#7 Kimi Räikkönen 2014: Back in Maranello

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Perän välitystä saa muuttaa, joten vaihdelaatikon välitysten samana pysymisen ei pitäisi tuoda hankaluutta.

Vääntö ja teho ovat suoraan suhteessa toisiinsa, joiten ne käytännössä tarkoittavat samaa asiaa. Mutta turbomoottoreilla taidetaan saada enemmän tehoa matalammilla moottorin kierroksilla kuin vapaastihengittävillä moottoreilla, joten ajamisen pitäisi sen seurauksena olla helpompaa. Eli teho ei vaihtele ýhtä paljon, käytetyllä kierroslukualueella, kuin aiemmin.

Myös kun maksimi polttoainevirtaus saavuttaa huipun jo 10 000 kierroksella, eikä saa siitä nousta kierrosten kasvaessa, pitäisi "tasoittaa" tehon/väännön vaihtelua. Tuohan ei suinkaan kuitenkaan tarkoita, että maksimivistausta tarvitsisi aina käyttää.
 

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Perän välitystä saa muuttaa, joten vaihdelaatikon välitysten samana pysymisen ei pitäisi tuoda hankaluutta.
Mites tämä nyt sitten oikeasti on? Samoin ajattelin aiemmin, mutta tuolla keskusteltiin asiasta ja esitettiin poikkeava näkemys.
Sääntökohta 9.6.2: "Each competitor must nominate the forward gear ratios (calculated from engine crankshaft to drive shafts) to be employed within their gearbox. These nominations must be declared to the FIA technical delegate at or before the first Event of the Championship. For 2014 only a competitor may re-nominate these ratios once within the Championship season, in which case the original nomination becomes immediately void. Ratio re-nominations must be declared as a set."
Edit. Jatkot voinee pistää tuohon ketjuun tän Räikkösketjun sijaan.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
Ei saa muuttaa, jos tuo kampiakselin ja vetareiden välinen alue on koskematon.
 

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
Kimiltä oli täydellinen pelimiehen liike palata talliin, joka kertaalleen jo osti hänet ulos. Tämä osoittaa, kuinka kovassa arvossa ja ammattitaitoisena kuljettajana huipputallit pitävät Räikköstä edelleenkin. Räikkösen paluu Ferkulle oli tässä kohtaa ihan ymmärrettävä ratkaisu, kuin esim. jääminen persaukiselle Lotukselle, jossa palkanmaksu takkuaa, osaava henkilöstö, kuten Boullier lähtevät muualle etc.

Toivotan Kimille hyvää ja vauhdikasta alkavaa kautta! :alppu:
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Kimin paino

Kimi on 20 kiloa painavampi kuin alonso. Liian paljon joutuu antamaan tasoitusta.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Vai niin. Ja vai että "joutuu"...
Kimi on tehnyt kyllä kovan työn jo tähän mennessä, jos vertaamme kuvia Kimistä ensimmäisissä Lotus -kuvissa ja nyt. Harmi että luonnostaan rotevammat ja pidemmät kärsivät. Ei Formula saisi olla huippumallihaussa -tyyppinen puolikas banaani ja viisi kuppia kahvia kilpailu.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Aussikanava kertoi vielä aamuneljältä, että Kimi olisi ollut punnituksessa 4kg Alonsoa kevyempi. Vai oliko se paunaa. Vai korvassa vaikkua.
 

James Hunter

Well-known member
Liittynyt
20.7.2008
Viestit
281
Se oli siinä, kansi kiinni ja kuulemiin.

Mutta ihan tosissaan puhuttuna niin Kimistähän ronkeli on tullut kärryn suhteen vanhemmiten.
 
Viimeksi muokattu:

Hammersmith

Banned
Liittynyt
3.11.2011
Viestit
159
Räikkönen oli heti vaikeuksissa Alonson käsittelyssä. Auto on täysin Fernandon luomus ja rakennettu ykköskuskia varten. Toivottavasti Räikkönen pystyy haastamaan keskikastia ja erikoisimmissa kisoissa kärkikastia. Sen tuen Fernando tarvitsee MM-taistelussa Mersuja vastaan.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Riittaako Massaa parempaan suoritukseen jos on sekunnin sisalla Fernandosta?

Edit: Nyt kun ajattelin postaamisen jalkeen, niin ei taida riittaa toi ylla kirjoittamani. Ferrari ois jatkanu Massan kaa jos ois pysyny jotain 0,2 sekkaa perassa, eli 1-3 sijaa aika-ajoissa. Kisoissa kai riittaa et pysyy samalla sijalla, eli ei mee takaperin.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös