Wilson saa kyllä kulisseissa aika paljonkin tukea Fordilta, vaikka ulospäin antaakin ymmärtää olevansa yksityistiimi. Ei muutoin olisi WRC Fiestaa koskaan luokiteltukaan, saati sitten S2000:a ja R5:a. BMW taasen ei juuri korviaan kallistanut Minin WRC projektille ja se taru loppui sitten hyvin lyhyeen - aivan kuten Fiatin Grande Punto S2000 projektikin. WRC sarjan (ja oikeastaaan koko nykyaikaisen ralliautoilun) valuvika on siinä, että jokaisen nippelin ja röörin luokittelemiseen tarvitaan virallinen autonvalmistaja. Joku M-Sport tai Prodrive tai Red Bull ei issekseen voi tehdä oikeastaan yhtään mitään.
Faktat faktoina: Wilson ei todellakaan saa paljoa tukea Fordilta, tuo on ihan täyttä puppua. Täytyy nostaa miehelle hattua, että pyörittää kannattavaa bisnestä tuossa maailmassa. Talleja tulee ja talleja menee, mutta Malcolmin autovuokraamo elää ja voi hyvin. Ogier vielä Fiestan puikkoihin niin alkaa olemaan paletti valmis.
Volkkarista on ihan turha puhua, ensi kaudeksi eivät ole autojaan minnekään myymässä. Jotkut Panu Markkasen RedBull-huhut ovat täysin huuhaata, koko Polo pitäisi ensin luokitella osineen päivineen Volkkarin toimesta, eikä todellakaan tule tapahtumaan. Todennäköisempänä pidän sitä, että Red Bull siirtyy Citroenin tai M-sportin tukijaksi Ogierin matkassa.
Tämän kauden Polot voi tietysti myydä jonkun yksityistiimin tai harrastajan käyttöön ensi kaudelle, mutta niillä tuskin ehtii uusien pelien kyytiin. Tosin en usko, että näitäkään Poloja minnekään myytäisiin, korkeintaan romuttamolle.