Jabsu
Hirvimettällä
- Liittynyt
- 29.1.2013
- Viestit
- 4756
Puhuin moottorin ajettavuudesta, tarkoittaa, että kuski pystyy hallitsemaan tehoja helpohkosti kaasun käytöllä ilman että siinä on kumempia tehopiikkejä. Ei siis tarkoita, että pitäisi pystyä lähtemään kaasupohjassa mutkista. Myös edellisillä moottoreilla tilanne oli se, että "tehoa niin paljon, että se sutii joka tilanteessa jos lappu on lattiassa", mutta sitä pystyi hallitsemaan kaasun käytöllä. Samaan siis pyritään nyt tai millä tahansa muullakin moottorilla.En ymmärrä tätä sinun logiikkaa. Tehoa on liian vähän, jos kuski ei joudu yhtään itse kaasua säätämään mutkista lähdettäessä. Liikaa pitoa, liian vähän tehoja, sitähän se F1 on ollu kasarin jälkeen. Mutta en kyllä ymmärrä miten voit pitää vallitsevaa tilannetta jotenkin normina. Kyse on säännöillä luodusta anomaliasta. Kunnon kilpa-autossa on lähtökohtaisesti tehoa niin paljon, että se sutii joka tilanteessa jos lappu on lattiassa. Auto on alitehoinen jos kaasun saa pohjaan jossain kohtaa rataa! :ahem:
Viimeksi muokattu: