Ralliuutisia, vol 2

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11230
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Henning Solberg tekee jo tuhannen comebackin, eli WRC-auto Portugaliin pitäisi olla varattuna. Melkoinen vieteriukko tämä Henning, aina tuntuu löytyvän sponsorirahaa, pakko nostaa hattua. Henning voisi olla aika kova nimi managerina, mutta taitaa mielummin ajaa itse :)
Saatetaan nähdä Henningin managerintaidot sitten, kun oma poika Oscar nousee Norjan juniorikisoista yleiseen ja kansainvälisiin kisoihin. Poikapuolensa Pontus Tidemandin uraan ei ole tainnut sekaantua?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Helppohan sitä on kehua kun kellään muulla ei vielä ole ollut R-femmaa viivalla. Eikä oikeastaan Miniä lukuunottamatta edes RRC-tason pirssejä. Vapari S2000 Skodalla ei oikein enää ole ehtinyt noiden vauhtiin.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11230
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Pian pääsee seuraamaan pätkäaikoja Ranskan asfalttisarjan ensimmäisestä osakilpailusta:
Mukana Jukka Korhonen (DS3 R3T) ja Jaro Kinnunen (208 R2). Listalla myös WRC-kalustoa, mm. Quentin Gilbert C4 WRC:llä.
Korhonen muuten voitti luokan (mutta edellä kaksi R2:sta), Kinnunen luokan viides, heti alussa näyttäis olleen jotain ongelmaa joka hieman pudotti sijoitusta.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1291
LIndholm? WTF?? :eek!:
Lindholmilla on paljon testikokemusta ja viimeksi taisi Suzukin WRC:tä testata. Vähän samantapainen haku kuin Sainz oli Volkkarille 2012 ja heti 2013 vuoden alusta näki, että ei siitä ainakaan haittaa ollut. Vanhat kuskit pystyy antamaan arvokkaita vinkkejä täysin uuden wrc:n testaukseen, kun aloitetaan ihan pohjalta. Silti jonkun nopean kuskin Toyota vielä tuohon testipalettiin tarvitsisi, erityisesti soralle.

Edit: onkohan lie oikeasti wrc? Ettei olis R2 tms. tai täysin joku prototyyppi? Mistäköhän pyöristä vetää.. :p
 
Viimeksi muokattu:

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Ilmeisesti nykyään Sebastian on aika kysytty etunimi. :rolleyes: Bastihan on vaatimattomat 53 vuotta vanha, on toi sen puolesta vähän ylläri että jaksaa ja pyydetään mukaan vielä.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
"Isä meidän, joka olet taivaissa.."
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
Kaikki hyvin, aina viimeiseen virkkeeseen saakka:

The Toyota Yaris tested in Italy this week is not intended for WRC competition, nor for homologation. (iRally)

But it is - reportedly - compliant with current WRC regulations. It's the clearest indication yet that Toyota Motorsport is ready to develop an actual contender - if Toyota top management gives the go-ahead.

Toyota withdrew from the WRC at the end of 1999 after winning 4 Driver and 3 Manufacturer titles. Rumours of a possible return have surfaced at regular intervals over the past few years. There was the development of a possible Yaris R1 offering, run as a course car by Isolde Holdereid at WRC Deutschland in 2012. There’s a project to develop a R3 rally car on the GT86 for 2015. There’s a local S2000 version of the Yaris in South Africa. And there were remarks by Toyota President Akio Toyoda on Japanese TV in January saying that the company would like to come back to the WRC.

All these factors have gone to fuel suggestions of an imminent return.

iRally has been assured that the car tested in Italy this week is not intended for competition, nor homologation. Toyota Motorsport says it will not compete in the WRC next year. But significantly, the car is being referred to internally as the TMG Yaris WRC.

There is clearly appetite at the highest level within the giant company to go rallying again, and Toyota Motorsport’s job is to make sure it has enough understanding of the sport and the engineering challenge involved so that it is ready to deliver should Head Office require.

It seems that what is needed is clarity on the future WRC technical regulations and a decent commercial case to return to WRC, and then a decision at main board level...

EDIT:
 
Viimeksi muokattu:

Ayrton-Ana

Well-known member
Liittynyt
5.2.2005
Viestit
912
Rallihistorian salatietoa 15 vuoden takaa

Ei sinänsä ralliuutinen, mutta lueskelin McKleinin uutta Colin-kirjaa ja silmiin osu mielenkiintonen tarina liittyen Thomas Rådströmin loukkaantumiseen 1999 Safarin alla. Virallinen stoori tais mennä niin, että Rådström liukastu hotellin portaissa tai jotain vastaavaa, mutta Rådströmin silloinen kartanlukija Fred Gallagher tuo kirjassa esille tapahtumien todellisen laidan.

Each time I've been to Kenya, a great friend of mine called Jan Thoenes has taken me to the Muthaiga Club for lunch, where we would have a few bottles of wine and maybe the odd Calvados afterwards. In 1999 Jan came to meet me at the Ford team hotel and, as we were about to leave, Thomas, Nicky and Colin turned up. Before I could say anything, Jan had invited them along too and I knew it would end in tears. The Muthaiga Club is a members only club where you can't spend cash, so poor old Jan was signing chitty after chitty as we all had a fair bit of wine before heading to the bar at about 1700, where we had more drinks. In the taxi back to the hotel, there was a fair bit of banter going on and I was giving Colin some stick about Thomas and I blowing him away in Sweden. I was sat in the front seat with Colin behind and he reached forward to give me a huge bear-hug, which cracked three of my ribs. When we got back to the hotel I went straight to my room to try and sleep things off, unaware of the chaos going on downstairs.

I was woken when the team doctor phoned. He said: "We've got a problem... Thomas has broken his leg!"

As Thomas was weaving his way to reception to get his key to go to bed, McRae decided he would rugby tackle him. Colin gave him a full rugby tackle and Thomas went down on a marble floor and that was that: his leg was hanging at 90 degrees.

We all convened in Colin's bedroom, shitting ourselves that we would lose our jobs. We hushed the story up to an extent and agreed that we should say that Thomas had slipped on some paint. Malcolm Wilson came on the phone to me at about two in the morning and told me Petter Solberg was flying out to take Thomas' place and that I was going to co-drive for him. We did do a fantastic job and the fact that Colin won and that Petter and I were fifth made a massive difference for Malcolm. But it wasn't until 2009 that I told him the whole story of what happened to Thomas in Kenya.
Tähän liittyen tuli mieleen yhteensattumana, että myös Fordille ajanut Bruno Thiry loukkaantu vuotta aiemmin kanssa Safarin alla ja Vatanen tuli tuuraamaan pari kisaa. Sitä en sitten tiedä liittykö siihenkin rugbytaklauksia, mutta ainakin virallinen selitys tapahtumalle aikanaan oli vähintään yhtä eksoottinen.

Graham Robson:
Thiry broke his ribs in a bizarre practice accident when he was actually travelling in the rear of another training car!
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
Huonoja uutisia sarjan muille harrastelijoille:

Volkswagen is set to launch its 2015 Polo R WRC before the end of this season in an effort to maintain its World Rally Championship dominance into next year.

The German team's 2015 car will not be homologated until the start of next season, but the Polo - which is expected to include improved significant tweaks including revised aero and a paddle gearshift system - is set to run on two national-level European events before the end of the season.

Competing on national rallies is a way for teams to carry out more development running in the car without using time out of the 42-day testing allocation.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113013
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ai, onkos nää ratin takaa läpsyteltävät vaihteistot taas jossain vaiheessa sallittu? Muistelisin että edellisen suuren mulkkauksen yhteydessä rattivaihteet bannattiin ja vaihteita piti hämmentää lattiasta nousevalla kepillä.... :confused:
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Ai, onkos nää ratin takaa läpsyteltävät vaihteistot taas jossain vaiheessa sallittu? Muistelisin että edellisen suuren mulkkauksen yhteydessä rattivaihteet bannattiin ja vaihteita piti hämmentää lattiasta nousevalla kepillä.... :confused:
Joo mutta samalla muistaakseni sovittiin, että läpsyttimiin palataan muutaman vuoden jälkeen.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3358
Sijainti
Lahti
Ei sinänsä ralliuutinen, mutta lueskelin McKleinin uutta Colin-kirjaa ja silmiin osu mielenkiintonen tarina liittyen Thomas Rådströmin loukkaantumiseen 1999 Safarin alla. Virallinen stoori tais mennä niin, että Rådström liukastu hotellin portaissa tai jotain vastaavaa, mutta Rådströmin silloinen kartanlukija Fred Gallagher tuo kirjassa esille tapahtumien todellisen laidan.



Tähän liittyen tuli mieleen yhteensattumana, että myös Fordille ajanut Bruno Thiry loukkaantu vuotta aiemmin kanssa Safarin alla ja Vatanen tuli tuuraamaan pari kisaa. Sitä en sitten tiedä liittykö siihenkin rugbytaklauksia, mutta ainakin virallinen selitys tapahtumalle aikanaan oli vähintään yhtä eksoottinen.

Graham Robson:
Kiitos tästä! Tapahtumien taustoittaminen on aina tarpeen. Sarjassamme: enpä tiennyt tätäkään:eek!:
 
Ylös