Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 10. kisa, Turku

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Muuten on ihan sama, mutta kunhan meidän kuski ei joudu johonkin mummoryhmään :wall:.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
No, on vain itse kunkin ajamia tuloksia. Milloin minkäkinlaisissa ajoryhmissä :)
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Hyvät ajelut oli taasen, jotenkin tuntuu että kahlaan puoliks epäonnen ja puoliks hyvän autotuurin seuduilla kun ulkoradoilla pamahtaa huippuauto aika-ajoon ja kisaan heikompi missä kaikki ratkee ja sisäradalla taasen nyt toistepäin ja kisassa hyvällä autolla (no parempi kuin #9) ei ohi pääse, mutta kai se Lahden kisa oli niin jouluvoitto että siitä kumpuaa =)

Lähdössä pääsin ulkokautta pyöräyttämään itteni neloseks ja Haikin perään. Ohi ei vaan päässyt, kerran oli pakko kokeilla. Varmaan läpi ois mennykkin jos olisin pitänyt paikkani mutta sivelin ittelleni seeprakuvioisen haalarin ja tuloksena 2min ryntäys ja päätin kärsiä jäähyn. Välillä toivoin että haikki ei liika peittelis kun kierrosajat hidastu niin paljon että nasty pääsi aina lähelle sen heikommalla autolla, kunnes jäi taas kun ajettiin "normisti" Ilmeisesti 2-3 sijat ratkee vasta päätöskisassa mun ja Nastyn osalta joten pientä kipinää saa vielä sinnekkin=)

Jäätiin vielä turkuun ja Sunnuntaina kotio. Hyvä reissu taas ja yhdyn kyllä samoihin juttuihin mitä tulee radan fyysisyyteen, paljon raskaampi jostain syystä mitä yleisesti on ollut tuolla, mistähän johtuu (?)

Kiitoksia järkkärille ja ratahenkilöukolle kahvista, turku ei ole paska maa!
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ennakko:

Selkävaivat toistaiseksi selätetty (pun intended). Raceri kyytiin ja kohti Turkua. TT:ssä ei ollut talvigummeja alla joten kulkupelin valinta kohdistui kehnot "nastikset" omaavaan Ibizaan.

Tavoitteena palata ehjänä kotiin ja mielellään jollain muulla kuin jumbosijalla.


Aika-ajot: #1

Ajo tuntui helpolta puolentoista kuukauden tauonkin jälkeen ja pääsin heti rytmistä kiinni. Pienenpienellä parannuksella olisi suora A-finaalipaikka ollut hollilla. Mutta ihan siihen ei pystynyt venymään.


B-finaali: #3

Auto vaihtui ja 4stroken sekä Racer X:n keskinkertaiset suoritukset ko. kiesillä saivat epäilemään laitteen kilpailukykyä. Epäilykset eivät olleet turhia: kiihtyvyys oli hieman heikompi mitä ainakin edelläajaneisiin vertasin, lisäksi auto puski aivan tolkuttomasti verrattuna #1:een.

Jäinkin lähdössä kuin seisomaan ja sen jälkeen lähinnä koitin peippailla takaa tullutta Williamsia. Kisan loppupuolella Wilsku tuli yllättäen rengaskasan läpi vastaan ollessani kiihdyttämässä kohti kolmosmutkaa. Epäilin aluksi auton hajonneen koska ei tuossa normaalisti ajeta ominneuvoin ulos.

Keltaiset vilkkuvalot ja noudatin ratahenkilökunnan ohjeistusta kävelyvauhdilla ajamista keltaisten aikana. Takanani tulleet eivät tätä noudattaneet vaan tökkivät puskuriini jo keltaisten aikana. Psyykkausta, psyykkausta. En hämääntynyt siitä, keltaisten sammuttua aloin ajaa rajusti puolustavaa ajoa, koska tiesin että tuolla autolla en pääsisi ajamalla karkuun.

Viimeiselle kierrokselle lähdettäessä ruutulippumies heilutti mielestäni heti takanani tulleelle autolle ruutulippua joten oletin takanani olleen kärkimiehen ja muiden jo olevan kierroksella ohitettuja. Himmasin takasuoralla koska käsivoimatkin olivat jo vähissä, eikä jaksanut enää puristaa kun luulin että kiirettä ei ole. VIRHE! Racer X kuittasi tämän löysäilyni johdosta saman tien ja ajoi maaliin edelläni.

Kilpailu ei ole ohi ennen homohyppyä.


Loppusanat:

Ynnämuut -sijoilla ajaessa sijoituksella ei niin väliä, lähinnä vaan harmittaa tuo ajatuskatkos. Seuraavalla kerralla voisi tietysti kurkistaa tilanteen, että onko takana oikeasti ketään, mikäli vastaava tilanne tulee eteen. En ollut kuitenkaan jumbosijalla ja vielä kykenin omin voimin liikkumaan, joten tavoitteet täyttyivät.

Siitä sitten Racerin kanssa paluumatkalle ja syötiin vielä hk blöö ateriat Auran huoltiksella. Ruoka oli yllättävän hyvää, vaikka tiskin takana ollut myyjä/tarjoilija vaikuttikin olevan hieman pihalla lähinnä kaikesta.


Kiitoksia Cmoneylle ja Turun henkilökunnalle. Hyvä tapahtuma omasta töppöilystä huolimatta.

Onnittelut turkulaisveljeksille kotikisan kaksoisvoitosta :thumbup:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
No, on vain itse kunkin ajamia tuloksia. Milloin minkäkinlaisissa ajoryhmissä :)
No,niinhän me sovittiin jo alkukaudesta että pisteiden mukaan mennään Turussa, ja ilmoitin jo aikaisin että sen takia jään pois kun en kaikkia kisoja aikonut ajaa. Omapa on häpeänne kun jäitte ilman mun paskoja varikkotarinoita:D.

Nyt vaan sitten näköjään yksi kirjoittamista (toivottavasti kuitenkin) vielä harjoitteleva pääsi ns. kuumaan ryhmään ajamaan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
Nyt vaan sitten näköjään yksi kirjoittamista (toivottavasti kuitenkin) vielä harjoitteleva pääsi ns. kuumaan ryhmään ajamaan.
Mutta mikä siinä on, joku kunniajuttu päästä liikkuvaksi shikaaniksi vai mikä? Ainakin koko sarjaporukka on jo niin hyvä, että melko hyvä taso löytyy seuraamattakin jotain superkokenutta. Loppuajoista järjestykset määräytyy vaan ja sinäkin monesti a-finaalissa ollut.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Mutta mikä siinä on, joku kunniajuttu päästä liikkuvaksi shikaaniksi vai mikä? Ainakin koko sarjaporukka on jo niin hyvä, että melko hyvä taso löytyy seuraamattakin jotain superkokenutta. Loppuajoista järjestykset määräytyy vaan ja sinäkin monesti a-finaalissa ollut.
Olenkos minä ollut liikkuva shikaani viime kisoissa? Jopa suakin olen joskus päässyt kiusaamaan, ja edelläkin ollut.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
Monestikin olet kova, tai liian kova (kaukana edelläni) vastus ollu. Jos vaan ei ottaisi itseensä ryhmäjakoja, vaan ajaisi vaan sen minkä pääsee. Tosin varmuuden vuoksi en nyt kertonu DWlle että joku kuuma ryhmä olisi se toinen. En kyl siis ajattelekaan niin.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Monestikin olet kova, tai liian kova (kaukana edelläni) vastus ollu. Jos vaan ei ottaisi itseensä ryhmäjakoja, vaan ajaisi vaan sen minkä pääsee. Tosin varmuuden vuoksi en nyt kertonu DWlle että joku kuuma ryhmä olisi se toinen. En kyl siis ajattelekaan niin.
DW oli ihan väärässä ryhmässä. Vaikka motivaationsa vaikuttaa olevan suunnilleen Kimi-luokkaa nykyään, niin nopetensa perusteella olisi kuulunut nopeaan ryhmään.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
DW oli ihan väärässä ryhmässä. Vaikka motivaationsa vaikuttaa olevan suunnilleen Kimi-luokkaa nykyään, niin nopetensa perusteella olisi kuulunut nopeaan ryhmään.
Eiköhän se jako edelleenkin tapahtunut pistetilanteen eikä "todellisen vauhdin" perusteella.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
Eiköhän se jako edelleenkin tapahtunut pistetilanteen eikä "todellisen vauhdin" perusteella.
Niin, ja suurin merkitys sillä saattoi olla vain psykologinen sellainen. Jengi sai nyt tehdä tuloksensa tasaisissa olosuhteissa ja sitä toivoin.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Mun käsitykseni DW ajoi kuitenkin nopeiden ryhmässä siinä vaiheessa kun pisteitä jaetaan. Tais ihan hyvin pärjätäkin.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Mun käsitykseni DW ajoi kuitenkin nopeiden ryhmässä siinä vaiheessa kun pisteitä jaetaan. Tais ihan hyvin pärjätäkin.
No eihän se nyt kelpaa, kun kaikkien nopeimpien pitää päästä heti alusta alkaen ajamaan keskenään, jos jaetaan hitaisiin ja nopeisiin. Mutta mieluummin ei jakoa mummoihin ja ei-mummoihin. :mad:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mun mielestä toi oli hyvä että meni suoraan pistetilanteen mukaan. DW:n suoritushan todisti vaan sen, että ajoryhmällä ei ole Turussa merkitystä.
 

Örfil

Guest
Ei tuolla ainakaan B-ryhmässä ollut mitään pulmaa ajaa ekana/tuolla kokoonpanolla. Tosin en ollut edes shikaani, vaan liikkuva varikkosuora mutta silti oli melkoisen hyvin tilaa ajaa omassa lokosessa.

A:ssa taisi olla sama juttu.

Ratakaan ei muuttunut niin radikaalisti ryhmien välillä että se olisi tilannetta muuttanut.

Ainoa missä hommaa ehkä pitää miettiä tarkkaan etukäteen, tai paremminkin tehdä radikaali päätös ja reagoida heti paikanpäällä on tän vuoden Lahden tyyppiset tilanteet, jossa aika-ajo ryhmä ratkaisi liki kaiken. Turussa ei olltu lähelläkään sellaista.

Case closed.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
Ainoa missä hommaa ehkä pitää miettiä tarkkaan etukäteen, tai paremminkin tehdä radikaali päätös ja reagoida heti paikanpäällä on tän vuoden Lahden tyyppiset tilanteet, jossa aika-ajo ryhmä ratkaisi liki kaiken.
Tästä höpistiin FWn kanssa, kun radan huima parantuminen siellä kaikilla muistissa, että voisi ajoryhmätkin arpoa paikanpäällä. Nimimerkkilaput lippalakkiin vaan. Ja siis Lahdessakin muutoin kyllä normaalimpi tilanne on kuulemma se, ettei rata sellaista tahtia parane. Nythän oli vaan juuri ennen KKWCS-kisaa ollut joku konerikko, ja radasta kumi lähtenyt putsaamisen myötä tms.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Tästä höpistiin FWn kanssa, kun radan huima parantuminen siellä kaikilla muistissa, että voisi ajoryhmätkin arpoa paikanpäällä. Nimimerkkilaput lippalakkiin vaan. Ja siis Lahdessakin muutoin kyllä normaalimpi tilanne on kuulemma se, ettei rata sellaista tahtia parane. Nythän oli vaan juuri ennen KKWCS-kisaa ollut joku konerikko, ja radasta kumi lähtenyt putsaamisen myötä tms.
Pinta oli vielä silloin tosi uusi Lahdessa, plus sitten se konerikko. Nyt tuntuu pääsevän n. sekunnin päähän Adrian Sutilin enkka-ajasta mihin aikaan päivästä vain.
 

Jatenski

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
415
Aamulla tiet jäässä ja kesänakit alla ei muutaku wope kyytii ja kohti turkua. Uus rata uus auto.

AA: #1
Alku oli vaa hakemista, ja päästelin nopeimpii ohi että voisin mennä yrittää pysyy perässä tosin aika heikoin tuloksin. Lopussa oli kädet ihan hapoilla että raskas rata oli. B-finaalin 3 ruutu

Kisa: #1
Tuttu auto kisaan. Totken perässä meni ja ohitusten hakua mutta ei onnistunut millää koko kisan aikana. Kisan lopus kädet oli ihan loppu, ei paljoa ole kestävyyttä käsissä. Lopputuloksissa 11.

Pari kertaa ikävästi osuin totken perään, josta kävin heti kisan jälkee pyytää anteeksi.

Turkuun jäätii yöks, aamul kotia.

Kiitos järkkärille ja henkilökunnalle sekä onnittelut voittajille!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
AIKA-AJOT #10

Ekassa ryhmässä ja ajatuksissa heti kylmälle radalle vetämään täydellä teholla, jotta saa renkaat mahdollisimman sopivaan lämpöön. Vauhdin edestakaisin sahaaminen olisi rikkonut helposti muidenkin ajoa, jotka siinä ryhmässä olivat. Ajoryhmä oli tiedossa jo kauan ennen kisapäivää ja ei minulla siihen vastaan sanomistakaan ollut. Olisin yhä samassa ryhmässä nykyisilläkin pisteillä, jos ajoryhmät samalla kaavalla tehtäisiin. No tilaa löytyi jokaiselle ja 20.160 oli minun "tervetuloa Turkuun"- toivotukseni 2.ryhmälle, joka onnekseni paalulle riitti. Ero itse asiassa yllättikin hieman, kuten myös Cmoneyn 2.ruudun valtaus.

A-FINAALI #4 + LÄTINÄÄ

Sisäradan paalulta on helpompi voittaa, kuin kakkosrivistä. Tällä ajatuksella lähdin hommaa webbermäisellä pitkäpiuhaisella lähdöllä tekemään. Takana oli pojilla ohjelmanumeroa sen verran keskenään, ettei tarvinnut kuin Cmoneyn ajoa tarkkailla paremmin. Rata oli raskas, siis uskomattoman raskas, joten Wilzkulle vahvistus tässä samalla. Ei tosin ollut vain autokohtaista tämä, kun moni muukin valitteli samaa asiaa. Sain kisan puoliväliin mennessä hieman rakoa ja sain säästää voimia, kunnes huomasin Cmoneyltä kovaa kierrosaikaa pukkaavan. Piti parilla nopealla vastata takaisin, sillä en kerennyt näkemään mitä muiden kierrosajat silloin olivat. Ajatus nopeimman kierroksen pisteestä oli myös mukana. Pääasia että tulee edes tiimille. Tiimistä puheenollen, Dompparikin oli hienosti ajanut itsensä suoraan A:han. Tuli kierroksella 22/30 tenkkapoo, kun näin hänet tulevan kierroksella vastaan. Oli pakko siinä vaiheessa vielä ohittaa, sillä kisaa oli niin paljon jäljellä. Jos olisi vimeisiä kierroksia vedelty, niin silloin tietty saanut samalla kierroksella maaliin tullakin. Aina kun viimeisillä kierroksilla joku voi edestä keskeyttääkin. Oli helpotus itselle, kun ruutulippu viimein tuli. Vides kotikisa jo, vasta nyt onnistui ykkösenä tulemaan maaliin. Kertoo vain porukan tasosta, kun eipä hirveesti ole täällä ammattilaistenkaan kanssa näin suuria murheita ollut, mitä KKWCS:läisten kanssa....(helvetin kekkulit). Kisa oli siis loppupeleissä ihan onnistunut. Kiitos tästä Cmoneylle järjestelyistä ja radalle, erityisesti molempia osapuolia miellyttävästä kisaformaatista. Kattellaan ny, mitä teen Vantaan kanssa...ei pahoja mustoja sieltäkään.

KIITOS
 
Ylös