melkein jokaisessa mutkassa.Voisi joo, mutta rajat on siinä mihin ne on sovittu ja vedetty ja niiden mukaan pitää ajaa. Romain ei näin tehnyt ja rankku tuli ihan asiasta ja oli ansaittu. Ei siinä mitään epäselvää ole.
Tolla sun logiikalla ne rajat voisi sitte samalla vetästä vaikka sinne rengasvalleihin ja sitten voitaiskin ajella oikein kunnon leveillä linjoilla mutkat...
No noin se on ollut "aina". Radan rajat määrittää valkoinen viiva ja kanttarit ovat niiden ulkopuolella. Ennen vanhaan kanttarit olivat paljon jyrkempiä, eikä niiden yli paljon ajeltu, mutta niitä on turvallisuussyistä madallettu. Jolloin tietysti kuskit hyödyntävät sen. Mutta toisen puolen renkaat olisi syytä pitää radan puolella (toinen puoli saa sallitusti olla yli).Jälleen hyvä esimerkki lajin fiksuista päättäjistä.
Miten on muka mahdollista että kanttarit eivät ole osa rataa, kuskithan ajavat niiden yli jokaisella radalla.
Joillain radoilla voisi shikaaneja ajaa suoraan, jos kanttaritkin olisi osa rataa tuossa mielessä.Ei olekaan mitään epäselvää, mutta ei tuossa ole mitään järkeäkään että kanttarit eivät muka kuulu rataan vaikka niiden yli ajellaan surutta melkein jokaisessa mutkassa.
Et oikeasti ole noin tyhmä?Joillain radoilla voisi shikaaneja ajaa suoraan, jos kanttaritkin olisi osa rataa tuossa mielessä.
Kaikilla radoilla ei edes ole kanttarin ulko- tai sisäpuolella valkoista viivaa ja esimerkiksi Austinissa ja Intiassa on auton levyisiä kanttareita, jolloin mutkia pystyisi selvästi oikomaan. Eikä ratojen kanttareita voi tehdä pelkästään F1:sten ehdoilla, kun niillä ajaa muitakin sarjoja eri säännöillä. Ja voistiko perustella tyhmyyttäni enemmän?No en nyt sitä tarkoita, vaan sitä että kanttarin nurmikon puoleinen valkoinen viiva olisi alue johon rata päättyy, eli Romainilla olisi ollut tässä tapauksessa vain oikean puolen renkaat ulkona.
No vittu sen rajan voi vetää vaikka siihen mihin se kanttari loppuu, oli valkoista viivaa tai ei. Austinin ja Intian radoille olisi varmaan voitu rakentaa ne normaalin kokoiset kanttarit muiden ratojen malliin eikä alkaa kikkailemaan ja leikkimään erinlaista.Kaikilla radoilla ei edes ole kanttarin ulko- tai sisäpuolella valkoista viivaa ja esimerkiksi Austinissa ja Intiassa on auton levyisiä kanttareita, jolloin mutkia pystyisi selvästi oikomaan. Eikä ratojen kanttareita voi tehdä pelkästään F1:sten ehdoilla, kun niillä ajaa muitakin sarjoja eri säännöillä. Ja voistiko perustella tyhmyyttäni enemmän?
Sitä kutsutaan kehitykseksi. Esimerkiksi moottoripyörille ne leveämmät ovat paljon turvallisempia.No vittu sen rajan voi vetää vaikka siihen mihin se kanttari loppuu, oli valkoista viivaa tai ei. Austinin ja Intian radoille olisi varmaan voitu rakentaa ne normaalin kokoiset kanttarit muiden ratojen malliin eikä alkaa kikkailemaan ja leikkimään erinlaista.
Mikä ihmeen rangaistus tuo nyt on taas olevinaan? Mekaanikotko sitä DRS:ää aukoivat Alonson puolesta?Noup, sakkoja vain: Jon Noble @NobleF1 2 min
Ferrari fined 15,000 Euro for Fernando Alonso's illegal DRS use in Hungarian Grand Prix. Full story soon
Alonso ei voinut olla tietoinen ongelmasta. Hän teki niinkuin normaalisti kisassa tekee, eli uskoo piippausta, joka kertoo DRS:n olevan käytössä. Piippaus tuli myös silloin, kun ero oli yli sekunnin. Kisassa DRS:n ei pitäisi olla käytössä, jos ero on yli sekunnin, mutta tallin virheen takia se oli.Mikä ihmeen rangaistus tuo nyt on taas olevinaan? Mekaanikotko sitä DRS:ää aukoivat Alonson puolesta?
Ma luulen, ettei alonsolle splittejä ohjaamoon tule, mutta jos drs alueella syttyy valo (tai mitä mitä ilmoitus tapaa sitten käyttävätkään), että drs on käytössä, niin kuka tahansa kuljettaja siipensä avaa.Mikä ihmeen rangaistus tuo nyt on taas olevinaan? Mekaanikotko sitä DRS:ää aukoivat Alonson puolesta?