MTV3 & MTV3 MAX & MTV3 katsomo F1-kaudella 2014 - Eki ja Salo ulos, Vilander sisään

  • Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Edson

Well-known member
Liittynyt
11.6.2009
Viestit
746
Tänään nähtiin Miiro Koivulan selostusdebyytti, vai muistanko väärin. Harvoin selostaja korvataan kesken lähetyksen.
Parempi kuin Oskari.

Pulkkisen välikommentit tuovat helvetisti lisäarvoa lähetykseen. Not.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Gp2 ja 3 kisojen välissä ilmeisesti tulee joku dokkarinpätkä Mustakarista, siitä "kuinka nousi suomalaisten suosikkiselostajaksi". Voi olla kovaa settiä.
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Ei ruudussa tapahtuviin asioihin tarvitse puuttua. Selostuskopissa voidaan lukea mielummin vaikka merisäätä, tv-kuvan tapahtumathan jokainen näkee omilla silmillään.

T: WebSlave.
Aikamoinen säästö olisi jos ennen viikonloppua nauhoitettaisiin kaikenlaista löpinää ja sitten puskettaisiin sitä selostuksen sijaan. Ei tarvitsisi lähettää ketään paikanpäälle.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9345
Gp2 ja 3 kisojen välissä ilmeisesti tulee joku dokkarinpätkä Mustakarista, siitä "kuinka nousi suomalaisten suosikkiselostajaksi". Voi olla kovaa settiä.
Nuo pistivät Ekin puheissa korvaan:
* Berger ja Alesi Ferrari-kuskit sinä aikana kun JJ oli testikuskina
* JJ sai Onyx-paikan, kun Gachot hölmöili Lontoon liikenteessä
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Maikkarilla sitten debytoi ihan ikioma versio Ari Lahdesta eli Miiro Koivula. Yllättävän hyvin kyllä selosti korvaavaksi selostajaksi. Tosin Koivulan ihmeellinen sanasekoilu Räikkösen ylittäessä tavallisesti ruutulippua oli aika karmeaa kuunneltavaa. Muuten tuo selostus aika-ajoissa oli taas hieman parempaa kuin mitä viime aikoina mitä nyt Saaren Oskarilla taas tuntu olevan tarvetta saada se viimeinen sanansa kommentaattorin suositusten päälle.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Gp2 ja 3 kisojen välissä ilmeisesti tulee joku dokkarinpätkä Mustakarista, siitä "kuinka nousi suomalaisten suosikkiselostajaksi". Voi olla kovaa settiä.
Mitäh?? Voi miksi, miksi missasin?

Bleu sanoi:
Nuo pistivät Ekin puheissa korvaan:
* Berger ja Alesi Ferrari-kuskit sinä aikana kun JJ oli testikuskina
* JJ sai Onyx-paikan, kun Gachot hölmöili Lontoon liikenteessä
MOT.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Tuhannen kilon kasa paskaa tämä Maikkarin selostajapaketti, se on nyt virallista. Vittu että vituttaa tuo helvetin autisti-Oikarinen, joka ei inssitaustastaan huolimatta osaa edes sanoa "downforce" vaan puhuu koko ajan "rataan alaspäin painavasta voimasta" tai mikä helvetti se ilmaisu nyt olikaan. Aivan totaalisen turha janari, kun vielä puhelimen välityksellä sokkona kommentoi kisoja. Vilanderiltakin puuttuu edelleen rentous ja hän tuppaa yhtälailla puhumaan kotisohvien tyhmimmille perunoille unohtaen täysin meidät formuloita asiakseen katsovat ihmiset. Oskarilla sentään on rutiinia hommissa vaikka unohtuukin aina puhumaan puoleksi minuutiksi puuta heinää, kun tarkoitus oli vain sanoa, että Kimi ajoi hitaan kierroksen tai että Bottasin auto näyttää vaikealta. Hävettää melkein sanoa, mutta Oskari on selvästi studion vahvin lenkki juuri nyt.

Oikarinen ja Vilander eivät mitenkään eroa jutuiltaan, joiden toisesta pitäisi päästä eroon välittömästi. Se nyt on selvää jo silläkin perusteella, että kolme miestä yhdessä studiossa on aivan liikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Tuhannen kilon kasa paskaa tämä Maikkarin selostajapaketti, se on nyt virallista. Vittu että vituttaa tuo helvetin autisti-Oikarinen, joka ei inssitaustastaan huolimatta osaa edes sanoa "downforce" vaan puhuu koko ajan "rataan alaspäin painavasta voimasta" tai mikä helvetti se ilmaisu nyt olikaan. Aivan totaalisen turha janari, kun vielä puhelimen välityksellä sokkona kommentoi kisoja. Vilanderiltakin puuttuu edelleen rentous ja hän tuppaa yhtälailla puhumaan kotisohvien tyhmimmille perunoille unohtaen täysin meidät formuloita asiakseen katsovat ihmiset. Oskarilla sentään on rutiinia hommissa vaikka unohtuukin aina puhumaan puoleksi minuutiksi puuta heinää, kun tarkoitus oli vain sanoa, että Kimi ajoi hitaan kierroksen tai että Bottasin auto näyttää vaikealta. Hävettää melkein sanoa, mutta Oskari on selvästi studion vahvin lenkki juuri nyt.

Oikarinen ja Vilander eivät mitenkään eroa jutuiltaan, joiden toisesta pitäisi päästä eroon välittömästi. Se nyt on selvää jo silläkin perusteella, että kolme miestä yhdessä studiossa on aivan liikaa.
Selostus on pakko tehdä sellaiseksi, että tyhmimmätkin ymmärtävät mistä puhutaan, koska ne tyhmimmät, joihin kuuluvat satunnaiset katsojat, muodostavat katsojien enemmistön ja maikkari kuten muutkin televisiokanavat haluavat saada ohjelmilleen mahdollisimman paljon katsojia eikä se onnistu jos selostajat käyttävät sellaista F1-slangia jota satunnaiset katsojat ja tyhmimmät katsojat eivät ymmärrä.

Kotisohvien F1-insinööreinä itseään pitävien on näinollen pakko tyytyä siihen, että selostuksessa käytetään F1-slangin sijasta sellaista kieltä jonka kaikki katsojat ymmärtävät.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Ei tuo kyllä päde muihin lajeihin ollenkaan. Toki voi olla ihan paikallaan selittää termit kerran tunnissa mutta sen jälkeen niitä täytyy voida käyttää normaalisti lopun ajasta. Tämä on kuitenkin vielä monta riman pykälää korkeammalla kuin Maikkarin selostuksen nykytaso, joka on suunnattu lähinnä alzheimer-papoille, joilla ei tieto pysy päässä viittä minuuttiakaan.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Omasta mielestä kyllä Oikarinen on erittäin hyvä lisä lähetyksiin ja tuo paljon lisäarvoa. Tietenkin joutuu vähän yksinkertaistamaan sanomisiaan, että muutkin kuin insinöörin koulutuksen omaavat ymmärtävät, mutta ihan hyvin on tuossa onnistunut menemättä liian paljon rautalangasta vääntämisen puolelle.

Suurin ongelma maikkarin selostuksissa on se, että itse pääselostaja Saari ei tajua lajista/kisan kulusta yhtään mitään. Veikkaukset ja spekuloinnit esim. siitä kuka tulee vielä varikolle tai kuka kamppailee ketäkin vastaan menee järjestään aivan metsään, eikö kaverilla tunnu olevan minkäänlaista kokonaiskuvaa kisasta.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Katsoin eilen Subin kooesteen kisasta.

Ihan hyvät mainokset oli. :thumbup:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Oikku sanoo liikaa välisanoja varsinkin 'tota' ja sitten oli joku muu mitä en muista. Olikohan se 'elikkä'.
Ja Pulkkinenkin on yksi. Joko se on täysi tampio tai sitten ei voi myöntää virhettään ja selostaa loppuun asti omaa totuuttaan denialissa. Lauantain GP2 kisassa ei tajunnut että kärjessä ajanut ensimmäisellä kierroksella stopin tehnyt kuski joutuu vielä pysähtymään, oli vaan mystisesti loikannut sinne Pulkkisen todelliselle kärkipaikalle ja siinä totuudessa pysyttiin loppuun asti, ja vähän harmiteltiin kun joutui lopussa pysähtymään uudelleen 'kun renkaat ei kestäny'. Eikä tajunnu että tuon kaverin alussa vaihdettujen renkailla ajelun pidättelyn ansiosta Checotolle avautui tie voittoon sillä toisella taktiikalla.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Minuutti lähetystä kulunut ja Pulkkinen puhuu jo omiaan. DRS-alue löytyy kuulemma tunnelista.
 

Amerikannorsu

Member
Liittynyt
7.2.2013
Viestit
24
Pulkkinen/Saari implikoivat, että polttoainekulutus voi olla ongelma, koska kaupunkiajossa polttoainekulutus näyttää aina korkeampaa kulutusta! "Näin järjellä ajateltuna"...
Ennen kauden alkuahan oli selvää, että Monaco on juuri se jossa kulutus ei tule ainakaan olemaan mikään ongelma. Melkoista aasinsiltojen vetelyä ja asiantuntijuutta jälleen kerran tältä taisteluparilta.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
On taas tullut sitten levotonta settiä.:eek: Monacossa ei edes aikoinaan edellisen turboaikakauden aikana ollut juurikaan polttoainepulmia. Ennen vanhaan ja vielä viime kaudellakin kilpailuihin Monacossa on saatettu hyvinkin helposti lähteä jopa paljonkin tavallista pienemmällä määrällä polttoainetta eikä mitään ongelmia ole ollut. Lienee mennyt sekaisin syöksyvirtauksen kanssa sillä bensavirtauksestakin jotain juttua Saarella ja Pulkkisella oli ja siinäkin taisi olla jotain pielessä.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9345
Toki Monacossa on tuo kilpailumatkakin lyhyempi. Eli vaikka säästelemättä kulutus olisi 40 l/100 km ja jollain muulla radalla 35 l/100 km, niin polttoaineen riittävyys kisamatkalle olisi Monacossa parempi.

Mutta esimerkiksi vuonna 1988 Detroitin kisassa McLarenit lähtivät matkaan 140 litralla, kun turboautojen maksimi oli 150 litraa. Kyllä kai jonkunlaista säästelyä Sennalla ja Prostilla oli, mutta siitä huolimatta helppo kaksoisvoitto.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Pulkkinen/Saari implikoivat, että polttoainekulutus voi olla ongelma, koska kaupunkiajossa polttoainekulutus näyttää aina korkeampaa kulutusta! "Näin järjellä ajateltuna"...
Eikö se ollut toisin päin? Pulkkinen sanoi, että polttoaineenkulutus ei ole järjen mukaan ongelma, koska ei ole pitkiä suoria. Sanoivat myös, että ei ole ollut koko kaudella ongelma, mistä kauden alussa uumoiltiin.

Pulkkinen vain totesi, että hänen oma autonsa syö kaupunkiajossa enemmän kuin moottoritiellä.
 

Masi-

Well-known member
Liittynyt
26.2.2014
Viestit
153
Eikö se ollut toisin päin? Pulkkinen sanoi, että polttoaineenkulutus ei ole järjen mukaan ongelma, koska ei ole pitkiä suoria. Sanoivat myös, että ei ole ollut koko kaudella ongelma, mistä kauden alussa uumoiltiin.

Pulkkinen vain totesi, että hänen oma autonsa syö kaupunkiajossa enemmän kuin moottoritiellä.
Ja taisivat vielä vähän nauraa hörähtää päälle. :wink:
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Kyllä ne ihan vilpittömästi puhuivat siitä, että auto syö enemmän bensaa kaupunkiajossa. Se oli sellainen jälkiväläys, jonka Pulkkinen sai sen jälkeen, kun ensin olivat Oskun kanssa tulleet siihen tulokseen, että formulat kuluttavat eniten bensaa suorilla.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös