Dino246
Well-known member
- Liittynyt
- 18.6.2009
- Viestit
- 2332
Pikkuvikoja! Heleppo korjata!Oli ne tie mennyt aika pahaan kuntoon. On varmaan viranomaisilla tulvien jälkeen muutakin mietittävää kun ralliteiden kunnostaminen.
Pikkuvikoja! Heleppo korjata!Oli ne tie mennyt aika pahaan kuntoon. On varmaan viranomaisilla tulvien jälkeen muutakin mietittävää kun ralliteiden kunnostaminen.
Sitruuna sinne ennenkaikkea haluaa. Kiina heille tärkein markkina-alue kun Euroopassa ei rapeat ranskalaiset kelpaa.Oli sieltä vissiin rahoittajakin kadonneet joten eiköhän siellä syitä ollut useampikin... Mutta jokohan Mahonen taas vähäksi aikaa uskoo ettei tuonne kannata väkisin yrittää...
Näinkö on? Eiköhän tuo muitakin valmistajia kiinnosta?Sitruuna sinne ennenkaikkea haluaa. Kiina heille tärkein markkina-alue kun Euroopassa ei rapeat ranskalaiset kelpaa.
Citroenille Kiinan saaminen MM-sarjaan oli lähes kynnyskysymys.Näinkö on? Eiköhän tuo muitakin valmistajia kiinnosta?
Vertaukseksi heinäkuun 2016 Kiinan rekisteröintitilastosta poimintoja: Volkkareita sijoilla 3, 6, 8, 11... Fordeja esim 10, 15, 57, 82... Citroeneja 91, 125. Toki siis paikallisten yritystensä kautta eli mallit eivät ole vertailukelpoisia Eurooppaan tai Amerikkaan.
Tuskin avaa muualle kuin Äffä-sarjaan, mutta jos rahaa löytyy, niin Drive Dmack Cupiin tuo varmaan käy työnäytteestä. Suomalaisten rattimiesten (radalla ja rallissa) suurin ongelma urakehityksen suhteen on se että ei ole haluja tai kykyjä laskea taaloja pinoon kun pitäisi lähteä maailmalle ajamaan.Jari Huttunen varmisti eilen Opel Adam Cupin sarja voiton voittamalla Saksan MM-rallin yhteydessa ajetun osakisan. Isot onnittelut. Hieno voitto. Tänään seuraava osakisa ja Jari näemmä jatkoi siitä mihin jäi eli ekalla pätkällä pohjat. Toivottavasti saavutus avaa ovia jonnekin päin...
Tässä vielä tuloksia:
http://znts.de/zeitnahme/lives/307/rc_zoom_zeit_live_adac_2211.html
Näihän se menee ja sikäli kun tiedän niin ei Huttusellakaan juuri rahaa ole takana. Mutta parivuotta sitten Emil Bergqvist voitti tuon saman Adam Cupin ja pääsi ajamaa tehtaan palkkalistoilla Adam R2:a ERC-sarjaan... Tuo taas sitten riippuu tehtaan halusta ajaa ko. sarjaa... Toivotaan että jotain. Ja sen Huttunen on tehnyt oikein eli lähtenyt täältä härmästä pois sinne missä saa naaman ja nimen näkyviin. Täältä kukaan ei tule hakemaan...Tuskin avaa muualle kuin Äffä-sarjaan, mutta jos rahaa löytyy, niin Drive Dmack Cupiin tuo varmaan käy työnäytteestä. Suomalaisten rattimiesten (radalla ja rallissa) suurin ongelma urakehityksen suhteen on se että ei ole haluja tai kykyjä laskea taaloja pinoon kun pitäisi lähteä maailmalle ajamaan.
VeeÄmmässä oli juttua että NORF olisi ollut Evansin viimeinen kisa WRC2 luokassa ja jo Saksaan olisi pitänyt tuolla isojen poikien auto alle. Ei kuitenkaan järjestynyt mutta ehkä sitten loppukauden kisoihin. WRC2 kun alkaa ilmeisesti olemaan ns. nähty.Elfyn Evans varmisti brc sarjan mestaruuden voittamalla Ulster rallin.
Isänsä taisi voittaa tittelin 20v sitten.
Onhan tuo rallin tuntemuksesi aikaisemminkin jo selväksi tullut, mutta aina vaan jaksat vetää pohjalukemat uusiksi.Tuskin avaa muualle kuin Äffä-sarjaan, mutta jos rahaa löytyy, niin Drive Dmack Cupiin tuo varmaan käy työnäytteestä. Suomalaisten rattimiesten (radalla ja rallissa) suurin ongelma urakehityksen suhteen on se että ei ole haluja tai kykyjä laskea taaloja pinoon kun pitäisi lähteä maailmalle ajamaan.
Onhan tuo rallin tuntemuksesi aikaisemminkin jo selväksi tullut, mutta aina vaan jaksat vetää pohjalukemat uusiksi.
Hyppää pituutta... noin nätisti sanottuna....:thumbfh:
On niitä(kin) kavereita, joiden asenne on alusta lähtien se, että he eivät ole tuomassa myötäjäisrahaa talliin vaan ovat kiinnostuneita vain ja ainoastaan ammattilaissopimuksista ts. että heille maksetaan. Neuvotteluja voidaan käydä ainoastaan siitä mikä on sopiva korvaus heidän palveluksistaan. Ja tiedän tasan tarkkaan että sponsorirahan kerääminen tämän päivän Suomesta kysyy ihan oikeasti helvetin hyviä suhteita ja/tai sitä omaa kapitaalia. Moni kelvollinen kuski jää rannalle vaikka ajaisi jäljet selkään monelle ns. tehdaskuljettajalle. Pelkillä rattimiehen lahjoilla ei Suomesta ponnisteta maailmalle. 90-luvun alkupuolella ja 2000-luvun alussakin oli vielä jotain saumoja herättää tallipäälliköiden huomio voittamalla ison A:n SM. Tänäpäivänä Suomenmestaruus ei ole mikään mainittava meriitti. Enkä usko että juuri minkään muunkaan sarjan voitolla niitä ovia auotaan. Money talks ja bullshit walks.Uraansa rakentavien Rattimiesten ongelma ei ole se, etteikö olisi haluja tai kykyjä laskea taaloja pinoon. Rahoituksen kerääminen on vain tämän päivän Suomessa vaikeutunut vuosi vuodelta. Tuossa pari vuotta takaperin eräs 2000-luvun alussa isojakin budjetteja kerännyt henkilö kokeili kasata muutaman kympin pakettia ja aluksi mainitsi homman olevan pala kakkua. Parin-kolmen kuukauden päästä totesi, että rahoituksen kerääminen on hankaloitunut kymmenessä vuodessa uskomattoman paljon ja nosti kädet pystyyn. Eli jos nyt jonkun mielestä rahojen kerääminen on helppoa lupaaville junnuille ulkomaan projekteja varten, saa laittaa yv:tä tulemaan. Hommia on tarjolla ja paljon.
Syyskuun alkupuolella pitäisi olla homma ok.Stephane Sarrazin näyttää ilmoittautuneen Tour de Corselle Hyundai i20 R5 autolla.
Joko tuo on luokiteltu?
Tämän päivän motorsportin maailmassa voi tuollaisella asenteella olla urakehityksen kanssa aika hiljaista. Se on jo hyvä sopimus tänä päivänä, ettei ajamisesta tarvitse maksaa, mutta ei saa myöskään palkkaa. Esimerkiksi WRC2-luokassa on tällä hetkellä tasan yksi talli, jonka kuljettajat saavat ajamisesta palkkaa. Kauden ajaminen kyseisessä luokassa vaatii kuitenkin budjettia 1milj.€ jos haluaa pärjätä edes hiukan, eli jonkun pitää maksaa jotain jollekin, jos haluaa antaa näyttöä edetäkseen WRC tasolle. Ja päästäkseen edes sinne WRC2-tasolle, joutuu tekemään jo aika paljon rahankeräystä ennen sitä.Onhan tuo rallin tuntemuksesi aikaisemminkin jo selväksi tullut, mutta aina vaan jaksat vetää pohjalukemat uusiksi.
Hyppää pituutta... noin nätisti sanottuna....:thumbfh:
On niitä(kin) kavereita, joiden asenne on alusta lähtien se, että he eivät ole tuomassa myötäjäisrahaa talliin vaan ovat kiinnostuneita vain ja ainoastaan ammattilaissopimuksista ts. että heille maksetaan. Neuvotteluja voidaan käydä ainoastaan siitä mikä on sopiva korvaus heidän palveluksistaan. Ja tiedän tasan tarkkaan että sponsorirahan kerääminen tämän päivän Suomesta kysyy ihan oikeasti helvetin hyviä suhteita ja/tai sitä omaa kapitaalia. Moni kelvollinen kuski jää rannalle vaikka ajaisi jäljet selkään monelle ns. tehdaskuljettajalle. Pelkillä rattimiehen lahjoilla ei Suomesta ponnisteta maailmalle. 90-luvun alkupuolella ja 2000-luvun alussakin oli vielä jotain saumoja herättää tallipäälliköiden huomio voittamalla ison A:n SM. Tänäpäivänä Suomenmestaruus ei ole mikään mainittava meriitti. Enkä usko että juuri minkään muunkaan sarjan voitolla niitä ovia auotaan. Money talks ja bullshit walks.
Edes WRC-luokassa eivät tällä kaudella kaikki saa ajamisestaan palkkaa. Pilvilinnoissa on tietysti hyvä elellä, kun ollaan niin rattimiestä kun olla ja voi.Tämän päivän motorsportin maailmassa voi tuollaisella asenteella olla urakehityksen kanssa aika hiljaista. Se on jo hyvä sopimus tänä päivänä, ettei ajamisesta tarvitse maksaa, mutta ei saa myöskään palkkaa. Esimerkiksi WRC2-luokassa on tällä hetkellä tasan yksi talli, jonka kuljettajat saavat ajamisesta palkkaa.
Sen verran heikot on Madsin näytöt tältä kaudelta, että tiukassa voi hyvä penkki olla ensi kaudeksi. Tosin pelastukseksi voi nousta se seikka, että ajopaikkoja on Toyotan tulon myötä enemmän. Veikkaisin silti että täyttä sarjaa ei norski ensi vuonna aja. Nuoret ja lupaavat ajanee ohi tallipäälliköiden silmissä.Edes WRC-luokassa eivät tällä kaudella kaikki saa ajamisestaan palkkaa. Pilvilinnoissa on tietysti hyvä elellä, kun ollaan niin rattimiestä kun olla ja voi.
Sordon odotettu sopimus julkaistu. Jospa se tästä pikkuhiljaa lähtisi purkautumaan. Taitaa mielenkiintoisimmaksi jäädä Neuvillen ja Östbergin tekemiset.