Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 7. kisa, Forssa II

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
11 ihan ookoo, nyt vaan tuli suma elokuulle. Ei autot olis tasaisia vaikka ajettais omilla autoilla. Valitettavasti oma ajotaito ratkaisee edelleen paljon vai miten esim. Haikki saa kaikista autoista niin paljon irti.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
cmoney ei kertonut oman ajonsa jälkeen että siitä laukee muuten vauhtipyörä 5min ajon jälkeen! :frank:
Juu aattelin haista vattu ja jää radalle hehee :)

Tämän arvontasetin heitin vaan ilmoille kun en voi sille mitään että yritän voittaa kisat kaikin sallituin keinoin, ja jos kisa-auton näkee jo valmiiksi niin luohan se pientä taktiikka myös itse aika-ajoon. Esim Haikki tiesi saavansa aika-ajoon parhaan auton ja kevyenä ja hyvänä kuskina tiesi varmaan myös että paalu on lähes 107% varma. Joten jos a-finaalin paalumiehelle ois merkattu 15sek huonompi auto niin kyllä siinä vois pienet lipsaukset tulla radalla, tähän vaan viittasin, tuskin edes puolet sitä miettii mutta en voi omalle tahdonvoimalle mitään kun kisapäivä koittaa ja voittaa pitäisi =)
Joo kyllä itsekin jo pitäisin mukavampana arpoa ne juuri ennen kisalähtöä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Heh, vaikka hallituksessa ollaan molemmat niin, sanon suoraan: Juuri nämä mahdollistavat enemmän muillekin, sarjassa kun on 1 reilusti muita kevyempi kärkikuski joka latistaisi sitten entistä varmemmin kärkitaistelua. Ja samahan pätee siis kaikista sijoista ajettaessa näkyvimmän kärjen takanakin.
Onnella on taipumus hieman tasoittua pitkässä juoksussa, joten oikeasti tuo vastaa suunnilleen sitä, että ajetaan täysin tasaisella kalustolla.

Mikäli taas kevein nopea kuski saa jatkuvasti heikomman auton, silloin tasoitusta oikeasti tapahtuu. Ei silloin kun sarjan muutenkin liki painavin kuski saa joka toiseen ajosessioon hitaan kiesin alleen.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
Loppujenlopuksi kaikki tykkää vaan ajaa

11 ihan ookoo, nyt vaan tuli suma elokuulle. Ei autot olis tasaisia vaikka ajettais omilla autoilla. Valitettavasti oma ajotaito ratkaisee edelleen paljon vai miten esim. Haikki saa kaikista autoista niin paljon irti.
Ne ketkä on raketeilla pelaillu, varmaan tietää että joku 15kg lisä tekee käytännössä täysin kilpailukyvyttömäksi kärkipäähän r120 kisasarjoissa. Toiseksi nopeinkin meistä jää Haikille varmaan ainakin puolisen sekkaa jossain Kokemäellä tai Forssassa. Itse jään noin sekunnin (ja sun kanssa täysi työ nykyään kun olet kehittyny) mutta niin se "pitääkin" mennä 25-30kg erolla.
Forssassa yllätti tasaisuus WoPea vastaan samalla autolla mutta ehkä #7 jo hiukan heikkeni ennen hajoamista. Kisassa sitten WoPe oli 0,45 edellä. Se olisi kenties kaventunu jonnekin 3een kymppään ilman Slug-vääntöäni. Kiloista kiinni varmaan silloin jo.
Monta kuivaa raket-kisaa ja autotuurit likemmäs tasan ni hopeataistelu voi olla tiukkaa (sarjan kannalta helposti vähän laimea juttu). Keskimäärin nelossijalla käy sitten useampi kuski jotka ajavat keskenään sijoja ristiin.

Kokemäellä uskoisin parhaan ja toiseksi parhaan auton eron olleen noin 0,6 sekkaa. Ja kun Haikki jälkimmäisellä voitti Bemarin aika-ajossa 3 kympällä, menee painoineen kuskierot sinne 9 kymppään. Molemmat ajoivat hyvin ja tarkasti ja siitä tuskin paljoa eroa edes oli mahdollista tulla.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
Mikäli taas kevein nopea kuski saa jatkuvasti heikomman auton, silloin tasoitusta oikeasti tapahtuu.
2011 Haikin kisa-autot taisi olla melkolailla usein niitä vähän heikompia. Ajotaitonopeuttaan arvostan korkealle.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mä luulen, että tämän KKWCS-kauden jälkeen finaalissa ovat sekä KKWCS-hallitus että ratajärkkärit per joka rata.
Tuskinpa ratajärkkärit nyt niin nirsoja oikeasti ovat. Tienesteistä heilläkin kysymys, eikä nyt sentään ihan turhasta yleensä valiteta.

Hallituksen yhden jäsenen puolesta voin sanoa, että tässä sarjassa asiat pelaa kuin junan vessa, verrattuna pariin muuhun konklaaviin (ei-karting) jossa olen mukana.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Haikilla muutenkin varmaan jokseenkin vaikea tilanne henkisesti sen suhteen että on kevyin ja vielä osaa ajaa, sitä ei pidä unohtaa. Jos miettii tuohon tilanteeseen jonkun mulkvistin niin vois olla vähän tunnelma pilalla usein, mutta haikilla hyvällä mallilla asenne ja realismi, ja vaikka saa parhaan auton johonkin finaaliin ja voittaa parilla kierroksella niin ei rupee pelleilemään radalla vaan ajaa täysillä ja voittaa thats it. Siitä rispekt!

edit: Ei siis liity kehenkään tuo "joku mulkvist" :D Mielestäni hyvällä tavalla on tässä sarjassa erilaisia persoonia ja kaikkien kanssa tulee aina toimeen joka tilanteessa.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
Haikilla muutenkin varmaan jokseenkin vaikea tilanne henkisesti sen suhteen että on kevyin ja vielä osaa ajaa, sitä ei pidä unohtaa. Jos miettii tuohon tilanteeseen jonkun mulkvistin niin vois olla vähän tunnelma pilalla usein, mutta haikilla hyvällä mallilla asenne ja realismi, ja vaikka saa parhaan auton johonkin finaaliin ja voittaa parilla kierroksella niin ei rupee pelleilemään radalla vaan ajaa täysillä ja voittaa thats it. Siitä rispekt!
Sitä itsekin sanoin, kun kaikki tykkää vaan ajaa kumminkin :) Häntäkin vähän vaivaa se ettei ole ketään samoista lähtökohdista tasaista kilpakaveria, huomaa puheista ja jalat maassa -raporteista.
 

Örfil

Guest
Haikki on vaatimaton ja rehti mies, kelpo kisavoittaja :ahem: Molemmat veljekset on.

Muistan hyvin kun ekan kerran näin ukot Hyvinkään radalla. Horisonttiin katoavaa sorttia ;)
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Autotuuri kuuluu tällaiseen sarjaan, eikä siitä pääse minnekään. Siinä ei arvontasysteemin muutokset paljoa auta. Sitä voisi ehkä kokeilla, että kisa-autot arvottaisiin vasta aika-ajojen jälkeen.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kyse siis ajoryhmistä tässä esiin nostetussa Lahti-casessa, ei autoarvonnasta.
Niin eli kaikki olisi pitänyt laittaa vikaan ajoryhmään ilmeisesti?
Olikos tässä nyt siitä kyse, että mä olin toivonut, että mut ja Racer X voisi laittaa samaan ajoryhmään ja järjestäjä teki toiveeni mukaisesti. Minä olisin mennyt alkuperäisen ajoryhmäarvonnan mukaan vikaan ryhmään, mutta toiveeni takia minut siirrettiin ykkösryhmään. Tästä taisin sitten kirjoittaa ivallisesti jossain omassa raportissani (tai mainita asiasta paikanpäällä) ja joku ymmärsi että ajoryhmät olisi ollut jotenkin jollain kaavalla ennakkoon määritetty tai että joku olisi valinnut kuka ajaa missäkin tjsp.

Jos tämä nyt on vieläkin jäänyt jotakuta vaivaamaan niin selvennetään nyt siis: Tämä oli minun oma pyyntöni ja jos minä siitä kärsin niin se on minun oma syyni eikä kenenkään muun.

Mikäli joku olisi valinnut ajoryhmät tietentahtoen, niin tällöin viimeisessä ajoryhmässä olisi ajanut vain ja ainoastaan tietyn tiimin kuljettajia.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Olikos tässä nyt siitä kyse, että mä olin toivonut, että mut ja Racer X voisi laittaa samaan ajoryhmään ja järjestäjä teki toiveeni mukaisesti. Minä olisin mennyt alkuperäisen ajoryhmäarvonnan mukaan vikaan ryhmään, mutta toiveeni takia minut siirrettiin ykkösryhmään. Tästä taisin sitten kirjoittaa ivallisesti jossain omassa raportissani (tai mainita asiasta paikanpäällä) ja joku ymmärsi että ajoryhmät olisi ollut jotenkin jollain kaavalla ennakkoon määritetty tai että joku olisi valinnut kuka ajaa missäkin tjsp.

Jos tämä nyt on vieläkin jäänyt jotakuta vaivaamaan niin selvennetään nyt siis: Tämä oli minun oma pyyntöni ja jos minä siitä kärsin niin se on minun oma syyni eikä kenenkään muun.

Mikäli joku olisi valinnut ajoryhmät tietentahtoen, niin tällöin viimeisessä ajoryhmässä olisi ajanut vain ja ainoastaan tietyn tiimin kuljettajia.
Ei tuossa ajoryhmä-casessa ole muusta kysymys kuin että ajoryhmät ovat merkinneet lopputulokseen enemmän kuin autoerot.

Ei kukaan mistään "sormeilusta" ole käsittääkseni puhunut. Tuo Lahden radan raju nopeutuminen ajoryhmä ajoryhmältä tuli varmasti melko isona yllätyksenä kaikille.
 

Örfil

Guest
Lahti oli kyllä totaalinen ylläri ja Jakkuesilta rehti veto että pyysi samaan ajoryhmään :ahem:

Eihän sen radan nopeutumista varmaan kukaan etukäteen arvannut.
Erot oli ihan tolkuttomat.

Kysyn edelleen että kannattaako siellä mitään kisoja edes ajaa?
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Rapoa

Aa
Paras auto alle ja jännituksellä matkaan rikkoutuuko scyberin aika- no ei.

Kisa:
kierroksen katselin scyberin menoa, mutta pian wope ja nasty kyllästyi turistijunailuun ja nakkas ohi samassa mutkassa. Oho, viimeinen paikka..
scyberistä pääsin pian ohi ja Nastyn kanssa väännettiin pidempään. Tällä välin wope karkasi 100m päähän ja kaikkeni yritin tavoittaa, mutta ei ero miksikään muuttunut.

Kun olis vaan lähdössä päässyt heti scyberista, niin wopen jättämiseksi kolmoseksi olisi ollut hyvät mahdollisuudet. Kolmossija on loistava tulos ja alkaa pikkuhiljaa pistetilanteessakin sijoitus petraantua.

Strokelle iso plussa Wopea vastaan taistelusta! Scyberille plussa huimasta aa-vauhdista ja viimeinen plussa omalle autotuurille:thumbup:

Kiva nähdä uusia kuskeja ja monella oli jo kovasti kokemustakin, joten lisähaastetta isolle keskijoukolle luvassa. Järjestäjille tsemppiä ja jaksamista auto arvontoihin:D Onnittelut palkintoballisteille!
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Itse ajoin molemmat sessiot #2:lla. Autoista ei ollut etukäteen mitään tietoa, mutta liukkaalta se tuntui. Sain ajella aika-ajot omassa rauhassa, joten mitään vertailukohtaa ei ollut. Olin kuitenkin tuloslistalla lopuksi Forumin porukasta kolmanneksi viimeinen, takana #4:llä ajaneet Sue_me ja öö ruz.

Kisaan mulle arvottiin lupaavalta vaikuttanut #1, mutta siinä oli joku pikkufiba, minkä vuoksi henkilökunta pyysi minua vaihtamaan aika-ajoista tuttuun kakkoseen. Ei voinut mitään, samaan kiesiin taas. Kisan alussa pääsin nelosella ajaneesta Wilzkusta helposti ohi, mutta Sue_me oli jo perässä ahdistelemassa. Väänsimme siinä aikamme ja pääsin kuittaamaankin ainakin ekan yrityksen, mutta Sue oli lopulta liian nopea. Loppukisa menikin yksinajeluksi. Sijoitus maalissa siis sama kuin lähtiessä. Ei se kakkonen tainnut ihan nopeimmasta päästä olla, mutta ei läheskään niin huono kuin nelonen kuitenkaan. Nopein kierros parani aika-ajosta puolisen sekuntia, tiedä sitten miksi.

Plussaa oli B-finaalin alun hauska vääntö sekä WoPen ja 4stroken huikean kisailun seuraaminen. Henkilökunta joutui tekemään paljon hommia, mutta sessiot saatiin kuitenkin vietyä läpi sujuvasti. Heille vielä kiitokset, Forssassa homma toimii aina. Onnittelut vielä Haikille voitosta sekä muille hyvästä ajosta, katsellaan taas Hyvinkäällä!
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1293
Sijainti
Tuusula
A-a #2
Aika-ajo onnistui ihan hyvin, nelosruutu, vain kolme kuskia #6 ajoi edelle.

A-finaali #4
Kisa-autossa oli varsinkin alussa tosi liukas takapää ja ohjauksessa ollut klappi häiritsi pikkasen. No, pito parani varmaan lopussa, joten taakse vilkuilleesta Scyberistä pääsin ohi, muut meni menojaan. Että tämmöstä.
Onnittelut kärkikolmikolle.
Kiitokset järjestäjille.
Kiitokset ja kestämisiä varikkohenkilökunnalle.

http://www.youtube.com/watch?v=bWQEmzLH37E&feature=share&list=UU3kfkdrWup3Up1sjrSvKt3g

Kiitos ja anteeksi.
 
Ylös