Ralliuutisia, vol 2

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2601
Ketäs siellä on sitten jäljellä Citikalle ja Fordille? Hirvonen, Östberg, Kubica, Meeke?
 

Xerym

Well-known member
Liittynyt
2.2.2012
Viestit
367
Ketäs siellä on sitten jäljellä Citikalle ja Fordille? Hirvonen, Östberg, Kubica, Meeke?
Mahdollisesti kokeilevat Kubicaa, Meekkiä ja Duvalia. Meek ansaitsisi paikan. Citicalla tietysti riskinä on se, ettei romulta säästytä, jos näin mennään.

Fordille jäänee Hirvonen ja Östberg ja rahalla Novikov.

Hyundai ajattaneekin sitten Hännistä ja Sordoa toisessa autossa.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Ylen Motorsportissa taas väläyteltiin Toyotan paluuta wrc-tasolle 2015. Ilmeisesti siellä on muutakin tekeillä, kuin GT86 R3. Eihän tuosta haittaakaan olisi.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Ylen Motorsportissa taas väläyteltiin Toyotan paluuta wrc-tasolle 2015. Ilmeisesti siellä on muutakin tekeillä, kuin GT86 R3. Eihän tuosta haittaakaan olisi.
Toyotan paluu rallin MM-sarjaan olisi ehdottomasti hyvä asia, koska nykyisellään rallin MM-sarjassa ei ole tarpeeksi autonvalmistajia mukana ja kun Citroenkin saattaa jättää rallin MM-sarjan muutaman vuoden sisällä olisi entistäkin tärkeämpi saada Toyota takaisin.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Paras skenaario olisikin, että Toyota mukaan, Citikka ulos ja Peugeot sisään. Alkaisi olemaan jo ihan ok määrä autoja viivalla. Vielä kun autot vaihtuisi R5:iin, joihin vain laitetaan vähän paremmin hengittävä kuristin.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Korhonen yrittää päästä ensi kaudella ajamaan sitikan etuvetoisella mm-sarjaa ja kaudelle 2015 nelivetoista sitikan R5 (en tiennyt sitikalla olevan sellainenkin).
Ei sillä olekaan, mutta 2015 pitäisi olla. Tarkemmin sanottuna se on käytännössä sama auto kuin tuleva Pöson R5.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11230
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Safarirallissa Stig Blomqvist johti viimeiselle ek:lle lähdettäessä mutta Stigun Afrikan taika piti ja rengasrikon myötä voittajaksi tuli Ian Duncan. Niin paljon oli Gerard Marcy jäljessä että Blomqvist pystyi toiselle sijalle.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Toivottavasti Krissen meno on yhtä räväkkää ja lennokasta kuin ennenkin. Ei kaikkien MM sarjassa ajavien tarvitse olla 16v tai lähteä ajamaan näyttöjä Neste ralliin varmalla ajolla viimeisille jäännöspisteille. Jos Krisse saa treeniä alle niin ei se vauhti välttämättä mihinkään ole kadonnut - tärkeintä on että ajaa kovaa sen mitä ajaa.

Tsemiä myös Nikaralle ja muillekin suomalaisille. Toivottavasti saadaan mahdollisimman monta suomikuskia kv arenoille ensikin vuodeksi.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Onkos Malcolmin pajasta kuulunut mitään uutisia? Monte Carlon testit pitäisi olla jo melkein käynnissä jos aikoo tosissaan kilpaa ajaa.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Onkos Malcolmin pajasta kuulunut mitään uutisia? Monte Carlon testit pitäisi olla jo melkein käynnissä jos aikoo tosissaan kilpaa ajaa.
Jostain Twitterin maailmasta luin taannoin, että neuvottelut Qatarin puoleen olisi käyty ja siellä päässä oltaisiin halukkaita jatkamaan rallitouhuja. Kuskeista ei ollut puhetta.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
Espanjassa oltiin kerrankin aikaansa edellä:

Päättyneellä kaudella Mikko Hirvosen tallikaverina Citroenilla ajanut Dani Sordo siirtyy ensi kaudeksi Hyundaille. Hyundain Espanjan osasto lipsautti uutisen Twitter-tilillään. Sordon sopimus on tarkoitus julkistaa ensi viikolla Frankfurtissa

31-vuotias Sordo ajaa Hyundailla ensi kauden sorarallit. Thierry Neuville ajaa tallin väreissä täyden MM-kalenterin, ja Juho Hänninen ainakin osan soraralleista. Hännisen on vahvistettu ajavan myös helmikuussa Ruotsin rallissa.

YLE
EDIT: Eiköhän se kuitenkin asvaltille ole palkattu.
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Hänninen on varmasti nopeampi kuin Sordo ja väitän että kaikilla alustoilla. Toivottavasti onnistuu ja saa ajaa seuraavalla kaudella koko sarjan.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
The final 2013 meeting of the FIA World Motor Sport Council (WMSC) took place today

Muutoksia (mm. aika-ajo pois)

FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP (2014)

The start order for both gravel and tarmac rallies has been amended as follows, in order to increase the show for fans and reduce the use of tactics:

Day 1: Provisional Championship classification order for P1 and P2 drivers
Day 2: Reverse provisional rally classification order for P1 and P2 drivers
Day 3: Reverse provisional rally classification order for P1 and P2 drivers

Cars having retired and restarting (Rally 2) will be placed the next day after the P1 and P2 drivers group.

In order to allow greater flexibility to contract different drivers, manufacturers will no longer be required to nominate one permanent driver for the season. Instead, manufacturers will be obliged to nominate one driver for a minimum of 10 Championship events.

To bring consistency to events and thereby aid the Promoter, rallies must now follow a fixed format. There will be a ceremonial start on Thursday, with the last stage run on Sunday at approximately 12:00 hrs for European events. The final stage is defined as the Power Stage, the length of which will be set at a minimum of 10 kilometres.

All competitors registered in the Championships – WRC, WRC 2, WRC 3 and Junior WRC - will be obliged to use a colour-coded windscreen sticker to promote and identify the category in which they are competing and scoring points.

It was agreed to rename all classes of eligible cars in order to harmonise the numbering with the other FIA Championships. Therefore, the smaller number will define the most powerful cars (RC1 being World Rally Cars).

Permanent competition numbers will no longer be allocated to P3 drivers competing in the support championships. Drivers wishing to request a permanent number for marketing or promotional purposes will however be able to do so. The restriction on the number of servicing personnel has also been removed and testing during the three weeks preceding an event is now permitted for P3 drivers.

The date for the 2014 Rally d’Italia has changed to 08 June.
http://www.fia.com/news/world-motor-sport-council-3
 

Googol

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
1004
To bring consistency to events and thereby aid the Promoter, rallies must now follow a fixed format. There will be a ceremonial start on Thursday, with the last stage run on Sunday at approximately 12:00 hrs for European events. The final stage is defined as the Power Stage, the length of which will be set at a minimum of 10 kilometres.
Tuleekohan tuo ainakaan Monten kohdalla ikinä toteutumaan? Vai siirtyykö Monte taas ERC:hen?

Muutenkin tuo menee lähinnä väärään suuntaan. Rallin päättyminen aina samaan aikaan on tietysti ihan hyvä, mutta pitääkö ne muuten puristaa samaan formaattiin.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3358
Sijainti
Lahti
Tuleekohan tuo ainakaan Monten kohdalla ikinä toteutumaan? Vai siirtyykö Monte taas ERC:hen?

Muutenkin tuo menee lähinnä väärään suuntaan. Rallin päättyminen aina samaan aikaan on tietysti ihan hyvä, mutta pitääkö ne muuten puristaa samaan formaattiin.
Tässä pyritään nyt siihen autuaaksi tekevään tuotteistamiseen ja näkevät keklut yhtenä keinona tommottisen formatisoimisen. Lycka till! Toivottavasti siitä on apua hyvälle lajille. :wink:
 

Xerym

Well-known member
Liittynyt
2.2.2012
Viestit
367
Hänninen on varmasti nopeampi kuin Sordo ja väitän että kaikilla alustoilla. Toivottavasti onnistuu ja saa ajaa seuraavalla kaudella koko sarjan.
Soralla pitäisi Hännisen olla nopeampi. Voittoon Hännisen vauhti WRC autolla ei tule riittämään. Antaa Hännisen kuitenkin yrittää tuloksia. Sordon pitäisi olla taas alfaltilla nopeampi. Hänniselle ei liene kuitenkaan tässä vaiheessa tiedossa kuin tuo Ruotsi, joten Ruotsissa pitää onnistua.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
911
http://www.mtv.fi/sport/ralli/uutiset.shtml/2013/12/1838516/kristian-sohlberg-palaa-mm-ralliin


Tämänkin projektin rahat olisi Nikara voinut ajaa ja kenties olisi ollut tulevaisuutta. Onnea matkaan kuitenkin.
Todella hieno nähdä Krisse taas ralliauton puikoissa, eikä vain radioäänenä, jonka roolin hoitanut toki mallikkaasti.

En haluaisi ajatella, että tämä on Nikaralta pois. Jarkko on kyllä minustakin tämän hetken kuumin suomalainen, jolla ei kunnon autoa ole. Toivotaan, vaikka että esim. Toyotalla löytys testihommia ainakin nyt aluksi.

Kyllä siellä jotain liikettä on tapahtumassa.

http://www.autocar.co.uk/car-news/wrc/toyota-yaris-world-rally-car-under-construction
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3358
Sijainti
Lahti
Hyvä kun näitä säätöjä ralliurheiluun yritetään tehdä, mutta jotenkin on sellainen kutina, että rallicross MM-arvoineen kaikkineen tulee kenties hyvinkin nopeasti jyräämään rallin yli ja viemään ison osan pois sen saamasta huomioarvosta.
 
Ylös