Ralliuutisia, vol 2

Googol

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
1004
Mikäs siinä. Jos nopein saa 5 pistettä, niin siinä on jo ihan kova panos. Oletettavasti ensi kaudella joku muukin kuin Ogier ajaa mestaruudesta, niin Power Stage pisteiden merkitys kasvaa.
Niin no. Harvoin mestaruudesta ajava kuski ainakaan tällä kaudella on ollut neljän ulkopuolella (paitsi jos on keskeyttänyt, eikä päässyt ralli kakkoseen), joten jos pisteet menee 5-4-3-2-1, niin eroa ei ole merkittävästi. Tietysti jos ensi kaudella on vaikka 8 suht tasaista kuskia, niin joskus voi jäädäkin kauemmaksi.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11226
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Luxemburgin vuoden urheilija 1970 ja yksi menestyksekkäimpiä autourheilijoita Nicolas Koob on kuollut tänään, jo reippaassa 86 vuoden iässä. Ajoi aikanaan DKW:n ja BMW:n tehdaskuskina. Parhaimmillaan Monte Carlossa yleiskisan 8. Radalla mm. Le Mansin seitsemäs ja tuolloin luokkavoittaja.
Johti yli 50v suvun bussifirmaa ja perusti aikanaan diskon Bettborniin, jossa itsekin aikanaan oon poikennut.
http://www.rtl.lu/sport/auto-moto-sport/national/969270.html
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Mtv3:n urheilu-uutisissa oli juttua, että Ogier sai tahtonsa läpi ja lähtöjärjestys sääntö muuttuu.
Ilmeisesti fialla ajatellaan ettei sitä enää tarvita?
 

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
J-M Latvalan manageri Timo Jouhki on vakuuttunut siitä, että suomalainen ajaa rallin MM-sarjassa myös ensi kaudella, keskusteluja on käyty jokaisen talli kanssa. http://www.mtv.fi/sport/ralli/uutinen/artikkeli/latvalalla-yhteys-kaikkiin-talleihin-sopimus-ratkeamassa-nopealla-aikataululla/6156614

"– Neuvotteluja on käyty siellä sun täällä, mutta mitään ratkaisua ei ole vielä tullut, Jouhki selvittää Latvalan tilannetta MTV Sportille.

Onko yksi näistä talleista ollut Tommi Mäkisen johtama Toyota?

– Ilman muuta on. Minä olen ollut yhteydessä kaikkiin tiimeihin Volkswagen-uutisen jälkeen."
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7571
Kuinka Red Bull käytännössä edes voisi pyörittää WRC-tiimiä, jos VW oikeasti ajaa kaiken rallitoiminnan alas? Red Bull tarvitsisi tehtaan tuen, jota korkealta tulleen lopettamispäätöksen jälkeen tuskin on tulossa. Lisäksi päästöskandaalin jälkeinen imago on yksi syy miksi VW rallista vetäytyy, joten olisi erikoista jos Polot edelleen nähtäisiin viivalla.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1028
Sijainti
South Park
Kuinka Red Bull käytännössä edes voisi pyörittää WRC-tiimiä, jos VW oikeasti ajaa kaiken rallitoiminnan alas? Red Bull tarvitsisi tehtaan tuen, jota korkealta tulleen lopettamispäätöksen jälkeen tuskin on tulossa.
Ottamatta lainkaan kantaa siihen kuinka todennäköinen skenaario redbull polo on...:doubtful: Niin mihin Red Bull sitä tehtaan tukea tarvitsisi? Meinaatko että heillä rahasta pula? Miksei homma voisi mennä kuten M-sportilla Fordin vetäydyttyä? Poikkeuksena että tyhjästä luotu "redbull wrc team" palkkaisi Volkkarin rallitiimin sakin&hilppeet itselleen. Heille siis jäisi käsiinsä auto(kyseisen porukan itse kyhäämä) osineen jota ajattaa. Rahat hommaan ja porukan palkka tulisi vain eri taskusta. Redbull pääsisi tuossa itseasiassa helpolla valmiiseen pöytään kun auto on käytännössä valmis ja 97% varmuudella sarjan kärkeä ellei peräti paras. Miksei tuollai nyt rallattelisi parin kauden tai sen mitä Polo nyt kilpailukykyisenä pysyisi...
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ottamatta lainkaan kantaa siihen kuinka todennäköinen skenaario redbull polo on...:doubtful: Niin mihin Red Bull sitä tehtaan tukea tarvitsisi? Meinaatko että heillä rahasta pula? Miksei homma voisi mennä kuten M-sportilla Fordin vetäydyttyä? Poikkeuksena että tyhjästä luotu "redbull wrc team" palkkaisi Volkkarin rallitiimin sakin&hilppeet itselleen. Heille siis jäisi käsiinsä auto(kyseisen porukan itse kyhäämä) osineen jota ajattaa. Rahat hommaan ja porukan palkka tulisi vain eri taskusta. Redbull pääsisi tuossa itseasiassa helpolla valmiiseen pöytään kun auto on käytännössä valmis ja 97% varmuudella sarjan kärkeä ellei peräti paras. Miksei tuollai nyt rallattelisi parin kauden tai sen mitä Polo nyt kilpailukykyisenä pysyisi...
Wilson saa kyllä kulisseissa aika paljonkin tukea Fordilta, vaikka ulospäin antaakin ymmärtää olevansa yksityistiimi. Ei muutoin olisi WRC Fiestaa koskaan luokiteltukaan, saati sitten S2000:a ja R5:a. BMW taasen ei juuri korviaan kallistanut Minin WRC projektille ja se taru loppui sitten hyvin lyhyeen - aivan kuten Fiatin Grande Punto S2000 projektikin. WRC sarjan (ja oikeastaaan koko nykyaikaisen ralliautoilun) valuvika on siinä, että jokaisen nippelin ja röörin luokittelemiseen tarvitaan virallinen autonvalmistaja. Joku M-Sport tai Prodrive tai Red Bull ei issekseen voi tehdä oikeastaan yhtään mitään.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Ottamatta lainkaan kantaa siihen kuinka todennäköinen skenaario redbull polo on...:doubtful: Niin mihin Red Bull sitä tehtaan tukea tarvitsisi? Meinaatko että heillä rahasta pula? Miksei homma voisi mennä kuten M-sportilla Fordin vetäydyttyä? Poikkeuksena että tyhjästä luotu "redbull wrc team" palkkaisi Volkkarin rallitiimin sakin&hilppeet itselleen. Heille siis jäisi käsiinsä auto(kyseisen porukan itse kyhäämä) osineen jota ajattaa. Rahat hommaan ja porukan palkka tulisi vain eri taskusta. Redbull pääsisi tuossa itseasiassa helpolla valmiiseen pöytään kun auto on käytännössä valmis ja 97% varmuudella sarjan kärkeä ellei peräti paras. Miksei tuollai nyt rallattelisi parin kauden tai sen mitä Polo nyt kilpailukykyisenä pysyisi...
Eikös vähän vastaava tilanne ollut mm. 1993 kun Lancia-tiimi vetäytyi sarjasta ja kaudella 1993 Lancioita ajatti vielä yksityistiimi (Jolly club?), vai muistanko tämän kuvion ihan väärin. Samoin kaudella 2006 Citroen vetäytyi ja Kronos pyöritti Citikan rallitiimiä. Skoda lähti kauden 2005 jälkeen ja vielä 2006 oli Red Bull-Skoda-tiimi, jossa mm. Rovanperä ajoi. Onhan näitä.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Wilson saa kyllä kulisseissa aika paljonkin tukea Fordilta, vaikka ulospäin antaakin ymmärtää olevansa yksityistiimi. Ei muutoin olisi WRC Fiestaa koskaan luokiteltukaan, saati sitten S2000:a ja R5:a. BMW taasen ei juuri korviaan kallistanut Minin WRC projektille ja se taru loppui sitten hyvin lyhyeen - aivan kuten Fiatin Grande Punto S2000 projektikin. WRC sarjan (ja oikeastaaan koko nykyaikaisen ralliautoilun) valuvika on siinä, että jokaisen nippelin ja röörin luokittelemiseen tarvitaan virallinen autonvalmistaja. Joku M-Sport tai Prodrive tai Red Bull ei issekseen voi tehdä oikeastaan yhtään mitään.
Faktat faktoina: Wilson ei todellakaan saa paljoa tukea Fordilta, tuo on ihan täyttä puppua. Täytyy nostaa miehelle hattua, että pyörittää kannattavaa bisnestä tuossa maailmassa. Talleja tulee ja talleja menee, mutta Malcolmin autovuokraamo elää ja voi hyvin. Ogier vielä Fiestan puikkoihin niin alkaa olemaan paletti valmis.

Volkkarista on ihan turha puhua, ensi kaudeksi eivät ole autojaan minnekään myymässä. Jotkut Panu Markkasen RedBull-huhut ovat täysin huuhaata, koko Polo pitäisi ensin luokitella osineen päivineen Volkkarin toimesta, eikä todellakaan tule tapahtumaan. Todennäköisempänä pidän sitä, että Red Bull siirtyy Citroenin tai M-sportin tukijaksi Ogierin matkassa.

Tämän kauden Polot voi tietysti myydä jonkun yksityistiimin tai harrastajan käyttöön ensi kaudelle, mutta niillä tuskin ehtii uusien pelien kyytiin. Tosin en usko, että näitäkään Poloja minnekään myytäisiin, korkeintaan romuttamolle.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Osaako joku Espanjaa?

"#Red_Bull la marca de Bebidas energéticas Austriaca parece estar interesada en adquirir las unidades de VW Polo WRC 2017. La intención de la marca Alemana es la de no vender sus autos a ningún equipo privado, pero Red Bull parece una opción muy viable puesto que ha jugado un papel muy importante en la financiación del proyecto de la próxima temporada..
Vaya vaya podemos seguir soñando y que tal vez los Polo WRC de 380 hp si estén en la temporada 2017??"

:confused:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Osaako joku Espanjaa?

"#Red_Bull la marca de Bebidas energéticas Austriaca parece estar interesada en adquirir las unidades de VW Polo WRC 2017. La intención de la marca Alemana es la de no vender sus autos a ningún equipo privado, pero Red Bull parece una opción muy viable puesto que ha jugado un papel muy importante en la financiación del proyecto de la próxima temporada..
Vaya vaya podemos seguir soñando y que tal vez los Polo WRC de 380 hp si estén en la temporada 2017??"

:confused:
Bing-käännös
Itävallan juoda tuotemerkin Red_Bull näyttää olevan kiinnostunut ostamaan yksikköä VW Polo WRC 2017. Saksan brand tarkoituksena on olla myydä autoja oma joukkue, mutta Red Bull näyttävät erittäin varteenotettava vaihtoehto, koska se on ollut erittäin tärkeä rooli hankkeen rahoitukseen ensi kaudella...

Siirry go pitää dreaming ja ehkä WRC Polo 380 hv, jos ne ovat 2017-kaudella
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Jos tuon kääntää googlella englanniksi, on siinä heti yksi ero:
"Red_Bull The brand of Austrian energy drinks seems to be interested in acquiring the units of VW Polo WRC 2017. The intention of the German brand is not to sell their cars to any private team, but Red Bull seems a very viable option since it has played A very important role in financing the project next season ..
Wow wow can we continue to dream and maybe the WRC Polo 380 hp if they are in the season 2017? "

Eli Volkkarin ei ole tarkoitus myydä autoja yksityisteameille.

Mutta mikä oli tuon alkuperäinen lähde ? Espanjalainen Iltis, tms. ?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Faktat faktoina: Wilson ei todellakaan saa paljoa tukea Fordilta, tuo on ihan täyttä puppua. Täytyy nostaa miehelle hattua, että pyörittää kannattavaa bisnestä tuossa maailmassa. Talleja tulee ja talleja menee, mutta Malcolmin autovuokraamo elää ja voi hyvin. Ogier vielä Fiestan puikkoihin niin alkaa olemaan paletti valmis.
Autojen ajattamiseen liittyvien rahallisten kysymysten suhteen olet varmaan pitkälti oikeassa, mutta teknisellä puolella Wilson saa aivan sata-varmasti täyden tuen Fordilta. Ihan jo siitäkin syystä että ilman sitä Wilson ei koskaan olisi voinut luokitella yhtään mitään muutoin kuin rekisteröitymällä itse autonvalmistajaksi. Mutta Fordin lätkät niissä autoissa edelleen kuitenkin on.
 

KooHoo

Well-known member
Liittynyt
18.3.2012
Viestit
262
Sijainti
Espoo
Faktat faktoina: Wilson ei todellakaan saa paljoa tukea Fordilta, tuo on ihan täyttä puppua.
En tiedä saako M-Sport paljon rahallista tukea mutta kuitenkin teknistä tukea joka on myös rahanarvoista.

Vanha juttu jossa Ford ilmoitti vetäytymisestän.

15.10.2012
http://www.motorsport.com/wrc/news/ford-will-support-m-sport-but-ends-brand-sponsorship/

“Today, Ford of Europe announced that they will withdraw as a “title sponsor” at the end of the current season.”

“They will continue to provide engineering support; including the new Fiesta R5.”


Vähän tuoreempaa .

4.11.2016
http://www.autosport.com/news/report.php/id/126966

“While the Blue Oval officially departed at the end of 2012, Ford and M-Sport have continued to worked closely behind the scenes and never more so than with this new car.”

Lisää varmaan löytyisi jos jaksaisi kaivella.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Mutta Fordin lätkät niissä autoissa edelleen kuitenkin on.
Minkähän takia? Jos sattuvat pärjäämään, on auto Ford, jos (kun) eivät ole pärjänneet, on auto M-sport. Fordille siis täysin win-win-tilanne, eivät häviä yhtään mitään tuossa.

Totuus saattaa olla vähän erilainen kuin luullaan tai uutisissa annetaan ymmärtää.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3538
Sijainti
JKL
Minkähän takia? Jos sattuvat pärjäämään, on auto Ford, jos (kun) eivät ole pärjänneet, on auto M-sport. Fordille siis täysin win-win-tilanne, eivät häviä yhtään mitään tuossa.

Totuus saattaa olla vähän erilainen kuin luullaan tai uutisissa annetaan ymmärtää.
Voi olla eri mutta pakko sen tehtaan on siinä mukana olla koska vain valmistaja voi luokitella autot. Eli vähintäänkin nimellisesti. Rahaa tuskin. Muusta en tiedä...
 
Ylös