Mahdollisesti kokeilevat Kubicaa, Meekkiä ja Duvalia. Meek ansaitsisi paikan. Citicalla tietysti riskinä on se, ettei romulta säästytä, jos näin mennään.Ketäs siellä on sitten jäljellä Citikalle ja Fordille? Hirvonen, Östberg, Kubica, Meeke?
Toyotan paluu rallin MM-sarjaan olisi ehdottomasti hyvä asia, koska nykyisellään rallin MM-sarjassa ei ole tarpeeksi autonvalmistajia mukana ja kun Citroenkin saattaa jättää rallin MM-sarjan muutaman vuoden sisällä olisi entistäkin tärkeämpi saada Toyota takaisin.Ylen Motorsportissa taas väläyteltiin Toyotan paluuta wrc-tasolle 2015. Ilmeisesti siellä on muutakin tekeillä, kuin GT86 R3. Eihän tuosta haittaakaan olisi.
Ei sillä olekaan, mutta 2015 pitäisi olla. Tarkemmin sanottuna se on käytännössä sama auto kuin tuleva Pöson R5.Korhonen yrittää päästä ensi kaudella ajamaan sitikan etuvetoisella mm-sarjaa ja kaudelle 2015 nelivetoista sitikan R5 (en tiennyt sitikalla olevan sellainenkin).
Jostain Twitterin maailmasta luin taannoin, että neuvottelut Qatarin puoleen olisi käyty ja siellä päässä oltaisiin halukkaita jatkamaan rallitouhuja. Kuskeista ei ollut puhetta.Onkos Malcolmin pajasta kuulunut mitään uutisia? Monte Carlon testit pitäisi olla jo melkein käynnissä jos aikoo tosissaan kilpaa ajaa.
EDIT: Eiköhän se kuitenkin asvaltille ole palkattu.Päättyneellä kaudella Mikko Hirvosen tallikaverina Citroenilla ajanut Dani Sordo siirtyy ensi kaudeksi Hyundaille. Hyundain Espanjan osasto lipsautti uutisen Twitter-tilillään. Sordon sopimus on tarkoitus julkistaa ensi viikolla Frankfurtissa
31-vuotias Sordo ajaa Hyundailla ensi kauden sorarallit. Thierry Neuville ajaa tallin väreissä täyden MM-kalenterin, ja Juho Hänninen ainakin osan soraralleista. Hännisen on vahvistettu ajavan myös helmikuussa Ruotsin rallissa.
YLE
http://www.fia.com/news/world-motor-sport-council-3FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP (2014)
The start order for both gravel and tarmac rallies has been amended as follows, in order to increase the show for fans and reduce the use of tactics:
Day 1: Provisional Championship classification order for P1 and P2 drivers
Day 2: Reverse provisional rally classification order for P1 and P2 drivers
Day 3: Reverse provisional rally classification order for P1 and P2 drivers
Cars having retired and restarting (Rally 2) will be placed the next day after the P1 and P2 drivers group.
In order to allow greater flexibility to contract different drivers, manufacturers will no longer be required to nominate one permanent driver for the season. Instead, manufacturers will be obliged to nominate one driver for a minimum of 10 Championship events.
To bring consistency to events and thereby aid the Promoter, rallies must now follow a fixed format. There will be a ceremonial start on Thursday, with the last stage run on Sunday at approximately 12:00 hrs for European events. The final stage is defined as the Power Stage, the length of which will be set at a minimum of 10 kilometres.
All competitors registered in the Championships – WRC, WRC 2, WRC 3 and Junior WRC - will be obliged to use a colour-coded windscreen sticker to promote and identify the category in which they are competing and scoring points.
It was agreed to rename all classes of eligible cars in order to harmonise the numbering with the other FIA Championships. Therefore, the smaller number will define the most powerful cars (RC1 being World Rally Cars).
Permanent competition numbers will no longer be allocated to P3 drivers competing in the support championships. Drivers wishing to request a permanent number for marketing or promotional purposes will however be able to do so. The restriction on the number of servicing personnel has also been removed and testing during the three weeks preceding an event is now permitted for P3 drivers.
The date for the 2014 Rally d’Italia has changed to 08 June.
Tuleekohan tuo ainakaan Monten kohdalla ikinä toteutumaan? Vai siirtyykö Monte taas ERC:hen?To bring consistency to events and thereby aid the Promoter, rallies must now follow a fixed format. There will be a ceremonial start on Thursday, with the last stage run on Sunday at approximately 12:00 hrs for European events. The final stage is defined as the Power Stage, the length of which will be set at a minimum of 10 kilometres.
Tässä pyritään nyt siihen autuaaksi tekevään tuotteistamiseen ja näkevät keklut yhtenä keinona tommottisen formatisoimisen. Lycka till! Toivottavasti siitä on apua hyvälle lajille. :wink:Tuleekohan tuo ainakaan Monten kohdalla ikinä toteutumaan? Vai siirtyykö Monte taas ERC:hen?
Muutenkin tuo menee lähinnä väärään suuntaan. Rallin päättyminen aina samaan aikaan on tietysti ihan hyvä, mutta pitääkö ne muuten puristaa samaan formaattiin.
Soralla pitäisi Hännisen olla nopeampi. Voittoon Hännisen vauhti WRC autolla ei tule riittämään. Antaa Hännisen kuitenkin yrittää tuloksia. Sordon pitäisi olla taas alfaltilla nopeampi. Hänniselle ei liene kuitenkaan tässä vaiheessa tiedossa kuin tuo Ruotsi, joten Ruotsissa pitää onnistua.Hänninen on varmasti nopeampi kuin Sordo ja väitän että kaikilla alustoilla. Toivottavasti onnistuu ja saa ajaa seuraavalla kaudella koko sarjan.
Todella hieno nähdä Krisse taas ralliauton puikoissa, eikä vain radioäänenä, jonka roolin hoitanut toki mallikkaasti.http://www.mtv.fi/sport/ralli/uutiset.shtml/2013/12/1838516/kristian-sohlberg-palaa-mm-ralliin
Tämänkin projektin rahat olisi Nikara voinut ajaa ja kenties olisi ollut tulevaisuutta. Onnea matkaan kuitenkin.